Sezonul 2016 din Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop 2016 a fost marcat de debutul lui Matei Stancu, un tanar brasovean care a reusit inca de la prima cursa sa atraga atentia asupra timpilor obtinuti in mansele de concurs. Desi a lipsit de la Ranca, Matei a revenit pe spectaculosul traseu stradal de la Sinaia, unde a reusit sa obtina un nou podium la categoria debutantilor, astfel lupta pentru acest titlu se va decide la ultimele trei etape.
Despre evolutia de la Trofeul Sinaia dar si despre discutiile privind materialul lui de concurs puteti afla in interviul de mai jos.
RallyMax: Salut Matei! Ai revenit in campionat dupa o scurta pauza. Cum a decurs pe scurt acest weekend pentru tine si cat de repede consideri ca ai reusit sa revii la ritmul pe care l-ai aratat la inceputul sezonului, pe circuitul stradal de la Sinaia?
Matei Stancu: Salutare RallyMax, salutare pasionatilor de motorsport, m-am bucurat sa revin in CNVC dupa lipsa de la Ranca. Acest week-end a fost unul dificil pentru mine, fiind marcat de probleme cu motorul in prima zi si probleme de franare in cea de a 2-a. Mi-a fost greu sa imi intru in ritm in prima zi, din cauza lipsei puterii motorului, iar in cea de a 2-a abia in ultima mansa de recunoasteri am putut merge la maxim potential. Din pacate nu am avut timp sa ma adaptez traseului 100%.
RallyMax: Ai reusit la finalul etapei de la Sinaia sa obtii un loc trei in cadrul clasei H3 si un excelent loc 2 la debutanti. Cat de multumit esti de rezultatele obtinute la aceasta etapa si pe parcursul sezonului? Dar de ritmul avut pe urcari?
Matei Stancu: Sunt multumit de rezultatul de la Sinaia, in prima mansa avand un ritm foarte ridicat. Dar totusi stiu ca se putea mai bine, mai ales la H3, unde am fost dezavantajat in mansa a 2-a de ordinea la start, in care am plecat intre primii pe un traseu doar partial curatat de uleiul lasat de un alt competitor, mansa fiind ulterior intrerupta pentru recuratarea traseului. Dar asa este in port, cateodata ai noroc, cateodata nu.Sunt foarte multumit de rezultatele obtinute pana acum, mai ales de rezultatul, incredibil pentru mine, de la Poiana.
RallyMax: Cum ti s-a parut atmosfera de la aceasta etapa, una care se desfasoara intr-un oras turistic? Este un motiv in plus pentru spectatori sa fie prezenti la o asemenea cursa datorita traseului spectaculos?
Matei Stancu: M-a bucurat ideea ca voi alerga pe un traseul atat de spectaculos ca cel de la Sinaia, virajele stranse fiind portiunea perfecta de a ?pierde? un pic de timp si locul ideal pentru spectatori de a vedea acest lucru. In cele doua zile m-am straduit sa imbin spectacolul cu mersul rapid, dar din pacate am fost printre putinii care au avut aceasta mentalitate. Am apreciat patima spectatorilor pasionati de coasta, dar pe de alta parte am simtit lipsa publicului larg. As vrea ca acest sport sa aiba mai multa relevanta pentru publicul larg, dar asta tine de noi, pilotii, in primul rand.
RallyMax: In Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop 2016 urmeaza o pauza de o luna de zile. Cum te vei pregati in aceasta perioada pentru ultimele trei etape ale sezonului competitional 2016, doua dintre ele urmand sa aiba loc chiar la tine acasa, in judetul Brasov?
Matei Stancu: Sunt norocos ca majoritatea etapelor de campionat se tin atat de aproape de casa, iar in pauza voi profita de acest lucru aprofundand cat se poate de mult cunoasterea traseului. Vreau sa pot impinge BMW-ul meu la maxim pe fiecare viraj ramans din acest sezon. Din punct de vedere al materialului de concurs cred ca am ajuns la apogeu pentru acest an.
RallyMax: Mai sunt 3 etape din acest sezon. Care ar fi planurile pentru aceste etape, avand in vedere ca poti obtine titlul la categoria debutantilor la chiar primul tau sezon competitional ?
Matei Stancu: In cele 3 etape ma voi stradui sa aplic experienta castigata pana acum, ma voi stradui sa depasesc ritmul lui Julian Raduta, adversarul meu de la debutanti, care a aratat o perfermonta exceptionala la Sinaia. Va fi o lupta interesanta in cele 3 etape ramase, diferenta la pucte nefiind mare.
RallyMax: Dupa ritmul excelent avut la etapele de debut a sezonului, ai fost suspectat ca ai concura cu o masina mai puternica. Cum ai privit toate aceste suspiciuni sau chiar acuze si cum consideri ca a procedat Federatia pentru a aplana discutiile/conflictul?
Matei Stancu: Ritmul excelent in etapele de la inceput de sezon a fost datorat de participarea mea in campionatul regional organizat de Auto crono unde am putut sa imi dezvolt pilotajul si sa intalnesc oponenti din campionatul national pentru a intelege nivelul din ?liga mare?. Am venit bine pregatit atat ca tehnica de pilotaj cat si ca material de concurs, unde echipa MTA si-a concentrat toata atentia pe partea de suspensie a masinii. La inceput de sezon, conform regulamentului, am facut un test dyno, motorul fiind cu 7 cai sub limita de 180 stabilita de federatie. De aceea am fost la inceput mirat si apoi deranjat de aceste suspiciuni si acuze. Parerea mea legata de actiunile federatiei este ca federatia este libera sa faca orice verificari vrea, atata timp cat eu nu trebuie sa suport costurile acestor verificari, de aceea am fost deranjat cand federatia a reactionat la presiunea unui grup de piloti care nu au vrut sa faca contestatie direct. Dar sper ca verificarea facuta a linistit toate aceste discutii si conflicte.
RallyMax: Esti considerat unul dintre pilotii spectaculosi, care merge “de-a latul “. De unde crezi ca se trage aceasta atractie a fanilor pentru stilul tau si ce consideri ca are nevoie CNVC-ul pentru a aduna pe marginea traseelor de concurs un numar mai mare de spectatori?
Matei Stancu: Ma bucura faptul ca spectatorii apreciaza acest stil, ?gheata? fiind sparta de colegul meu de echipa, Alex Lascu, la Raliul Brasovului. Pentru mine este extrem de distractiva combinatia de mers tare, cu mers “de-a latul”, iar spectatorii care vin Sambata de dimineata la recunoasteri vor vedea garantat din partea mea spectacol 🙂 Cred ca atractia pentru acest stil vine din faptul ca masina este la un pas de a pierde controlul, dar totusi acest lucru nu se intampla, este ca un fel de dans, si ca orice dans, place oamenilor. In prezent exista o lupta pentru timpul liber al oamenilor, acestia avand tot mai multe optiuni pentru a-si petrece acest timp, iar motorsportul in Romania pierde aceasta lupta. Pentru a o castiga, CNVC-ul trebuie sa devina mai interesant, mai deschis, pilotii trebuie sa se faca cunoscute luptele dintre ei. Trebuie sa ne intrebam de ce aduna NASCAR-ul sute de mii de spectatori pe circuitele ovale. Eu cred ca raspunsul la aceasta intrebare este spectacolul (mers tare, la si peste limita), povestile si luptele pilotilor (si nu ma refer la lupta cu bugetul) si nu in ultimul rand, promovarea in mass media (spoturi TV, Radio).
RallyMax: Multumim! In final, ai cuvantul! Ce mesaj ai adresa fanilor din Brasov astfel incat acestia sa fie in numar cat mai mare la urmatoarele etape? Multa bafta in continuare!
Matei Stancu: Brasovenii si nu numai vor avea multe de vazut in acest sfarsit de sezon pentru ca eu cred ca nivelul este in crestere in CNVC, iar luptele intre piloti devin din ce in ce mai aprige si mai spectaculoase. Vreau sa multumesc echipei MTA pentru sustinerea neconditionata si pentru efortul depus. Ii invit pe cei ce sunt interesati de poveste mea sa viziteze blog-ul meu la www.msracing.club.
Multumesc!