Adrian Minea si Catalin Basa au luat startul la Tess Rally 2016 in Campionatul National de Rally2, reusind, la finalul celor doua zile de concurs, sa se impuna in clasamentul general si in cel al clasei 12. Echipajul care a luat startul cu un Renault Clio va decide daca va continua sezonul in Rally2 sau vor face trecerea catre Campionatul National de Raliuri “Dunlop.
RallyMax: Salutare Adi, in primul rand felicitari pentru victoria obtinuta la Brasov! Ne face mare placere sa stam de vorba, acum, dupa Tess Rally 45 Pro-X, prima cursa a sezonului 2016. Cum au decurs lucrurile pentru echipajul Adrian Minea-Catalin Basa?
Adrian Minea: Salut si multumesc pentru aprecieri. In primul rand vreau sa multumesc partenerilor, sponsorilor cat si celorlalti concurenti care au reusit sa puna o presiune constanta asupra noastra. Atat eu, cat si colegul meu Catalin ne bucuram foarte mult pentru aceasta victorie, mai ales ca am venit la Brasov cu scopul de a ne distra si de a termina raliul cu bine. Scurta noastra istorie incepe acum aproximativ o luna, cand am hotarat brusc si dintr-o data ca ar fi interesant sa vedem cum e la Rally, considerand ca ar fi oportuna participarea noastra la Brasov. Bineinteles, am facut cateva pregatiri tehnice la masina (multumim Costel Raducioiu si Florin Manescu) si am incercam sa invatam cat mai multe despre ce inseamna acest sport.
Cat despre cursa pot sa va spun ca am luat startul si am parcurs PS1 si PS2 cu suportul de prindere al cutiei de viteze rupt, practic cu motorul cazut pe scut, motiv pentru care a trebuit sa mergem putin mai incet. Dupa primul service mecanicii nostri au gasit o solutie rapida astfel incat am reusit sa parcurgem celelalte probe fara alte evenimente tehnice. Chiar daca strategia noastra pentru acest raliu a fost sa mergem cat mai curat si fara derapaje, am avut cateva greseli pe coborarea de pe Paraul Rece duminica dimineata, reusind chiar si o intoarcere de 180 de grade. Cred ca unul din motivele succesului nostru a fost comunicarea foarte buna cu navigatorul meu, Catalin care a reusit sa tina foarte bine ritmul si sa aduca un plus de echilibru in echipajul nostru.
RallyMax: In saptamanile premergatoare cursei de la Brasov ai lua partet alaturi de copilotul tau,Catalin, la un curs de pilotaj organizat de Danny Ungur. Cat de folositoare v-au fost informatiile dobandite alaturi de membrii echipei Danny Ungur Racing?
Adrian Minea: Luand in calcul timpul foarte scurt pe care l-am avut pentru pregatirea primului nostru raliu, cred ca participarea la aceste cursuri a fost foarte importanta si binevenita. Practic aici am invatat managementul unui raliu, cat si multe trick-uri si tehnici specifice. Multumim Danny Ungur Racing!
RallyMax: Ati luat startul la Raliul Brasovului la bordul unui Renault Clio RS. Atat noi, cat si fanii prezenti pe marginea probelor speciale sunt curiosi sa afle detaliile tehnice ale acestei masini, cu care ati avut o evolutie extreme de spectaculoasa.
Adrian Minea: Masina noastra e destul de asemanatoare cu o masina de serie, singura piesa de “curse” fiind cutia de viteze cu craboti marca Sadev. In rest motor 2000 cmc Clio RS aproximativ 180 CP, suspensie KW de circuit, cauciucuri semislick si cam atat.
RallyMax: Dupa rezultatul obtinut la Brasov, care vor fi urmatoarele obiective pentru voi? Veti participa si la urmatoarele etape de Rally 2?
Adrian Minea: Aici nu am inca un raspuns, dar exista doua variante: participarea la CNRD la grupa 12 ca prima optiune (dar doar daca se constitue grupa), sau continuarea participarii la cat mai multe etape de Rally2. Practic vom incerca sa mergem acolo unde va fi concurenta mai mare.
RallyMax: Adi, iti dorim mult success la etapele urmatoare si te rugam sa transmit un mesaj fanilor motorsportului din Romania!
Adrian Minea: Multumim pentru prezenta pe probele speciale si sa ne vedem cu bine la Sibiu!
Am povestit si cu Catalin, copilotul care s-a aflat la un prim contact cu postul de navigator – dupa ce a absolvit scoala de copilotaj Danny Ungur Racing, acesta a avut o cursa in care a trecut prin toate starile posibile, de la emotie, presiune, epuziare fizica, pana la bucurie sau relaxare la final.
RallyMax: Salutare Catalin! Detaliaza-ne putin prima cursa din cariera ta de navigator.
Catalin Basa: Salut! Sunt multe de spus, am trecut prin toate starile posibile pe care cred ca toti navigatorii le-au trait la prima participare intr-un raliu de asemenea anvergura: de la emotie, presiune, epuizare fizica pana la surpriza, bucurie si starea de relaxare de finalul etapei, atunci cand am stiut ca o sa urcam pe podium.
RallyMax: Inainte de Tess Rally 45 Pro-X ai participat la cursurile de copilotaj organizate de clubul sportiv Danny Ungur Racing. Cat de folositoare au fost informatiile obtinute de la membri echipei, stiind ca au dezvoltat un program foarte bun de ?rally-coaching?, atat pentru piloti cat si pentru navigatori.
Catalin Basa: Eu am inceput acest curs de la zero. Tot ce stiam inainte era la nivel de simplu fan al sportului cu motor. Bagajul de informatii pe care l-am primit de la echipa Danny Ungur Racing a fost mare si foarte folositor. Cursul a continuat si pe parcursul zilelor de concurs cand aveam intrebari de detaliu si Andrei Hicea impreuna cu restul echipei aveau rabdarea de a-mi explica inca o data tot ce-mi trecea mie prin cap. Intr-un cuvant: multumesc!
RallyMax: Care sunt in opinia ta cele mai grele atributii pe care le au copilotii?
Catalin Basa: Atentia de a fi in permanenta pe dictare in timpul probei speciale. Presiunea de a nu primi penalizari la iesirea din parcul de service, timpii de intrare in CO-uri. Fiind la prima participare intr-un raliu, totul pare complicat la prima vedere, dar cu atentie si comunicare in interiorul echipei lucrurile devin mai simple.
RallyMax: Dupa ce ai simtit adrenalina cursei din scaunul de copilot, pe viitor, te gandesti sa incerci aceste ?senzatii? si din scaunul pilotului?
Catalin Basa: In momentul asta stau bine in postura de navigator, am o prietenie si o comunicare buna cu Adi, dar cine stie ce se poate intampla in viitor?
RallyMax: Iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult succes in sezonul 2016!
Catalin Basa: Si eu va multumesc! Ne vedem in etapele viitoare! Ciao!