Dupa doua participari in Campionatul National de Viteza in Coasta “Dunlop” si una in Campionatul National de Raliuri “Dunlop” in 2015, Mihnea Muresan a luat startul in 2016 la trei raliuri, pornind sezonul cu un Ford Fiesta de clasa 9. Incepand cu Raliul Iasului, Mihnea a luat startul, alaturi de Andrei Hicea, pe o Dacia Sandero construita de Mach1 Motorsport, prin George Grigorescu, avand un ritm excelent pe probele speciale. Desi la Iasi cursa s-a terminat mai repede pentru echipaj, din cauza unei usoare iesiri in decor, viteza pe probele speciale din Moldova a fost confirmata la Harghita, acolo unde Mihnea si Andrei au reusit un loc 3 in clasamentul general al Cupei Dacia si s-au impus in cel al debutantilor si Debutanti – Cupa Dacia.
RallyMax: Salutare Mihnea! Dupa o pauza competionala de cateva luni, ai revenit in CNR-D, alaturi de Andrei Hicea, la ultimele doua etape ale sezonului, Cotnari Rally-Iasi si Raliul Perla Harghitei. Cum s-au desfasurat ostilitatile pentru voi?
Mihnea Muresan: Aceste doua etape au fost deosebit de importante pentru acomodarea cu noua masina si pentru a vedea unde mai avem de lucrat pentru sezonul viitor, atat in legatura cu setarea masinii, cat si cu stilul meu de pilotaj, fiind prima masina turbo pe care o conduc intr-o competitie. Pot sa spun ca pentru inceput sunt multumit cu ritmul pe care l-am avut atat pe asfalt, cat si pe macadam. La Iasi am facut o eroare, care ne-a impiedicat sa terminam raliul, insa acest lucru ne-a ajutat sa revenim mai motivati si mai bine pregatiti la Harghita si invatand din greseala de la Iasi, am reusit sa incheiem fara emotii raliul si sa obtinem un rezultat de care sunt foarte multumit.
RallyMax: Ti-ai achizitionat o Dacia Sandero pregatita de George Grigogrescu si Mach 1 Sport Management. Cat de mare sunt diferentele intre modelele pilotate de tine pana acum: Dacia Logan si Ford Fiesta Cup fata de Sandero?
Mihnea Muresan: Deja stim cu totii ca Loganul este numarul 1 la clasa lui in ceea ce priveste stabilitatea. Sandero-ul seamana mai mult cu Fiesta din acest punct de vedere, fiind ambele hatchback-uri, au mai putina greutate pe puntea spate, astfel avand un comportament supravirator neasteptat in unele situatii limita. Marele plus al Sandero-ului este motorul de 0.9 turbo (chiar daca majoritatea lumii rade si nu ma crede cand le spun asta). In ceea ce priveste tractiunea, cuplul superior al motorului turbo provoaca adesea probleme, trebuind avuta mult mai multa grija in special pe iesirea din virajele lente.
RallyMax: La Iasi, chiar daca ai obtinut niste timpi foarte buni, lipsa de experienta si de concentrare v-au impins la o mica iesire in decor. La Harghita, ati avut un parcurs impecabil, fara nicio greseala, in care ati dominat clasamentul debutantilor si cel al Cupei Dacia-Debutanti, reusind si un loc 3 in generalul cupei monomarca. Crezi ca incidentul de la Iasi si-a spus cuvantul si v-a facut sa fiti concentrati de la cap la coada?
Mihnea Muresan: Cu siguranta intamplarea de la Iasi ne-a fost de mare ajutor in special pe ultimele probe, unde invatand din greseala precedenta, am mentinut un ritm constant si sigur, care in final ne-a adus aceste rezultate notabile. De mentionat e faptul ca nu am mers nici la Harghita chiar perfect. Mai avem inca de lucrat pana sa ajungem acolo, insa de data aceasta a fost de ajuns pentru un rezultat bun.
RallyMax: Dupa Tess Rally ne-ai dezvaluit cat de importanta este relatia intre membrii echipajului. Iata ca, alaturi de Andrei, ai trecut cu bine peste eroarea de la Iasi si ati reusit sa obtineti aceste rezultate excelente la Harghita. Cat de mult a evoluat relatia intre pilotul si navigatorul echipajului #416?
Mihnea Muresan: Cu siguranta acesta este unul dintre cele mai importante aspecte ale sportului nostru. Fara incredere reciproca, nu se poate ajunge niciodata la performanta. La aceste doua raliuri ne-a ajutat si masina, care mie personal imi da o senzatie de calm si siguranta, care probabil se transmite si in dreapta. Astfel ne putem concentra fiecare tot mai bine pe ceea ce avem de facut.
RallyMax: Ce parere ai despre organizarea celor doua raliuri la care ai luat startul in finalul sezonului 2016, Cotnari Rally-Iasi respectiv Raliul Perla Harghitei?
Mihnea Muresan: La ambele raliuri s-a putut observa dorinta organizatorului de a realiza un eveniment automobilistic cat mai reusit. La Iasi au existat mici scapari (de exemplu lipsa numerelor pentru masina de recunoastere) si o saritura controversata, care eu inca sunt de parere ca e necorespunzatoare pentru masinile de grupa N, insa una peste alta au fost doua raliuri frumoase, fiecare avand farmecul sau aparte.
RallyMax: Deoarece ai achizitionat Dacia Sandero, presupunem ca vei continua cu acelasi model si in 2017. Daca da, ce planuri ai pentru sezonul viitor? La cate etape iti propui sa iei startul si unde crezi ca te situezi, in acest moment, din punct de vedere competitional, intre concurentii de la Cupa Dacia?
Mihnea Muresan: Intradevar, voi lua startul si in 2017 pe aceiasi masina. Desigur ca doresc sa particip la cat mai multe etape, in limita bugetului si a timpului, fiind pe atunci totodata in ultimul an de licenta la facultate in Germania. Daca zvonurile reducerii numarului de etape se va adeveri, cred ca avem sanse sa nu lipsim de la mai mult de 1-2 raliuri, in functie de cum vor fi planificate. Legat de a doua parte, nu vreau sa spun prea multe… Sunt o persoana careia ii place sa lase rezultatele sa vorbeasca. Noi vom incerca sa mergem tot mai bine, fara sa grabim lucrurile si odata cu dezvoltarea masinii alaturi de George si Mach 1, speram sa obtinem pe langa podiumuri si victorii in cadrul cupei, si rezultate notabile la clasa 9.
RallyMax: Mihnea, iti multumim pentru raspunsurile acordate si speram sa te revedem la start in 2017! In final, ai cuvantul!
Mihnea Muresan: Vreau sa le multumesc tuturor celor care ma sustin si cred in mine. In sportul acesta nu ajunge sa fii talentat sau pasionat. Fara sponsori, nu se ajunge la performanta. De aceea sper ca rezultatele avute deja de la primii kilometrii cu masina noua sa fie destul de convingatoare pentru a primi intariri pentru sezonul viitor. Va multumesc si astept sa ne revedem pe probe la anul!