- Ultima etapa a sezonului 2016, Harghita Rally, a fost una dificila pentru echipaje din cauza temperaturilor scazute si a conditiilor meteo
- Csongor Szabo si Robert Maior s-au impus in Swift Sport Cup si au incheiat pe locul 3 in cadrul clasei 9
- Dupa rezultatele de la Harghita Rally, echipajul este campionul Cupei Suzuki in 2016 si incheie pe locul secund in cadrul clasei 9
Campionatul National de Raliuri ?Dunlop? a programat in sezonul 2016 un numar de 8 etape ce s-au desfasurat incepand cu luna martie, cand caravana raliurilor a poposit la Brasov. Apoi, echipajele au luat startul, de-a lungul sezonului, la etapele de asfalt sau macadam de langa Sibiu, Arad, Tulcea, Bacau, Cluj-Napoca si Iasi, ca, in weekend-ul incheiat, sezonul sa isi desfasoare ultima etapa in judetul Harghita, la Odorheiu Secuiesc.
Desfasurat in sezoanele trecute pe macadam, Raliul Harghitei a schimbat suprafata in 2016, trecand pe asfalt, cu o serie de probe speciale complet noi incluse in programul raliului. Un numar de 121 de kilometri cronometrati grupati in 12 probe speciale i-au asteptat pe concurenti, punctele cele mai interesante fiind rapida speciala ?Bucin?, in lungime de 28 de kilometri, dar si o proba complet noua, ?Lueta?, extrem de tehnica, virajata, care a reprezentat o provocare mare atat pentru piloti, cat si pentru copiloti.
Csongor Szabo si Robert Maior au pornit in Harghita Rally 2016 cu obiectivul clar stabilit, acela de a se impune in Cupa Suzuki si de a-si adjudeca titlul cupei monomarca. Lupta se anunta una de zile mari, luand in considerare si factorii externi care puteau influenta viteza pe probele speciale – dificultatea sporita a unor speciale, vremea ploioasa si temperaturile scazute. Dupa ce au luat parte la startul festiv in fata spectatorilor numerosi din Odorheiu Secuiesc joi seara, Csongor si Robert au facut ultimele reglaje la Suzuki-ul Swift Sport de concurs vineri dimineata, cand a avut loc sesiunea oficiala de teste.
Prima bucla, formata din trei probe speciale, a inceput bine pentru Csongor si Robert, echipajul fiind constant pe locul 4 in cadrul clasei 9 si pe una din primele doua pozitii in cadrul Swift Sport Cup, mentinandu-se in fata principalului contracandidat in lupta pentru titlul cupei. Dupa cele trei speciale, Csongor Szabo si Robert Maior se aflau la doar 5 secunde de liderul Cupei Suzuki, ca mai apoi, la superspeciala desfasurata in Odorheiu Secuiesc in fata unui public numeros, sa obtina un timp mai slab decat cel dorit, din pricina unei greseli: ?Prima zi a fost aproape perfecta, cu proba ?Lueta? senzationala. Singura greseala am facut-o tocmai la superspeciala, care ne-a costat doar cateva secunde? a spus Csongor la finalul primei zile de concurs.
Ziua secunda a raliului a programat cea mai lunga proba speciala, in lungime de aproape 29 de kilometri, care a dus echipajele pe rapidul drum dintre localitatile Praid si Gheorgheni. Spre deosebire de prima zi de concurs, cand asfaltul a fost uscat, sambata conditiile au fost complet diferite. Ploile si temperaturile apropiate de pragul inghetului au dominat prima parte a zilei, facand foarte dificila alegerea anvelopelor de concurs. ?A doua zi vremea s-a schimbat complet: ploaie, lapovita, temperaturi scazute si eram constient ca acum trebuie gandita bine strategia si ales cu cap anvelopele? si-a amintit Csongor dimineata zilei de sambata. ?Am plecat spre prima proba si am realizat ca toti adversarii mei sunt echipati cu anvelope slick taiate, doar eu cu cauciucuri de iarna, lucru care mi-a dat un pic de emotie.? a continuat Csongor.
Speciala ?Bucin? s-a desfasurat in conditii de asfalt ud, cu aderenta scazuta din cauza temperaturilor mici, dar Csongor Szabo si Robert Maior au reusit sa obtina al doilea timp la clasa si primul in Cupa Suzuki, trecand astfel in fruntea clasamentului cupei monomarca, dar si pe locul secund in cel al clasei 9. Trecerea pe ?Liban?, a sasea speciala a Harghita Rally, a insemnat o noua victorie in Swift Sport Cup pentru Csongor si Robert, cei doi marindu-si avansul in clasamentul cupei si mentinandu-se pe locul secund in cadrul clasei.
La final, Raliul Harghitei a programat inca doua bucle identice, pe cele trei speciale care au deschis raliul in prima zi de concurs. ?Ultimele 6 probe am schimbat si noi anvelopele, trecand pe slick taiat, optand pentru siguranta, realizand apoi ca am facut alegerea corecta si savurand fiecare proba, mai putin ultima trecere pe tehnica speciala ?Lueta?, unde am avut cateva momente mai delicate? a spus Csongor. Szabo si Maior au avut un ritm ridicat, pastrandu-si pozitia fruntasa in Cupa Suzuki pana pe PS9, cand au retrogradat, temporar, pe locul secund, ca mai apoi, sa revina in fruntea clasamentului cupei monomarca. In cadrul clasei 9, desi echipajul a avut un scurt moment in care au ajuns pe locul 4 din cauza momentelor delicate de pe speciala ?Lueta?, Csongor si Robert au revenit pe podiumul clasei, unde au si incheiat concursul.
?Presiunea adevarata am simtit-o inainte de PowerStage, unde am realizat ca trebuie sa supravietuiesc cea mai complexa si grea proba. Dar la start am hotarat cu Robert ca pentru ultima proba a raliului sa ramanem concentrati si sa mergem in ritmul nostru. Zis si facut, asa ca am terminat si ultima proba in ritmul nostru. Un raliu exact cum am anticipat, greu, cu de toate, unde alegerea anvelopelor a fost un factor important. Obiectivul era clar – sa castigam titlul la cupa Suzuki si sa pastram locul 2 la clasa 9, astfel ajutand si echipa. La final, suntem multumiti pentru rezultat si foarte multumiti de tot sezonul? a spus Csongor la final. Echipajul Csongor Szabo / Robert Maior a incheiat Raliul Harghitei 2016 in postura de invingator in Cupa Suzuki, rezultat care le aduce celor doi si titlul cupei monomarca in acest sezon, si pe locul al treilea in clasamentul clasei 9, reusind astfel sa ocupe postura de vicecampioni in acest clasament.
Echipajul Csongor Szabo / Robert Maior este sustinut in sezonul 2016 de partenerii: Ferroli Romania, Instal-Dac, Instal Carpatica, Transilvania Broker, Gother Service, Szaboek, Brenntag, Zarah Moden, New Fashion si Observatorul de Covasna.