Dupa ce s-a desfasurat in trecut sub diverse formate, Rally2 a fost regandit pentru sezonul 2016 de catre FRAS, transformandu-se intr-un campionat atractiv pentru concurenti, costurile fiind semnificativ mai reduse decat in Campionatul National de Raliuri “Dunlop”, dar avand inclus un numar destul de mare de kilometri cronometrati. Campionatul programeaza 9 etape in 2016 – primele 8 urmand a se desfasura la comun cu cele CNR-D, in timp ce ultima etapa a sezonului va avea loc in zona orasului Timisoara.
Cu 10 echipaje admise la start, Rally2 a programat la Brasov 6 probe speciale (identice cu cele din CNR-D, cu exceptia “Babarunca” si “Cheia”, care nu au fost incluse in program), debutand cu “Paraul Rece”, proba parcursa in coborare, care a fost adjudecata de Gunther Graef, experimentatul pilot care a concurat multiple sezoane in CNR si care a concurat alaturi de Cristian Cibu. Cosmin Salistean alaturi de Adrian Lelutiu, concurand pe a doua masina integrala inscrisa, au obtinut al doilea timp pe PS1, in timp ce debutantii Adrian Minea si Catalin Basa au incheiat podiumul cu o evolutie spectaculoasa. Trebuie mentionat faptul ca la start s-au aflat si Alex Lascu si Mihaela Balint, care au luat startul pe un BMW E36, Roman Marc Gilles si Alin Lepadusa la bordul unui superb Peugeot 205, Bogdan Moldovan, care a concurat multiple sezoane in CNVC, alaturi de Ana-Maria Popa pe un Fiat Stilo Abarth, dar si Marius Enulescu alaturi de Marius Pirvulescu (Opel Kadett), Radu Curteanu si Stefan Toma pe un Ford Fiesta si Catalin Constantinescu si Dorin Bageac pe un Renault Megane. Din pacate, Lorand Szocs si Gabriel Bohiltea nu au reusit sa parcurga nicio proba speciala deoarece au avut probleme tehnice la motorul VW-ul Golf 2 cu care au fost inscrisi, in timp ce Constantin Toma si Vlad Pescaru nu au fost admisi la start de catre comisia tehnica.
A doua speciala a raliului, “Rasnov 1”, a fost adjudecata de acelasi experimentat Graef, care a fost urmat de Salistean, diferenta dintre cele doua masini integrale fiind vizibila in timpii obtinuti fata de urmatorii concurenti. Adrian Minea, Alex Lascu si Bogdan Moldovan au completat top-ul 5 pe PS2, in timp ce Marius Enulescu a fost nevoit sa se retraga din concurs. Pe a doua parcurgere a specialei “Rasnov”, clasamentul a aratat aproape identic, singura schimbare fiind data de Roman Marc Gilles, care a obtinut al patrulea timp pe proba, in fata lui Lascu si Moldovan.
Echipajele inscrise in Rally2 au adus un plus de spectacol pe superspeciala din centrul Brasovului, acolo unde Gunther Graef si Cosmin Salistean nu au fost mai prejos fata de echipajele inscrise cu masini integrale in CNR-D, in timp ce Alex Lascu a fost one-man show, cu derapaje in fata fanilor prezenti. Adrian Minea a obtinut prima victorie de speciala la bordul Renault-ului Clio, iar clasamentul la final de zi il regasea pe acelasi pilot in postura de lider, urmat de Alex Lascu si Bogdan Moldovan. Desi au obtinut timpi mai buni pe probele speciale, Cosmin Salistean si Gunther Graef au fost penalizati si au retrogradat in afara podiumului.
Deoarece Graef si Salistean nu au luat startul sambata, ziua secunda a Tess Rally avand la start doar 6 echipaje in Rally2. Alex Lascu a castigat prima proba speciala a zilei, “Paraul Rece”, fiind urmat de Roman Marc Gilles si Adrian Minea, cel care reuseste sa castige si ultima proba, “Poiana” in coborare. Al doilea pe PS6 este Alex Lascu, la doar 9 secunde de lider, in timp ce Roman Marc Gilles incheie podiumul probei.
La finalul Tess Rally 2016, invingatori in clasamentul Rally2 general si cel al clasei 12 sunt Adrian Minea si Catalin Basa, urmati de Alex Lascu – Mihaela Balint si Bogdan Moldovan – Ana-Maria Popa. Cele trei echipaje au fost urmate de Roman Marc Gilles si Alin Lepadusa pe locul 4, Radu Curtean si Stefan Toma pe 5 si Catalin Constantinescu, care a concurat alaturi de Dorin Bageac.