Cu participari in postura de deschizator de drum, Vali Porcisteanu a reveni cu adevarat pe probele speciale in 2016 la Rally Sliven, in Bulgaria, acolo unde a concurat alaturi de Dan Dobre pe un Mitsubishi Lancer EVO de clasa 3. Aceasta participare ne-a trezit interesul si l-am intrebat pe Vali ce planuri are in viitorul apropiat, daca planuieste sa revina in Campionatul National de Raliuri “Dunlop” si ce noutati ne poate dezvalui.
RallyMax: Salut, Vali! Ne bucuram sa povestim din nou! Sa o luam cu inceputul ? povesteste-ne ce activitati te-au tinut departe de participarile in motorsport in acest sezon care mai are putin si se incheie?
Vali Porcisteanu: Salutare tuturor, ma bucur ca ne auzim din nou! Raspunsul ar fi unul destul de simplu: “activitatile” financiare sunt de cele mai multe ori cele care ii tin pe sportivi departe de competitii.
RallyMax: Recent ai participat la Rally Sliven in Bulgaria, unde ai obtinut un rezultat bun pentru o masina de clasa 3. Cum te-ai simtit din nou, la bordul masinii de concurs, si cum a decurs re-adaptarea?
Vali Porcisteanu: Dupa o pauza de 3 ani, am revenit la bordul unei masini pregatita de top alaturi de copilotul meu Dan Dobre, cu gandul de a ne reacomoda cu ritmul impus de pilotii rapizi si bineinteles de a ne regasi echilibrul nostru. Desi anul trecut am mai luat parte la doua evenimente, respectiv Raliul Sibiului alaturi de Johny Smith si Rallye Du Valais, pe acestea nu le putem lua in considerare din punct de vedere sportiv. La Sliven ne-am atins obiectivul, prima sesiune de antrenament/acomodare desfasurandu-se cu succes. In perioada urmatoare vor mai urma astfel de activitati, fie in privat fie in diverse concursuri, pentru a continua cresterea de ritm si reintrarea in forma inceputa cu etapa din Bulgaria.
RallyMax: Zvonurile spun ca ai achizitionat acea masina si vei reveni in 2017 pe probele speciale din Romania. Ne poti da detalii?
Vali Porcisteanu: Ne dorim din tot sufletul sa revenim pe probele speciale, unde sa putem lupta pentru primele pozitii ale clasamentului general. Pana in acest moment previziunile pentru 2017 sunt bune, deci avem sperante mari. Ma bucur mult ca odata cu DTO (Dolo Trans Olimp) se afla alaturi de mine un iubitor al sferei auto care ma apreciaza si ma sustine in toate demersurile. Ramane sa definitivam in cel mai scurt timp toate detaliile referitoare la urmatorul sezon competitional si astfel sa le putem facem publice presei.
RallyMax: Cum ai vedea sezonul 2017, cu tine participand? Cum crezi ca ar fi lupta la clasa/general, ce raliuri ti-ar placea sa fie incluse in calendar si cum crezi ca vei influenta lupta cu secundele?
Vali Porcisteanu: Cu siguranta campionatul ar fi mai animat si lupta pentru podium mult mai intensa. La clasa 3 se poate obtine un loc fruntas, dar in clasamentul general e destul de greu sa te impui in fata masinilor de tip R5. Consider ca 7-8 etape sunt destul de multe, tinand cont de vremurile actuale. E greu de spus acum care etape mi-ar placea sa fie incluse in campionat si care nu. Ce pot spune e ca fiind un impatimit al macadamului, formula actuala cu mai putine etape de asfalt ma incanta.
RallyMax: Fata de sezoanele trecute, cand participai intreg calendarul competitional, cum vezi situatia in Campionatul National de Raliuri ?Dunlop? in prezent, din punct de vedere organizatoric, al nivelului competitional, al spectacolului pe probele speciale si a mediatizarii?
Vali Porcisteanu: Nivelul competitional este in continua crestere, pacat ca numarul spectatorilor este invers proportional. Desi nu am fost implicat in campionat ca participant activ, am luat parte la mai toate cursele din ultimii ani. Asta s-a intamplat sub diverse forme, fie ca spectator/deschizator (forlighter) sau instructor prin programul de rally rent & coaching. Pilotii sunt rapizi, dar din pacate din ce in ce mai putini la start! Organizatorii se lupta sa faca treaba buna, dar mediatizarea sportului are si ea in continuare mult de suferit.
RallyMax: In ultima perioada ai participat la realizarea emisiunii ?La volan?. Cum se imbina aceasta activitate cu cunostintele tale de pilotaj si cum crezi ca va evolua colaborarea in timp?
Vali Porcisteanu: De 4 ani sunt colaborator si pilot de teste al emisiunii La Volan @Digi24. Este o activitate pe care o indragesc, o activitate in care cunostintele mecanice, de pilotaj dar si cele generale despre masini isi spun cuvantul si fac ca totul sa fie mult mai usor si mai placut. Cu siguranta va evolua aceasta colaborare si sper sa ca prin toate mijloacele media in care sunt activ, sa pot ajuta in continuare la promovarea motorsportului.
RallyMax: Vali Porcisteanu Driving School are cativa elevi care in 2016 au inceput activitatea competitionala atat in Campionatul National de Raliuri, in cel de Viteza in Coasta, cat si la Slalom Paralel. Cum vezi evolutia lor in sezoanele viitoare, dar si cea a scolii de pilotaj in viitor?
Vali Porcisteanu: Ma pot bucura de un numar mare de sportivi care au trecut pragul scolii de pilotaj by Vali Porcisteanu si acum participa in diverse campionate. Cel mai imbucurator este faptul ca multi dintre ei sunt foarte tineri – 10, 14, 17 ani!!! Cand stau pe scaunul din dreapta alaturi de ei imi creste inimia! Ma bucur ca toti anii in care am concurat, au contat si acum datorita experientei impartasita acesti piloti aflati la inceput de drum au sansa sa devina campioni si sa inlocuiasca cu succes actuala generatie de sportivi.
RallyMax: Multumim de raspunsuri! In final, ai cuvantul! Te rugam sa adresezi un mesaj fanilor din Romania care te asteapta din nou pe probele speciale!
Vali Porcisteanu: Multumesc mult si eu! Astept cu mare nerabdare sa ofer spectacolul mult asteptat, impreuna cu un rezultat sportiv pe masura! Nu in ultimul rand, multumim tuturor celor care cred in noi, ne sustin si-si doresc sa ne vada din nou sus.