Inainte Raliului Brasovului am povestit cu un concurent care anul trecut si-a facut simtita prezenta pe probele brasovene. Dupa ce in 2016 a luat startul in cadrul Rally2 cu un BMW alaturi de Mihaela Balint, Alex Lascu se va afla la Tess Rally tot la bordul unui BMW, dar in postura de forligher.
RallyMax: Salut, Alex! Sa trecem direct la treburi serioase: am observat ca esti ocupat cu pregatirea unei noi masini de concurs. Despre ce e vorba?
Alex Lascu: Salut; zambeam cand am citit intrebarea. Ocupat e un fel de-a spune. Da, mecanicii mei, ai nostri de fapt (ai Mihaelei si ai mei), lucreaza la o jucarie noua. In cel mai dulce stil romanesc, cu 6 zile inaintea inceperii campionatului 2017, masina nu e gata, este doar in lucru. Dupa ce am incercat marea cu degetul la editia 2016 a Tess Rally, dupa ce ne-a placut ce am facut acolo si dupa ce virusul RWD ne-a muscat iremediabil, a trebuit sa avem masina noastra. Initial incepusem lucrul la un BMW E36, sedan de data asta, asemanator cu Blu’, fosta mea masina de strada. Din muuulte multe motive tehnice, am abandonat insa proiectul respectiv dupa ce caroseria respectiva a primit un rollcage. Bun. Masina la care lucram este tot un BMW, mai nou insa, un E46 si, ciudat, este un Compact. Argumentele pentru care am ales caroseria asta sunt multe, dar probabil mult prea tehnice pentru a fi insirate aici. Motorul pentru moment va fi doar un 2.5 cu un pic de putere in plus. MTA se ocupa si de aceasta data de tot ce inseamna transformarea masinii din people carrier in masina competitiva, si, credem noi, cand proiectul va fi terminat vom avea ce arata.
RallyMax: Care sunt planurile pentru 2017? De ce forlighter la Brasov si de ce nu Rally2?
Alex Lascu: Stii, pana acum asta a fost subiectul la care m-am priceput cel mai bine, anume acela de a face planuri. Ca ne dam, ca batem, ca facem si ca dregem. Anul asta avem in plan cateva participari in CNR sau Rally2, dar de fiecare data ca forelighter. Nu exclud insa ca, dupa ce masina va fi gata 100% in forma de masina de concurs, sa mergem si la o etapa inscrisi in clasament cu posibilitatea de a puncta. La Brasov, care a devenit de ceva vreme cursa a mea de casa, si nu ma refer aici doar la Tess Rally, ci la tot ce inseamna competitii auto in zona Brasov, beneficiem de incredea D-lui Bela Stoica, care n-a incredintat misiunea de a preceda caravana sportivilor inscrisi in concurs. Doar deschizatori la Brasov si, asa cum spuneam mai sus, anul asta cred ca ne vom lua titulatura de Mr. Forelighter, pentru ca, pentru moment cel putin masina nu este 100% compatibila cu regulamentele sportive pentru a putea fi inscrisa in concurs.
RallyMax: In 2016 ai fost un vector de imagine pentru raliul de la Brasov, dar mai ales pentru Rally2. Crezi ca poti aduce acelasi plus de imagine pentru raliu din postura de forlighter?
Alex Lascu: Vom preceda caravana Rally2 in aceasta editie de Tess Rally. M-am implicat atat cat mi-au permis cunostiintele si abilitatile in dezvoltarea si practic alcatuirea regulamentului CNR2 impreuna cu Dl Badiu. Am sustinut cum am putut acest fenomen anul trecut cu participarea noastra la Tess Rally. Anul acesta, in opinia mea, pe umerii mei sta o greutate un pic mai mare. Desi nu mai exista presiunea timpilor si a clasamentelor, misiunea ce ne revine este mai grea. Anume aceea de a “tine” publicul pe marginea probelor in asteptarea colegilor din Rally2. Este ora 19, suntem in garaj de azi de dimineata si facem asta pentru a ne asigura ca cel putin din punct de vedere mecanic putem sa oferim un spectacol de urmarit. Suna magulitor sa fii asociat cu un fenomen precum un Campionat National de Raliuri si sa fii considerat un vector de imagine al sau, multumim pentru asta! Consider insa ca editia 2016 a fost doar inceputul unei colaborari mai lungi intre CNR2 si noi. Masina este mai puternica, eu, noi de fapt am acumultat experienta atat in pilotaj propriuzis cat si “noi” ca echipaj. Cred cu tarie asadar ca merita sa stai pe marginea probelor chiar si dupa ce greii din CNR au trecut. Cu siguranta merita!
RallyMax: Ce parere ai de Rally2 dupa participarile de anul trecut? Observam ca un bun prieten de-al tau, Matei Stancu, va lua si el startul. A fost influentat de experienta ta?
Alex Lascu: Stiti probabil ca in sezonul 2016 am fost secretarul Comisiei de Viteza in Coasta din cadrul FRAS. Am parasit postul respectiv pentru ca viziunea noastra, a echipei din care facem parte, nu coincidea cu cea a Federatiei. Sunt de parere, fara cea mai mica urma de chibit, ca si in materie de Rally2 se pierde esentialul si ca acest proiect frumos merge in directie gresita. In opinia mea, CNR, CNVC asa cum functioneaza, o fac! Modificarile in regulament de anul trecut si pana acum la Rally2 nu fac sportul mai atractiv pentru cei cu bugete restranse, cei carora practic acest campionat li se adreseaza. Se va ajunge ca si acest campionat sa fie un CNR, cu aceleasi reguli si aceleasi cerinte si, in opinia mea, nu este in regula. Dar, am increderea ca echipa care conduce acum destinele sportului va face alegerile corecte pentru a imbunatati ce este de imbunatatit, pentru ca rezultatul final sa fie un numar mare de inscrisi la fiecare etapa!
Legat de participarea lui Matei la aceasta etapa, pot spune doar ca ma bucura. Este un pas firesc acela de a incerca si raliul dupa viteza in coasta. Suntem colegi de garaj si povestim adesea pe tema asta. Ne influentam reciproc mi-as dori ca cred ca a fost “miscat”de ce a vazut la noi anul trecut in aceeasi masura in care noi am fost miscati de performanta sa!
RallyMax: Ce isi doreste pilotul Alex Lascu sa realizeze in motorsportul din Romania? Cum crezi ca iti poti lasa amprenta?
Alex Lascu: Cat de sincer am voie sa fiu? 🙂 Sunt, pentru ca pana la urma suntem intre prieteni. Cred ca vremea titlurilor si a campionatelor castigate pentru mine a apus. Nu am facut-o la momentul cand varsta mi-ar fi permis-o, acum, acele lucruri sunt din ce in ce mai departe..
Daca insa, despre fiecare aparitie a mea, a noastra (a mea si a Mihaelei) se va vorbi la fel de mult si de frumos ca despre ce am realizat anul trecut la Raliul Brasovului, eu ma declar multumit. Daca pe marginea probelor editiei 2017 a acestui raliu va fi cu un spectator in plus penru ca noi am venit de-aLascu la steaguri pe Power Stage-ul din 2016 ma declar multumit. Am readus in atentia lumii traciunea spate. Incercam sa ducem mai departe conceputul RWDRevolution. Nu am inventat insa nimic, am dat doar praful la o parte de pe ce era deja stiut de ani si ani. Imi doresc sa imi fac si sa am prieteni in sportul asta, imi doresc ca lumea sa zambeasca atunci cand isi aminteste de noi pe probe, sa isi doreasca sa ne revada si sa vina la curse Imi doresc ca sportul asta, sportul meu, in tara mea sa fie acolo sus, unde consider eu ca merita. Am incercat ca de fiecare data cand am mers la vreo cursa, deschizator sau inscris in concurs sa imi las amprenta in vreun fel. Masura in care asta mi-a si reusit o sa spune viitorul. Pana una alta, un prim pas este facut, am intrat in folclorul de motorsport romanesc cu un stil de mers #dealascu. Asta cred ca e de bine 🙂
Multumesc frumos pentru oportunitatea de a insira aceste cateva randuri si de a impartasi si voi aceste idei. Multumesc Domnilor Alexandru Robescu – Dragon Star Curier, Raul Neagoe SJ Cam Romania, Nucu Giurgea – Super-Jante.ro pentru ca ne ajuta in demersul nostru. Multumesc frumos prietenului si mecanicului Sergiu Artan – MTA pentru fiecare noapte nedormita pentru ca masina noastra sa fie gata la timp. Pentru voi, cei de mai sus si pentru fiecare spectator de pe marginea probelor Tess Rally 2017, vom face spectacol!