Dupa un an si jumatate de pauza, Vlad Miculici revine pe probele speciale la raliul de debut al sezonului 2017. Cu un nou copilot si o serie noua de parteneri, pilotul clujean va lua startul in cadrul Cupei Dacia pe o masina inchiriata de la George Grigroescu, urmand a-l avea in dreapta pe Ervin Sipos. Vlad si Ervin isi propun sa aiba un raliu excelent de acomodare la Brasov, iar apoi, de la Cluj, sa tinteasca spre podium si, incepand cu primul macadam al sezonului, sa se lupte pentru victorie.
RallyMax: Salut, Vlad! Ne face placere sa stam din nou de vorba, dupa o pauza de un an si jumatate. Cum a decurs perioada de absenta de la start pentru pilotul Vlad Miculici?
Vlad Miculici: Ciao. Ma bucur sa ne revedem in ipostaza asta 🙂 . In 2015, cand ne-am oprit la mijlocul sezonului, eram in lupta pentru primul loc la Cupa Dacia si a fost destul de greu de luat aceasta decizie. Am ales insa sa fac un pas in spate si sa pregatesc revenirea asa cum trebuie.
RallyMax: Revii in CNR-D cu o noua abordare si o noua stategie. De ce aceasta schimbare si cum crezi ca te va ajuta in evolutia ta ?
Vlad Miculici: Pornim la drum in sezonul 2017 alaturi de doi parteneri noi, Aerotravel si DaislerPrintHouse, iar pe parcursul sezonului ni se vor mai alatura si alti parteneri cu care avem discutii in curs de finalizare. Ma bucur sa spun ca deja avem contacte si discutii pentru sezonul 2018, insa deocamdata ne concentram pe acest an si partenerii actuali.
Am petrecut ultimii ani invatand cam tot ce-am putut gasi in materie de marketing, in special ?motorsport marketing? sa spun asa. Am furat meserie de la altii, am intrebat, am invatat singur; clar mai e mult de lucru, insa sunt multumit cu ce-am realizat pana acum si rezultatele vor incepe sa se vada curand!
RallyMax: Initial ai anuntat ca vei lua startul cu un Suzuki Swift in cadrul cupei monomarca, dar apoi ai facut, cu o luna inainte de startul sezonului, trecerea spre Dacia Logan. Planuiesti sa participi cu masina autohtona tot sezonul sau iei in calcul schimbari?
Vlad Miculici: Programul initial se contura in jurul unei masini de clasa 11 ( Mitsubishi Evo VI ), apoi am optat pentru Suzuki, pentru ca in final sa luam decizia de a lua startul in cadrul Cupei Dacia. Am facut acest lucru din dorinta de a face un sezon intreg in conditii normale; am preferat aceasta varianta in balanta cu parcurgerea a doar 2-3 etape cu o masina mai performanta.
Nu mai planuim nici un fel de schimbare; a venit momentul startului si trebuie sa ne concentram la ceea ce avem de facut pentru a respecta intelegerile cu partenerii nostri si a avea o evolutie asa cum ne-am propus si cum se asteapta lumea de la noi.
RallyMax: Am observat ca vei schimba copilotul ? cum vezi aceasta noua colaborare, ce asteptari ai de la ea si ce iti propui pe intreg sezonul alaturi de Ervin?
Vlad Miculici: Cu Ervin ma stiu de ceva vreme, el a mai concurat in cadrul campionatului de Rally2. Nu are multa experienta, insa e profesionist in ceea ce face si asta imi da convingerea ca se va descurca asa cum trebuie. Instruirea a primit-o pe ?axa? Danny Ungur ? Andrei Hicea ? Rares Fetean, deci cu asemenea profesori treaba e clara 🙂 . Sunt convins ca-si va intra rapid in mana, sper sa ne sudam rapid ca echipaj si incepand cu etapa de la Cluj sa putem ridica ritmul din ce in ce mai mult.
RallyMax: Cum vezi lupta de la Cupa Dacia, luand in considerare prezenta modelului Sandero? Care crezi ca sunt principalii tai adversari, ce avantaje ai asupra lor, si care e strategia pe care o vei aborda?
Vlad Miculici: Sandero are un avantaj clar pe asfalt, datorita puterii si cuplului mai mari decat in cazul Logan-ului. E destul de greu de surmontat aceasta diferenta de putere, insa nu imposibil. La macadam, treburile se mai ?niveleaza? cat de cat, si acolo va trebui noi sa tragem tare.
Strategia in acest moment e sa terminam cu bine prima etapa, sa ridicam progresiv ritmul si sa facem cat de multe puncte putem. La a 2-a etapa, la Cluj, vom incerca sa ne apropiem de podium, pentru ca apoi incepand cu prima etapa de macadam de la Arad ?sa ne batem sus?.
RallyMax: Cu 7 etape in calendar, pe care o astepti cel mai mult? De ce? Care raliu crezi ca se potriveste cel mai bine pentru stilul tau de pilotaj?
Vlad Miculici: Cel mai mult astept prima etapa, indiferent care ar fi ea, intotdeauna e asa dupa o pauza mai mare. In rest, raliurile pe care ?le astept? sunt cel de la Cluj (care va fi ceva deosebit in acest an) si prima etapa de macadam, de la Arad. Probele de la Arad imi plac mult si intotdeauna m-am simtit bine acolo.
RallyMax: Multumim pentru raspunsuri. In final, ai cuvantul! Ce mesaj ai pentru fanii care vor fi la Brasov?
Vlad Miculici: La Brasov se anunta o vreme excelenta, vor fi multe masini la start, deci spectacolul va fi din nou ?la el acasa?. Sunt convins ca vor fi multi spectatori pe probe, asa e intotdeauna la Brasov si asta-mi place foarte mult. Ei sunt principalul motiv pentru care suntem noi acolo!
Cel mai important lucru pe care as vrea sa-l transmit este urmatorul: chiar daca eu si colegii mei avem in general lucrurile sub control atunci cand suntem pe probe, faptul ca evoluam la limita sau foarte aproape de aceasta poate aduce lucruri neprevazute, iar o masina scapata de sub control are o dinamica violenta si neprevazuta.
De aceea, cei de pe margine trebuie sa asculte sfaturile si indicatiile oficialilor pentru a putea urmari cursa in siguranta si a avea parte cu totii de un spectacol reusit.
Va astept pe toti la Brasov vineri si sambata, 31 martie ? 1 aprilie, distractie placuta tuturor!