La Raliul Sibiului 2016 s-a desfasurat a doua etapa a Campionatului National Rally2 “Dunlop”, competitie care a fost conceputa de catre FRAS incepand cu acest sezon cu scopul crearii unui mediu mai accesibil echipajelor cu bugete reduse, astfel incat mai multi sportivi sa se afle la startul etapelor si sa sporeasca spectacolul. Dupa etapa de la Brasov, unde spectacolul a fost asigurat de o serie de echipaje care au luat startul in Rally2, etapa de la Sibiu a dovedit ca lupta intre echipaje poate fi foarte stransa si spectaculos de urmarit, in ciuda materialului de concurs cateodata inferior CNR-D.
Raliul Sibiului 2016 a programat in Rally2 un numar de 7 probe speciale, printre care si urcarea si coborarea spre si dinspre Paltinis, urcarea pe Transalpina si superspeciala din centrul Sibiului. Cu 12 echipaje la start, printre care si piloti care au concurat in CNR-D sau CNVC in anii trecuti, dar si sportivi aflati la prima cursa din cariera, competitia se anunta una interesanta. Pe prima proba speciala, urcarea de la Curmatura spre Paltinis, Gilles Marc Romain (clasa 12) s-a instalat la conducere, cu doar 2.3 secunde in fata lui Emanuel Resiga (clasa 11), in timp ce Marius Baltateanu (clasa 12) a urcat pe locul 3, la 3.7 secunde de lider. Podiumul clasei 12 pe prima proba a fost completat de Dan Nicoschi, care a concurat alaturi de un copilot debutant, Alexandra Jiman, in timp ce la clasa 9 cel mai rapid a fost Dorin Costea, urmat de Iulian Ichim, copilotul lui Florin Petrisor, care l-a avut pe Florin pe post de copilot, in timp ce podiumul a fost completat de Dan Magos.
Din pacate, prima proba speciala a adus si singurul incident neplacut din Rally2 pana in prezent. Pe un viraj, din cauza unei pete de antigel, Cosmin Salistean derapeaza, loveste un cap de pod si abandoneaza. In acelasi loc, Bogdan Moldovan iese usor in decor, evalueaza daunele si constientizeaza ca poate continua, iar dupa ce asteapta trecerea lui Dan Nicoschi, care a fost foarte aproape de o iesire in acelasi loc, din cauza aceleiasi pete, incearca repunerea masinii de concurs pe proba speciala. Desi a luat startul in fata acestor concurenti, Adrian Minea are probleme pe primii kilometri ai probei si se repune in miscare imediat dupa Nicoschi, astfel incat el ajunge la Moldovan la cateva secunde in spatele lui Nicoschi si iese in decor, lovind masina lui Bogdan Moldovan. Din pacate, Ana-Maria Popa, copilotul lui Moldovan, este lovita usor, in timp ce copilotul lui Minea, Catalin Basa, sufera si el rani minore, iar echipajele de prim ajutor intra pe proba speciala pentru a acorda primul ajutor. Din fericire, Bogdan Moldovan a reusit sa repare masina de concurs si sa ia startul in ziua secunda, confirmand faptul ca sportivii implicati in incident nu au suferit rani si sunt in afara oricarui pericol.
Cu PS2 anulata, Raliul Sibiului a continuat in ziua secunda cu urcarea pe “Dobarca”, acolo unde Marius Baltateanu si Mihai Basca au obtinut cel mai bun timp si au urcat in postura de lideri ai clasamentului general, urmati de Marc Gilles si Alin Lapadusa pe pozitia secunda si Iulian Ichim si Florin Petrisor pe a treia pozitie. Dorin Costea si Dan Magos completeaza podiumul clasei 9 pe proba si pastreaza aceeasi ierarhie in clasamentul provizoriu al clasei, in timp ce Bogdan Moldovan revine dupa incidentul de vineri si obtine al saselea timp. Dan Nicoschi are parte de o usoara iesire in decor pe un viraj murdar, ramane suspendat cateva minute si reuseste sa revina cu ajutorul spectatorilor.
Speciala “Sugag” aduce o noua victorie pentru Marius Baltateanu care se distanteaza in fruntea clasamentului general la 20 de secunde in fata lui Marc Gilles, al doilea pe PS4, in timp ce Emanuel Resiga obtine al treilea timp pe proba. Cu un brat indoit, cu o planetara si directia afectate dupa iesirea in decor de pe PS3, Nicoschi reuseste al patrulea timp pe proba si trece din nou pe podiumul clasei 12, in urma lui Baltateanu si Gilles, dupa ce bronzul a fost ocupat provizoriu de Sorin Moldovan si Cristian Melczer. PS4 este speciala unde Dorin Costea trece in fruntea clasei 9, reusind sa il invinga pe Ichim cu peste 15 secunde, iar Dan Magos isi pastreaza a treia pozitie in cadrul clasei dupa ce obtine locul 6 pe “Sugag”.
Cea mai lunga proba a Raliului Sibiului, “Oasa”, aduce prima victorie de proba pentru Emanuel Resiga, urmat de Baltateanu si Gilles; astfel timisoreanul trece pe pozitia secunda in cadrul clasamentului Open al Rally2, in timp ce in afara podiumului lucrurile stau asemanator cu speciala anterioara: Dan Nicoschi ocupa a patra pozitie, Dorin Costea a cincea, dar Iulian Ichim reuseste un loc 6, in timp ce Ionel Rus, la primul raliu, reuseste cea mai buna clasare – locul 7 din 10 concurenti ramasi in concurs.
Coborarea din Poiana Sibiului spre Dobarca aduce o noua victorie pentru Emanuel Resiga, care, alaturi de Denisa Draghici, se instaleaza in fruntea clasamentului Open Rally2 cu un avans de 7 secunde. Desi are parte de o incursiune in afara traseului de concurs, Dan Nicoschi obtine al doilea timp pe proba, cel mai bun rezultat de la Sibiu, fiind urmat pe proba de Marc Gilles. Dorin Costea obtine al patrulea timp pe proba, dar o penalizare de un minut pentru intrare in avans intr-un control orar il face sa piarda prima pozitie in clasamentul clasei 9, Iulian Ichim fiind cel care a profitat si a trecut in frunte cu un avans de aproximativ 20 de secunde, aproape imposibil de recuperat de Costea pe superspeciala, acolo unde Gilles si al sau Peugeot 205 se impun din nou, urmati de Resiga si Baltateanu.
La finalul Raliului Sibiului, invingator in clasamentul General Rally 2, acolo unde nu puncteaza masinile integrale, este echipajul Marius Baltateanu / Mihai Basca, care a profitat de o penalizare incasata de Emanuel Resiga si Denisa Draghici, cei care incheie pe locul secund in clasamentul Open si primii in cadrul clasei 11. Podiumul clasamentului general este completat de Marc Gilles si Alin Lapadusa pe locul secund si de Iulian Ichim si Florin Petrisor, intr-un schimb interesant de roluri, Iulian fiind la prima cursa in postura de pilot.
In cadrul clasei 9, locul secund a fost ocupat de echipajul Dorin Costea / Ovidiu Costea, urmati de Dan Magos si Dragos Ghigolea pe 3 si Ionel Rus / Alin Coldea pe pozitia a patra, Ionel fiind la prima participare in competitiile auto. Clasa 12 i-a avut invingatori pe Baltateanu si Basca, Gilles si Lapadusa s-au clasat pe locul secund, in timp ce Dan Nicoschi si Alexandra Jiman au ocupat ultima treapta a podiumului, fiind urmati de Sorin Moldovan si Cristian Melczer pe 4 si de Bogdan Moldovan si Ana-Maria Popa pe 5, echipajul care a revenit dupa incidentul din prima zi. Din pacate, Cosmin Salistean/Adrian Lelutiu si Adrian Minea/Catalin Basa nu au mai revenit in ziua secunda datorita daunelor aduse masinilor de concurs.