Inaintea startului in prima etapa de macadam a sezonului 2016, Raliul Aradului, am adresat acelasi set de 3 intrebari unor piloti din CNR-D, facand referire la participarile lor la primele doua raliuri, Tess Rally si Raliul Sibiului, dar si la obiectivele si planurile lor pentru etapa din vestul tarii. In prima parte a seriei de interviuri dinaintea Aradului, am povestit cu Thomas Abraham, Norbert Maior, Rares Tomita si Zoltan Juhos.
RallyMax: Cum ati caracteriza evolutia voastra la primele doua etape CNR-D? Ce strategie considerati ca ar fi fost mai buna sau ce credeti ca ati fi putut face mai bine?
Thomas Abraham: Un sezon dezastruos, cu probleme technice; pe scurt se vede lipsa de profesionalism si in pregatirea materialului de concurs si in strategia abordarii etapelor, dar asta este, ramanem cu moralul ridicat si incercam sa ne bucuram de putinul care ne ramane, adica cate o proba speciala pe etapa.
Norbert Maior: Salutare RallyMax! Au fost doua etape bune pentru noi din care am invatat foarte mult. Pe asfalt mai avem mult de muncit, dar incercam sa invatam din fiecare kilometru si in acelasi timp sa fim si suficient de rapizi. Nu cred ca as schimba ceva din strategie, deoarece consider ca atunci cand te urci in masina de curse trebuie sa dai tot ce ai mai bun si sa fii cat poti de rapid in acel moment.
Rares Tomita: Evolutia noastra din primele doua etape a fost una peste asteptarile avute la inceputul primului raliu, dar poate nu asa de
multumitoare cum am simtit la mijlocul acelui raliu. Am plecat la Brasov cu dorinta de a termina un raliu care pe noi ne-a pus in dificultate de fiecare data, probleme tehnice, iesiri in decor si multe alte lucruri care ne-au impiedicat sa obtinem un rezultat bun. De aceasta data am terminat foarte bine, dar datorita unor greseli in a doua zi de concurs, am pierdut destul de mult timp si pozitii in clasament. La Sibiu am plecat foarte determinati si am reusit sa obtinem cel mai bun rezultat al carierei. Am simtit ca putem si mai mult, dar se pare ca mai avem de munca.
Zoltan Juhos: Mediocra. Cred ca ar trebui sa avem mult mai multa incredere in masina. Avem dorinta insa poate nu mai avem cartusul plin, insa pot sa confirm ca toate probele le parcurgem cu o mie de zambete pe ora.
RallyMax: Care au fost, din punct de vedere organizatoric, plusurile si minusurile Tess Rally si Raliului Sibiului?
Thomas Abraham: Plusuri sunt cu siguranta asa cum sunt si minusuri, in general nu imi place sa comentez, dar cu cat mai mult incearca federatia sa copieze FIA, cu atat mai putini concurenti vor ramane in campionat: atatea reguli, severitate, amenzi, penalizari, avertismente incat iti este frica sa saluti sa nu se supere cineva.
Norbert Maior: Consider ca nu sunt in masura sa vorbesc despre organizarea etapelor din CNR-D, dar cred ca s-ar putea face eforturi mult mai mari din partea organizatorilor astfel incat mai multa lume sa afle cat de spectaculos este acest sport.
Rares Tomita: Am incercat la aceste raliuri sa ma concentrez mai mult pe partea mea de pilotaj, asa ca nu pot sa spun multe lucruri despre organizare. Dar tot ce pot spune este ca sunt multe detalii la care se poate lucra. Si aceste detalii te fac sa te simti bine la un raliu sau nu. Asta din punctul meu de vedere, al participantului. Au fost si niste greseli mari, dar speram ca acestea se vor rezolva cu timpul.
Zoltan Juhos: Tess Rally, un minus a fost poate programul ciudat cu ziua de duminica insa restul a fost ok. La Sibiu un mare plus a fost superspeciala din centru si locatia parcului de service, insa au fost multe alte minusuri pe care poate numai noi concurentii le-am observat. Important este sa fie pe placul spectatorilor si cred ca a fost, dupa numarul lor de pe proba Paltinis si Super Speciala.
RallyMax: Cu ce planuri plecati la Raliul Aradului? Cum credeti ca va fi lupta pe probele speciale?
Thomas Abraham: Planurile noastre sunt constante: incercam sa ne simtim cat mai bine pe probe, sa aducem ceva punctulete pentru echipa, cu siguranta daca masina va functiona bine va fi o lupta interesanta la clasa 11. Doresc colegilor de echipa si nu numai, mult succes si sa ne vedem pe probe.
Norbert Maior: Plecam foarte increzatori si in acelasi timp nerabdatori sa revenim pe macadam. Vreau sa continuam ce am inceput la primele 2 etape si sa ne gasim repede un ritm bun pe macadamul aradean. Cred ca la clasa 9 va fi un top 5 foarte disputat cu lupte interesante pe probele speciale, iar la Cupa Dacia sunt convins ca vor fi dueluri foarte stranse.
Rares Tomita: Planul pentru Arad este in primul rand sa ne obisnuim din nou cu macadamul si speram sa avem un ritm bun. Dorim sa ne simtim bine si sa ajungem cu bine la final. In 4 participari la Arad nu am reusit niciodata sa-l terminam. Sunt sigur ca daca vom fi feriti de probleme, rezultatul va fi pe masura.
Zoltan Juhos: Planuri? ? Planuri facem inainte de fiecare etapa despre cum putem sa ne organizam cu zilele libere de la locul de munca, cum stam cu bugetul, cum putem reusi sa le rezolvam pe toate ca telefonul sa nu sune incontinuu la recunoasteri, iar daca reusim toate astea sa le rezolvam, organizam cand ajungem la etapa de raliu nu ramane altceva decat sa ne distram.