Continuam sesiunea de Question & Answer cu o noua serie de piloti – Andrei Mitre, Bogdan Talasman, Sebastian Gioarsa, Peter Kelemen si Adrian Teslovan.
RallyMax: Cum ati caracteriza evolutia voastra la primele doua etape CNR-D? Ce strategie considerati ca ar fi fost mai buna sau ce credeti ca ati fi putut face mai bine?
Andrei Mitre: Salutare, RallyMax! Pentru mine sezonul 2016 nu a inceput exact cum am sperat. La Brasov am inceput in forta, rezultatul fiind multumitor pana pe proba Cheia, unde am facut o pana – am pierdut 2 minute mergand aproximativ 7 kilometri pe janta. In ziua secunda am plecat cu dorinta de a termina, dar anumite probleme electrice ne-au facut sa abandonam. Intre Brasov si Sibiu am facut cateva schimbari, iar de la etapa cu numarul 2 il am in dreapta pe Bogdan Iancu, cu care m-am inteles perfect din primul moment. Sibiul a inceput cu proba mea preferata a acestei etape, urcarea spre Paltinis, proba pe care am realizat cu suparare ca motorul masinii nu merge in parametri normali, iar din ziua 2 temperatura apei crestea semnificativ, fiind nevoiti sa ne rezumam doar la parcurgerea probelor.
Bogdan Talasman: Nu au fost rezultatele la care ne asteptam noi, prima etapa am abandonat tehnic, iar in a doua nu am mers cum ne-am fi dorit, avand un start mai slab. Consider ca suntem pe o panta ascendenta si venim cu un imbold la Arad, mult mai hotarati.
Sebastian Gioarsa: Am inceput campionatul la Sibiu, din pacate dupa o pauza lunga de la ultimul start cu Twingo. Din cauza problemelor tehnice, ritmul nu a fost cel dorit, astfel incat si rezultatul final a fost afectat. La toate acestea a contribuit si lipsa testelor. As fi putut sa pregatesc mai bine startul de campionat si sa incerc sa merg mai curajos pe probele speciale.
Peter Kelemen: Brasovul a reprezentat acomodarea cu masina noua pentru noi, dar abordarea a fost prea prudenta. La Sibiu am avut un ritm mai bun, dar totusi puteam fi mai constanti. Strategia mai buna ar fi fost sa ne concentram maxim pe toate probele.
Adrian Teslovan: Nu cred ca am fi putut face mai bine primele doua etape, pentru noi lucrurile au decurs foarte bine si peste asteptari. Dupa cum am declarat noi mergem sa capatam experienta si sa ne simtim bine.
RallyMax: Care au fost, din punct de vedere organizatoric, plusurile si minusurile Tess Rally si Raliului Sibiului?
Andrei Mitre: Brasovul si Sibiul sunt unele dintre ora2ele mele preferate, ceea ce a reprezentat un mare plus pentru mine. Din punctul meu de vedere organizarea de la Tess Rally a fost una foarte buna si chiar nu pot sa spun ca am gasit anumite puncte negative. Despre Sibiu pot spune acela2i lucru, dar la lista cu minusuri voi trece timpul scurt al etapelor de legatura, fiind obligati sa depasim putin anumite limite.
Bogdan Talasman: Aici ar fi multe de spus: la Sibiu s-au vazut oarecum stangaciile unui organizator nou, dar mi-a placut superspeciala din centrul orasului, iar probele de pe Transalpina mi s-au parut un pic prea rapide, dar frumoase si interesante. Brasovul a fost ok, in nota obisnuita a raliului, nu consider ca au fost plusuri sau minusuri fata de anii precedenti.
Sebastian Gioarsa: Marele plus de la Sibiu a fost organizarea superspecialei in centrul orasului, dar si reconfigurarea raliului astfel incat distanta parcursa pe etape a fost mai scurta, facand comparatie cu 2015. La minusuri as mentiona timpii scurti de etapa si problemele pentru care s-a anulat a doua proba a raliului.
Peter Kelemen: Tess Rally a avut parte de o organizare buna, ca de obicei la Brasov, minusul fiind ca duminica nu am avut-o libera. La Sibiu ne-au placut mult probele noi de viteza si superspeciala, iar la minusuri as mentiona cateva etape la limita la timp.
Adrian Teslovan: Nu sunt genul de on care sa critice sau sa imi dau cu parerea despre aceste aspecte. La Brasov au fost probele clasice si programul clasic, public cunoscator. La Sibiu numar mare de spectatori atat pe probe cat si pe superspeciala, minusul l-as numi amenajarea probei pentru fani cu acei paleti care la o mica greseala te-ar fi putut costa mult.
RallyMax: Cu ce planuri plecati la Raliul Aradului? Cum credeti ca va fi lupta pe probele speciale?
Andrei Mitre: Raliul Aradului este o etape pe care o astept cu multa ner?bdare, deoarece este prima mea cursa in care voi puncta si in ERT. La Arad voi pleca mult mai optimist deoarece masina a fost refacuta in totalitate de echipa lui George Grigorescu, ceea ce imi da multa incredere in mine si voi incerca sa merg cat pot de bine pentru a uita de problemele avute la primele etape.
Bogdan Talasman: O sa fie o lupta interesanta, tinand cont ca Raul Badiu si Norbert Maior sunt foarte rapizi si o sa mearga foarte repede. Avand in vedere situatia de la Cupa Dacia, tintim podiumul. Masina lui Norbert este clar superioara, iar Raul merge extraordinar de tare, asa ca vom vedea ce se intampla in timpul cursei. Desigr, nici ceilalti concurenti nu sunt de ignorat, Andrei Girtofan, Andrei Mitre sau echipajele care concureaza cu Sandero pot ajunge oricand si fara probleme pe podium.
Sebastian Gioarsa: Fiind primul raliu de macadam la care vom lua startul cu Renault-ul Twingo, o sa avem o abordare precauta. Deoarece nu am facut teste pe macadam cu masina, Raliul Aradului va fi unul de acomodare cu masina pe aceasta suprafata, astfel incat orice pozitie in clasament ne este pe plac cat timp ritmul e ridicat.
Peter Kelemen: Lupta la clasa 9 va fi stransa, ca de obicei. Planul nostru ramane sa ne luptam pentru podium atat la clasa, cat si la Cupa Suzuki.
Adrian Teslovan: Mergem sa ne simtim bine, sa acumulam kilometri cu masina, iar daca rezultatul o sa fie unul bun, atunci vom fi foarte multumiti. Intreaga echipa va incerca sa se bata la locurile fruntase la fiecare catogorie, iar despre lupta din fata cu siguranta masinile R5 se vor lupta pentru victorie, dar si Edi va fi acolo in fata.