Dupa Raliul Sibiului am povestit cu Dorin Costea si Ovidiu Costea, cei care au format, in premiera, un echipaj intr-o competitie din Romania. Dupa ce a concurat in trecut in CNR-D, Dorin a luat startul la Sibiu in Rally2, in timp ce Ovidiu s-a aflat in dreapta lui Doru dupa cateva etape la care a concurat in dreapta lui Adi Iliescu. Echipajul a reusit locul secund in cadrul clasei 9, fiind la un pas sa obtina victoria in acest clasament si bronzul in clasamentul general Rally2, o penalizare facandu-i sa piarda aceste rezultate.
RallyMax: Salut Dorin! Iata ca dupa o lunga perioada de absenta ai revenit la startul unei etape de raliu. Cum a decurs readaptarea si raliul pentru tine dupa aceasta lunga pauza?
Dorin Costea: A fost un raliu super ok, pentru mine fiind surprinzatoare colaboarea cu Ovi, cum ne-am adaptat intr-un timp atat de scurt in masina de curse. Inaintea raliului, povesteam cu Ovi in gluma de o participare la Sibiu si am decis spontan sa luam startul in Rally2. Din punctul meu de vedere raliul a fost unul interesant, dar am avut parte de prea multe urcari, iar noi cu Loganul am fi apreciat daca ar fi fost mai multe probe speciale in coborare. Per total un raliu fun, unde am venit de distractie si cred ca am indeplinit acest lucru. Din punct de vedere a readaptarii, nu cred ca poate fi vorba de asa ceva, deoarece am luat startul cu Logan, astfel incat nu a fost dificil sa fiu din nou la volan pe probele speciale. Mai repede povestim de adaptare pe partea de echipaj, care, cum am spus deja, a decurs surprinzator de bine. Scopul a fost indeplinit, sa avem parte de o experienta faina.
RallyMax: La primul tau start din CNR-D, la Transilvania Rally in urma cu cativa ani, ai avut parte de un accident pe proba Dangau. A fost acesta unul din motivele care te-au tinut departe de curse?
Dorin Costea: Categoric nu. Bugetul a fost cel care m-a tinut deoparte de curse, as fi putut sa concurez din nou a doua zi dupa acel accident. Daca as fi avut parte de un buget mai mare, as fi luat startul mai des de la acel moment pana in prezent.
RallyMax: La acesata etapa ai concurat in nou-infiintatul campionat ?Rally 2?, facand echipaj cu Ovidiu Costea. Ce parere ai despre aceasta noua competitie si despre concurenta venita in acest campionat? Cum a decurs colaborarea cu Ovi?
Dorin Costea: Rally2 are parte de o super atmosfera intre concurenti – m-am simtit ca intre prieteni si totul a fost fair-play. La Sibiu mi s-a parut putin inegal faptul ca au fost numai urcari in Rally2, iar noi, de exemplu, cu puterea mica oferita de Logan, am fost dezavantajati. Din punct de vedere a concurentei, lupta a fost una frumoasa cu ceilalti participanti, in timp ce colaborarea cu Ovi a fost super ok, nu ma asteptam sa mearga atat de bine dictarea si ritmul pe probe, iar adaptarea sa fie atat de rapida. Am ramas surprins deoarece totul a functionat atat de bine, tinand cont ca am format pentru prima data un echipaj, iar intreg raliul a fost o placere pentru amandoi, scopul nostru fiind sa ne distram.
RallyMax: Stiind ca preferi probele de macadam, vei lua startul si la o etapa de macadam in acest sezon?
Dorin Costea: Cu siguranta voi lua startul si la o etapa de macadam cu Dacia Logan, dar inca nu stiu daca o sa fie Rally2 sau CNR-D. Daca nu va fi Raliul Aradului, participarea va avea loc la Iasi sau Haghita, in ciuda faptului ca sunt atras de o participare la Raliul Deltei, unde, din pacate, costurile ar fi prea mari. In acelasi timp, cu siguranta voi mai lua startul si la Cluj, fiind etapa “de casa”.
RallyMax: Doru, iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult success in sezonul 2016!
Dorin Costea: Mersi si bafta in continuare; faceti o treaba buna. Doresc sa multumesc echipei Danny Ungur Racing pentru suport, lui Danny, lui Ovidiu, mecanicilor si tuturor care ne-au fost alaturi la Raliul Sibiului. Sprijinul echipei a fost unul foarte important si de ajutor.
In partea a doua a interviului am povestit cu Ovidiu Costea, cel care a sustinut de-a lungul sezoanelor mai multe echipaje din CNR-D si CNVC, iar in 2015 a concurat alaturi de Adi Iliescu pe o Dacia Logan.
RallyMax: Salutare Ovidiu! Iata ca, dupa ce ai luat startul alaturi de Adi Iliescu la doua etape sezonul trecut, ai revenit si anul acesta in postura de navigator alaturi de un alt pilot, Dorin Costea. Cum au decurs lucrurile la aceasta cursa din perspectiva ta?
Ovidiu Costea: Bine, foarte bine. Desi totul a pornit in ideea de a ne distra, a fost totusi dificil deoarece nu am fost niciodata cu Doru si nu-i cunosteam ritmul pe probele speciale. Ne-am adaptat foarte repede si consider ca am lucrat excelent ca echipaj. Materialul de concurs a fost acelasi, un Logan, astfel incat nu a fost nevoie de adaptare sau readaptare la masina, dupa cursele in dreapta lui Adi cu Logan-ul.
RallyMax: Acum ca ai participat si la o prima cursa pe asfalt, suntem curiosi sa aflam ce suprafata preferi si care suprafata o consideri mai simpla pentru un navigator: asfaltul sau macadamul?
Ovidiu Costea: Desi asfaltul este categoric mai simplu, prefer macadamul pentru ca e mai frumos, mai interesant, cu mai multe capcane. Pentru un navigator nu ar trebui sa existe diferente intre cele doua suprafete, dar cred totusi ca asfaltul e mai simplu din punct de vedere a copilotajului din cauza distantelor mai lungi si a virajelor mai usor de identificat.
RallyMax: Stim ca de-a lungul timpului ai sustinut mai multe echipaje din lumea sportului cu motor din Romania, si ca in garajul tau se afla o masina de curse. Cand vom avea ocazia sa-l privim pe pilotul Ovidiu Costea alergand in competitiile oficiale din tara noastra?
Ovidiu Costea: Intr-adevar am avut o masina de curse, dar acum altcineva concureaza cu ea in CNVC. In viitor sigur voi lua startul si in postura de pilot, dar la mine nu e nimic sigur, deoarece cel mai mare inamic al meu este lipsa timpului. Daca voi avea sansa, voi lua startul cu siguranta, insa, intre timp, nu pot sa dau un raspuns sigur.
RallyMax: Ai absolvit anul trecut cursurile de copilotaj ale scolii Danny Ungur Racing. Ti-au fost folositoare sfaturile si informatiile dobandite la aceasta scoala de pilotaj? Ce consideri ca are nevoie un copilot pentru a-si face datoria cu profesionalism?
Ovidiu Costea: Inainte sa vin la Danny am facut o serie de cursuri teoretice si practice, multe dintre ele nu au avut legatura cu ceea ce se preda la Danny Ungur Racing. In acelasi timp, nici ceea ce se preda acolo nu are legatura cu raliul si cu notiunile prezentate de Danny si echipa sa. Consider ca e important sa faci cursuri, indiferent unde, cu specialisti, astfel incat sa culegi informatii diferite pe care sa le asimilezi. De exemplu, franarea de urgenta – creierul nu a fost pus niciodata in situatia limita, dar cand incepi sa faci exercitii de evitare si franare, creierul incepe sa devina constient de acele reactii si cum trebuie sa actioneze in aceste situatii limita.
Cursurile cu Danny Ungur Racing mi-au dat multa incredere. Danny are in jurul lui o echipa de tineri profesionisti si dedicati, iar in partea mea de copilotaj am primit informatii bune, de la oameni seriosi si capabili, care au avut rabdare sa imi explice toate detaliile astfel incat sa le inteleg foarte bine.
Consider ca un copilot are nevoie de calm, rabdare si experienta. Dar poate cel mai important – sa faca o echipa cu pilotul. Daca echipajul nu este pe aceeasi lungime de unda, nu sunt sanse sa faci performanta cu adevarat.
RallyMax: Ovi, iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult succes pe plan professional si mai ales pe plan sportiv!
Ovidiu Costea: Eu va multumesc si doresc tuturor un sezon 2016 frumos si fara incidente!