Dupa evenimentul neplacut de la Sibiu, cand au avut parte de o iesire in masina altui concurent, Adrian Minea si Catalin Basa au reparat masina de concurs si au luat startul in Raliul Aradului, unul foarte dificil prin prisma conditiilor meteo. Echipajul este foarte multumit de evolutia pana in prezent si pleaca optimist spre a patra etapa CNR-D 2016, Danube Delta Rally.
RallyMax: Salutare Adi! Dupa incidentul neplacut de la Sibiu, ati revenit la Arad cu forte proaspete, insa conditiile meteo v-au pus in dificultate. Cum au decurs lucrurile la Raliul Aradului KIA 2016?
Adrian Minea: Hello RallyMax! Pentru mine Raliul Aradului a fost foarte special, in sensul ca trairile si senzatiile avute pe toata durata competitiei au fost la cele mai inalte cote. In primul rand veneam dupa esecul (ghinionul) de la Sibiu, cu o masina reconstruita partial si aproape nepregatita pentru macadam si cu experienta in afara asfaltului aproape zero. Cu toate astea imediat dupa start mi-am dat seama ca distractia va fi maxima si chiar daca asa cum spuneam, masina noastra a fost aproape nepregatita pentru macadam, cu o suspensie noua reglata dupa ureche, cu directia deasemenea neadaptata, am reusit sa ramanem pe strada si sa ducem batalia cu cronometrul din ce in ce mai departe. Asta pana la ultima trecere pe ?Lalasint ? unde totul s-a intamplat parca intr-o alta dimensiune de spatiu si timp. Practic chiar inainte de a ajunge la start ne-am dat seama ca orice trecere mai agresiva prin balti provoaca aburirea TOTALA a tuturoar geamurilor si a fost primul moment in care m-am gandit ca vom fi obligati sa abandonam. Al doilea moment care m-a dus cu gandul la abandon a fost cand dupa vreo 2 kilometri de la start, atunci cand ploua torential si trecerile prin balti se succedau foarte repede stergatoarele masinii noastre au intrat in greva (sau pauza de masa 🙂 ). Asfel am parcurs mai mult de 2/3 din PS fara sa vedem aproape nimic, dar pentru ca prietenul meu Catalin se ambitiona sa dicteze traseul in continuare am zis ca, de ce nu, sa incercam sa continuam cursa in blank. Practic mergeam si incercam sa simt daca mai suntem pe drum sau nu din cat de tare se zdruncina masina. AM REUSIT! Si sa nu va spun ca aproape de finis au reinceput stergatoarele ?. Simteam ca zburam si la propriu si la figurat 🙂 .
A fost raliul in care ne-am luptat doar sa terminam si AM REUSIT!
RallyMax: In urma incidentului de la Sibiu, cat de grav a fost afectata masina voastra de concurs? (Renault Clio RS)
Adrian Minea: Tinand cont ca viteza la impact a fost de peste 110km/h si lovitura a fost aproape frontala, evident ca bugetul pentru reparatii nu a fost nesemnificativ. Partea buna e ca am reusit sa luam startul la Arad si sa terminam ralilul fara incidente tehnice majore.
RallyMax: Cum vezi lupta in acest sezon la Rally 2? Din pacate, la Arad nu au fost prezenti in numar mare concurentii cu care v-ati obisnuit la Brasov si Sibiu. Carui fapt crezi ca se datoreaza aceasta lipsa de participanti?
Adrian Minea: Chiar daca la Arad au fost mai putini concurenti, exista multe echipaje cu potential mare in lupta pentru titlu. Chiar daca din punct te vedere organizatoric totul a fost foarte bine (cu exceptia Raliului Sibiului unde s-au incalcat norme elementare de siguranta!!!), cred ca promovarea destul de slaba duce la numarul mic de concurenti de la start.
RallyMax: Cat de mult ai reusit sa te obisnuiesti in aceste 3 etape cu dictarea copilotului tau, Catalin Basa?
Adrian Minea: Catalin e exact ce trebuie 🙂 . Chiar daca se mai intampla (foarte rar) sa pierdem dictarea, pana la urma totul e ok si ritmul nostru creste de la o etapa la alta.
RallyMax: Urmeaza in calendarul CNR probabil una dintre cele mai astepta etape ale sezonului, Danube Delta Rally 2016, un raliu in care standardele au fost ridicate atat prin prisma concurentilor, dar mai ales prin organizarea cursei. Cu ce ganduri plecati la aceasta etapa?
Adrian Minea: Aici voi raspunde intotdeauna la fel: In primul rand vrem sa ne distram, sa-i bucuram pe cei care vin sa ne vada pe marginea probelor speciale si nu in ultimul rand sa terminam cu rezultate cat mai bune.
RallyMax: Salutare Catalin! Raliul Aradului KIA 2016 a insemnat pentru tine prima etapa de macadam din cariera ta de navigator. Poveste-ne putin cum au decurs lucrurile din punctul tau de vedere.
Catalin Basa: Salut! Mi-am dat seama ca pe probele de macadam e mai multa aventura 🙂 , distractia e mare si eu m-am simtit pe masura. In Raliul Aradului am avut multe informatii in caietul de dictare si am incercat sa tin pasul (nu am reusit tot timpul). Sper sa fie inerente greseli de inceput.
RallyMax: In urma accidentului suferit la Sibiu, te-ai ales cu cateva problem medicale. Care au fost acestea? Esti refacut 100% in acest moment?
Catalin Basa: Raliul Sibiului e prezent in viata mea si acum, imi aduc amine de el la fiecare miscare brusca si neprogramata pe care o fac. Cu siguranta pana la Tulcea o sa fiu 100% refacut.
RallyMax: Ai reusit sa te familiarizezi cu cele doua suprafete de rulare din raliuri? Suntem curiosi sa aflam pe care dintre aceste doua suprafete o preferi?
Catalin Basa: Imi plac ambele suprafete, dar pe macadam e ceva mai multa senzatie de bine. Tot pe macadam am constatat ca masina are mai mult de suferit si esti mai aproape de abandon tehnic.
RallyMax: Catalin, iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim sa ai parte de cat mai multe curse lipsite de incidente. In final, ai cuvantul!
Catalin Basa: Distractia continua! 🙂