Pe langa participarile in Campionatul National de Raliuri “Dunlop” alaturi de Bogdan Talasman, Andrei Mitrasca a luat startul in 2016 in Trofeul Rasnov, prima etapa CNVC a sezonului, pe un Ford Fiesta R2. Am povestit cu Andrei despre participarile sale competitionale, despre planurile de viitor, dar si despre Pikes Peak, acolo unde a participat in ultimii doi ani.
RallyMax: Salut, Andrei! Ne bucuram sa povestim intre doua competitii ale tale, Trofeul Rasnov si Raliul Aradului. Cum isi imparte pilotul Andrei Mitrasca timpul intre CNR, CNVC si job/timp liber?
Andrei Mitrasca: Salut, RallyMax! Timp este suficient pentru curse, pentru job si sa mai ramana si timp liber. Totusi, inca nu am reusit sa gasesc calea cea mai buna sa nu ajung sa le rezolv pe toate in ultimul moment. Dar sunt pe drumul cel bun. La serviciu, sefii si colegii ma sustin in programul meu cu raliurile si cu coasta asa ca am mare noroc sa nu am si stresul asta.
RallyMax: Ai luat startul cu un Ford Fiesta R2 la Trofeul Rasnov, afirmand ca e o dorinta indeplinita. De ce era aceasta participare pe lista ta si ce alte astfel de dorinte mai ai din punct de vedere motorsport?
Andrei Mitrasca: Mi-am dorit inca din 2009, de cand am debutat, sa pilotez o masina cu cutie secventiala. Pe urma, am avut asistenta de la Colina Motorsport. A fost si asta o dorinta mai veche. Am multe dorinte, dar nu le pot spune pe toate. Una din dorinte ar fi sa pilotez o masina cu care sa ma pot bate la varf, acolo cu Radut, cu Zaberca, sa vad daca intuitia mea imi spune bine ca as face o surpriza sau daca este doar o fantezie si inca nu sunt pregatit.
RallyMax: Cum ai descrie experienta la bordul R2-ului? Ai reveni in concurs (CNR sau CNVC) cu aceasta masina?
Andrei Mitrasca: As reveni oricand cu R2-ul intr-un concurs, raliu sau coasta. M-am simtit foarte bine si m-am acomodat repede cu masina. Am regretul ca nu m-am inscris la clasa A1, mai mult pentru cei de la ATI Motors Holding care mi-au imprumutat Ford-ul. Ar fi fost frumos sa le trimit o cupa cu locul intai. Dar sunt multumit de timpi si de felul in care am concurat. Am ales sa ma lupt la H1 si a fost frumos sa lupt cu masini mult mai performante. Am avut, in schimb, un mare avantaj: cred ca m-am bucurat de cea mai buna tinuta de drum si cea mai mare incredere in viraje. A fost frumos dar a fost ?one time only?.
RallyMax: Alaturi de Bogdan Talasman, faci parte din BCR Rally Team in acest sezon. Care e atmosfera in interiorul echipei si ce beneficii aveti voi din aceasta cooptare?
Andrei Mitrasca: Este exact cum iti imaginezi ca ar fi atmosfera intr-o echipa de top. Se glumeste, ne simtim excelent impreuna dar cand e vorba de concurs, toata lumea este serioasa si isi face treaba. Bogdan si cu mine suntem inca in liga mica, invatam din mers. Sa stam pe langa oameni care fac raliuri de pe vremea cand noi inca intrebam ?Cat prinde masina?? ne trage automat in sus si absorbim informatii si atitudini sanatoase. Plus ca mai facem economie la mancare pentru ca ne gateste Edwin, apa aduce Adi si cand avem impresia ca am dat de ghinion, incepe Tomi sa ne povesteasca cum abandona el de trei ori intr-un raliu. 🙂 Acum, serios, este o mare sansa pentru noi sa fim in BCR Rally Team.
RallyMax: In al treilea sezon alaturi de Bogdan, cum consideri ca ai evoluat din punct de vedere copilotaj? Care sunt cele mai importante aspecte pe care consideri ca le-ai deprins in timpul curselor si ce crezi ca mai ai de invatat?
Andrei Mitrasca: Ei, de abia am inceput al treilea sezon si nu cred ca pot vorbi de o evolutie a mea ca navigator. Sunt foarte putini navigatori profesionisti in tara iar eu nu sunt unul dintre ei. Cred ca as putea fi dar inca nu ma comport ca un profesionist. Stiu ca ne place sa ne dam rotunzi, cei din motorsport, dar cred ca ar trebui sa ne vedem lungul nasului. Ducem raliurile la bun sfarsit, ne lovim de incompetente, de treburi facute romaneste, de orgolii ale celor care nu se pricep dar pretind ca sunt niste dumnezei, ne lovim peste tot de ?heirupisme? si asta ma face sa iau putin mai lejer rolul meu de navigator. Ma refer la lumea raliurilor in general. Dar asta nu inseamna ca nu traiesc rezultatele, strategiile sau ca nu ma opintesc sa fim cat mai sus la fiecare raliu. Cred ca cel mai important lucru pe care l-am deprins la raliu este ca nu imi mai e frica sa plece masina de sub mine. Chiar daca sunt in dreapta, invat foarte mult despre aderente si am vazut ca pilotez altfel la coasta. Dar da, accept, ar trebui sa imi fac treaba ceva mai constiincios si cand sunt in dreapta lui Bogdan, indiferent de ce este in jurul meu.
RallyMax: Dupa doi ani in care ai luat startul la Pikes Peak, ce planuri ai pentru 2016? Vei merge si in acest ai in SUA pentru celebra competitie?
Andrei Mitrasca: M-am inscris si anul asta la Pikes Peak dar nu m-au acceptat. Sunt foarte dezamagit pentru ca am lasat masina acolo, sa incerc sa iau recordul masinilor diesel anul asta. M-am inscris la Unlimited, cea mai puternica clasa, pentru ca am vrut sa scot bordul, farurile, sa pun usi de fibra si m-am inscris de buna credinta la clasa la care m-as fi incadrat. Au considerat ca nu ma calific dar au acceptat piloti pe care i-am batut in calificari si care vin de placere. Se comunica greu cu ei, e alta cultura, nu au acceptat nicio varianta pe care le-am propus-o. Asta e, o sa merg anul viitor, am, in schimb, un plan B care sa inlocuiasca Pikes Peak-ul. Sper sa iasa.
RallyMax: Fiind o persoana din presa de motorsport, ce crezi ca are nevoie motorsportul din Romania astfel incat sa fie apreciat mai pozitiv de posibilii spectatori, sa fie mai bine promovat si mediatizat?
Andrei Mitrasca: Sincer? Nu stiu sa spun exact. Sau poate nu mai vreau sa imi bat capul pentru ca e poveste fara sfarsit. E nevoie de mediatizare, de spectacol dar nu avem nicio sansa in fata fotbalului, a tenisului, si nici chiar a driftului. Este ceva ce nu functioneaza in motorsport, ceva ce ne face sa batem pasul pe loc. Si nu ma refer la Federatie care are si bune si rele. Daca vrei sa apari la TV sau sa ai mii de vizualizari online, trebuie sa platesti. Doar cativa sunt dispusi sa faca asta si astfel stirile sunt putin fortate si ne invartim intr-un cerc mic. Aceiasi oameni suntem in masina de curse, cu aparatul foto, organizatori, in comisii, aceiasi ne scriem comunicatele, aceiasi ne dam like, noi scriem, noi ne premiem, noi concuram, noi ne aplaudam. Nu merge asa. Dar nu vreau sa vad lucrurile obiectiv. Eu vreau sa concurez, vreau sa imi indeplinesc niste dorinte, sa bat niste recorduri si sa ma bucur de ce realizez.
RallyMax: Multumim pentru raspunsuri. In final, ai cuvantul!
Andrei Mitrasca: Vreau sa le multumesc celor de la Avia Motors si Alto Syncro ca imi dau sansa imi duc mai departe cursele, celor dar BCR, BCR Leasing, OMNIASIG Vienna Insurance Group, Borsec, pentru ca au fost de acord sa intram in echipa de raliu si nu in ultimul rand prietenilor de la ATI Motors Holding pentru ca mi-au incredinta Ford-ul Fiesta R2. Ma gandesc cum ar fi fost sa mi se spuna in 2009 ca cineva o sa-mi imprumute o masina de 45,000 de euro sa concurez la coasta, ca voi fi in cea mai profesionista echipa de raliu din tara si ca voi da explicatii daca mai merg la cea mai tare cursa de coasta din lume sau am alte planuri. Cursele m-au consumat si m-au ruinat financiar dar in acelasi timp mi-au hranit sufletul si nevoia de performanta si m-au vindecat de multa lipsa de incredere in mine. Mersi RallyMax, ne vedem pe probe la Arad.