Inaintea Transilvania Rally, am povestit cu pilotii Sibiu Racing Team, echipa care se afla la conducerea clasamentului general al echipelor in acest moment, dupa doua victorii la Danube Delta Rally si Raliul Moldovei-Moinesti. Am adresat pilotilor SRT acelasi set de intrebari pentru a compara obiectivele lor, dorintele pe acest sezon, dar si parerile lor despre etapele din 2016.
RallyMax: Salutare! Cu ce planuri si obiective plecati spre Transilvania Rally 2016?
Sorin Badea: Salutare RallyMax, voi pleca marti seara spre Cluj, primul obiectv fiind sa ma intalnesc cu Boti, copilotul meu si sa stam la o poveste pentru ca nu l-am vazut de la Raliul Brasovului. Doresc ca incepand de miercuri odata cu deschierea parcursului sa facem niste recunoasteri bune si eficiente care sa ne permita un parcurs foarte exact pe probele speciale. Raliul e dificil, sunt probe speciale de mare complexitate si foarte tehnice ca urmare nu e loc pentru greseli. Mi-am propus ca alaturi de Botond Csomortani sa bifam cel putin un podium la aceasta cursa, fireste in Clasamentul General si la clasa 2, ceea ce in mod direct va aduce un aport suplimentar de puncte pentru echipa noastra, Sibiu Racing Team, care actualmente conduce clasamentul echipelor din CNRD 2016.
Raul Badiu: Salutari tutor cititorilor Rallymax! Ca de fiecare data, tintim cea mai inalta treapta a podiumului atat la clasa cat si la Cupa Dacia. Suntem constienti ca nu ne va fi deloc usor, mai ales dat fiind faptul ca pe asfalt suntem mai dezavantajati cu Loganul, dar vom incerca tot ce stim mai bine fiindca probele ne plac foarte mult.
Alex Ardelean: Va salutam dragilor. Mereu plecam cu obiectivul sa castigam dar stim ca raliul de la Cluj o sa fie un raliu dificil din toate punctele de vedere. Dupa raliul de la Tulcea, unde era programat un raliu la care sa ne distram, am luat hotararea sa revenim in campionat. Am acceptat sa revenim pentru echipa in primul rand dar intre timp am intrat in bataie si la cupa Suzuki pentru titlul de campion national. La Transilvania Rally trebuie sa mergem tare, eficient si sa aducem puncte frumoase pentru echipa, implicit pentru noi.
Andrei Mitre: Salutare, pentru Transilvania Rally plecam optimisti, cu speranta ca ghinionul pe care l-am avut la Bacau a disparut, si vrem sa mergem cat de bine putem.
Calin Bucur: Salutare RallyMax! La ultimele 3 etape ramase, o sa particip cu un Suzuki Swift Sport. De miercuri o sa ma concentrez maxim pe acest raliu. Este un raliu tehnic unde se merge foarte tare. Obiectivul este clasarea cat mai sus la clasa 9 si Cupa Suzuki. Sper ca printr-o clasare buna sa pot ajuta cu puncte frumoase echipa Sibiu Racing Team, care actualmente este liderul campionatului.
RallyMax: Cum veti aborda aceasta cursa luand in considerare lupta de la clasa/general si in clasamentele pe care va intereseaza?
Sorin Badea: Asa cum spuneam vom aborda cursa cu seriozitate si cu agresivitate de la primul viraj, voi incerca sa gasesc un ritm bun de la inceput si apoi sa gestionez cursa urmarind cu atentie ce se intampla in jurul nostru. Voi beneficia pe parcursul raliului de o asistenta tehnica profesionista asigurata de Bernini Rally din Italia care imi va pune la dispozitie un Ford Fiesta R5 Evo si voi folosi anvelope de competitie Hankook, mecanicii si inginerii de la Bernini cunosc raliul de la Cluj si stilul meu de pilotaj iar impreuna vom incerca sa gasim la shakedown cele mai adaptate configuratii pentru masina de concurs care sa ne permita un raliu fara probleme dar cu posibilitati certe de a face performanta.
Raul Badiu: Absolut tot campionatul pana acum am mers la un ritm ridicat dar si comfortabil in aceelasi timp, si de cele mai multe ori am avut parte de satisfactii mari la sfarsit de etape. Vom aborda Transilvania Rally in aceeasi nota ca si celelalte etape, cat putem de repede fara a ne asuma riscuri uriase.
Alex Ardelean: Noi din punct de vedere matematic trebuie sa luam locul 1 la SUZUKI, sa putem avea sanse la titlul de campion national la Suzuki, deci o sa mergem foarte tare si o sa incercam sa atingem imposibilul. Dupa raliul de la Cluj, putem vorbi de clasamente si o sa stim real care sunt sansele noastre la clasa 9 la cupa Suzuki.
Andrei Mitre: La clasamentul rezervat juniorilor avem un avans destul de bun, dar avem de luptat in clasamentul cupei Dacia, unde ocupam pozitia a patra, asa ca vom avea o abordare hotarata pentru a aduna cat mai multe puncte.
Calin Bucur: Vreau sa ma obisnuiesc repede cu noua masina pe asfalt, sa merg tare si asa cum am mai spus sa ajut echipa.
RallyMax: Cat de mari credeti ca sunt sansele si de ce ati avea nevoie, realist vorbind, ca la sfarsit de sezon, sa va aflati in postura de campioni nationali la echipe?
Sorin Badea: Bun, aici este un raspuns dificil pentru ca exista foarte multe variabile, SRT a castigat deja doua raliuri deci a demonstrat ca are un potential serios de a face performanta, are in componenta piloti foarte valorosi care sunt obisnuiti cu aerul rarefiat al podiumului la clasele la care sunt inscrisi. In mod cert posibilitatile de a ramane pe prima pozitie a clasamentului la echipe, realistic vorbind vor fi influentate in primul rand de performanta pura a echipajelor noastre dar si de parcursul celorlalte 2 echipe care sunt foarte redutabile avand in componenta Campioni si Vice-Campioni nationali absoluti pe care-i respectam si le dorim success!!! Cu putin noroc se poate?
Raul Badiu: In clasamentul echipelor e important ca fiecare echipaj in parte sa obtina rezultate cat mai bune la clasele unde concureaza. Este greu, concurenta este puternica, dar nu este imposibil. In orice caz, nu am plecat ladrum neaparat cu ideea de a lua titlul la echipe, echipa a fost cladite pe alte principii, dar daca exista posibilitatea de a castiga, cu siguranta o vom imbratisa.
Alex Ardelean: Tinand cont ca in momentul de fata ne batem cu echipe care sunt Campioni si vice-campioni, cu bugete de 10 ori mai mari ca ale noastre, cred eu ca este dificil sa-ti dau un raspuns real. Dar la ultimele doua raliuri echipa Sibiu Racing Team a terminat pe locul 1, suntem piloti care dominam clasele unde punctam, iar asta ne da incredere sa atingem imposibilul. Nu putem subestima celalte echipe, care au piloti de mare valoare, piloti care au fost si sunt un exemplu pentru multi dintre noi si le respectam valoarea.
Andrei Mitre: In momentul acesta avem sapte puncte avans, dar cu toate acestea celelalte echipe sunt destul de puternice si vor incerca sa recupereze diferenta. Eu unul sper sa reusim sa ne pastram pozitia, iar cu putin noroc totul este posibil.
Calin Bucur: Eu cred ca sansele sunt de 50%. Avem nevoie de noroc ca la sfarsitul sezonului sa fim campioni nationali la echipe.
RallyMax: Ce parere aveti de organizarea etapelor ce-au avut loc pana in acest moment? In comparatie cu 2015, credeti ca majoritatea organizatorilor au progresat la acest capitol?
Sorin Badea: Organizatorii de raliuri din Romania si nu numai sunt condamnati la succes, absenta bugetelor face ca numarul de concurenti aliniati la start sa fie tot mai redus, organizarea unei curse de raliu in conditii optime necesita fonduri consistente, acesti oameni fac eforturi inimaginabile din pasiune si dorinta de a-si promova orasul, regiunea, comunitatea beneficiind de suportul Autoritatilor Locale si de sponsori locali. Pentru a trece la o etapa superioara este necesar ca FRAS sa suporte in mod consistent demersurile organizatorilor printr-un lobby mai eficient si printr-un marketing sportiv directionat inspre marile corporatii care activeaza in Romania pentru actiuni de promovare a raliurilor si a organizatorilor de raliuri dar si a sportivilor valorosi care sa beneficieze in mod direct de sustinerea acestora prin contracte de sponosrizare. Da, se pare ca exista un progress in organizarea raliurilor si in expunerea in TV, dar mai e cale lunga pana la atingerea unui nivel de promovare adecvat acestui tip de sport.
Raul Badiu: Nivelul de organizare este foarte bun, nu am ce sugestii sa aduc.
Alex Ardelean: Numarul de echipaje prezente la start, frustrarile la multi piloti care zbiara si nu ii aude nimeni, cred ca spune mult despre progresul motorsportului in Romania. Atat timp cat cel mai bun organizator din Romania, organizatorul Raliului de la Sibiu, Sorin Itu, care a facut cu adevarat ceva pentru raliu prin fapte, a adus ERC in Sibiu si Adrian Raspopa, care au incercat sa-l indeparteze in 2015, iar anul acesta a fost cel mai mediatizat raliu, spune mult de progresele pe care FRAS-ul le face. Sa nu uitam de organizatorul de la Raliul Deltei, Mihai Tanase, care si el a facut o treaba excelenta.
Andrei Mitre: Etapele de pana acum au avut o organizare foarte buna, dar nu le pot compara cu cele de anul trecut deoarece din ochii unui debutant totul era perfect.
Calin Bucur: Mi-a placut cum au fost organizate raliurile din acest an. Eu cred ca este un plus fata de 2015. Am observat o implicare mai mare a autoritatilor locale si a sponsorilor locali. Cred ca si FRAS ar trebui sa se implice mai mult in promovarea raliurilor, pentru ca noi ca participanti sa avem ce arata sponsorilor, iar la start sa se poata alinia mai multe masini.
RallyMax: Va multumim pentru amabilitatea de a ne raspunde la aceste intrebari. In final, suntem curiosi care sunt planurile voastre pentru finalul de sezon?
Sorin Badea: Pentru finalul de sezon mi-am propus inca o cursa, de data aceasta pe macadam ? suprafata mea preferata; probabilitatea de a ne afla la startul raliului Iasului fiind importanta dar inca nu pot confirma cu certitudine, procurarea unui buget adecvat pentru acest raliu este inca in lucru. Mi-ar place ca la sfarsitul anului sa ne clasam in primele 8-10 echipaje iar echipa nostra SRT sa reuseasca sa obtina primul titlu de Campioana Nationala la Echipe. Doresc ca la final sa multumesc familiei mele pentru suportul si comfortul psihic permanent inainte de fiecare cursa, sponsorului MARAVET S.A din Baia Mare pentru generozitatea cu care a inteles sa ni se alature si sa ne sustina financiar pentru a reusi sa strangem un buget adecvat. In egala masura doresc sa multumesc tuturor prietenilor si fanilor pentru sustinere si pentru mesajele de incurajare si evident intregului corp Media care ne promoveaza, fotografilor si cameramanilor care aduc in fata publicului cele mai frumoase imagini de la raliurile noastre. Doresc mult success intregii echipe Sibiu Racing Team si tuturor echipajelor care se vor alinia la startul Transilvania Rally 2016.
Raul Badiu: Sper sa castig titlul la Cupa Dacia si Clasa 9 si poate reusesc sa strang buget sa mai particip la o etapa in afara Romaniei.
Alex Ardelean: Dupa cum am zis si mai sus, din punct de vedere a rezultatelor ne facem planurile dupa Cluj. Din punct de vedere a echipei, ne dorim foarte mult sa ne indreptam spre campionatul din Europa daca aici nu suntem apreciati si respectati. Cu siguranta spre sfarsitul anului o sa fiti surprinsi placut de surprizele pe care o sa le facem, ca doar suntem toti sibieni si gandim cu sufletul, iar asta a fost cel mai important aspect care a a ajutat la crearea brandului Sibiu Racing Team.
Andrei Mitre: Pentru finalul de sezon de dorim sa terniman toate etapele care au mai ramas si avem ca scop principal de a urca cat mai sus in clasament.
Calin Bucur: Asa cum am spus mai sus, o sa merg cu noua “masinuta” la ultimele 3 raliuri si la Constanta Rally Show. As fi foarte fericit ca la final de sezon sa iesim campioni nationali la echipe. Am muncit foarte mult alaturi de colegii mei ca aceasta echipa a sibienilor sa fie acolo unde este.I n final doresc sa multumesc familiei pentru suportul acordat, prietenilor, echipei Sibiu Racing Team, partenerului tehnic Auto Leo Service, partenerului media Rally Max si nu in ultimul rand sponsorilor fara de care nu as putea fi prezent la start: Bucur Rally&Tuning, Sparco Shop Romania, Hankook, Avanti, Arthur Murray Bucuresti, Direct Soft, Primaria Municipiului Sibiu, GIRO, Hermann Residence, Terra Building, Nord Construct, Kristin, Farmacia San Marco, Espoo-Glasurit, www.vilabrana.ro.