Sezonul 2017 al Campionatului National de Raliuri ?Dunlop? a debutat weekendul trecut cu Raliul Brasovului, etapa care in fiecare an deschide lupta pe probele speciale. Cu un numar de 100 de kilometri cronometrati impartiti in 7 probe speciale, Tess Rally s-a anuntat de la bun inceput un raliu disputat si de urmarit, cu aproape 60 de echipaje inscrise in CNR-D si 15 echipaje inscrise in Rally2. Desfasurat pe durata a doua zile de concurs, raliul a debutat vineri cu testele oficiale, desfasurate pe urcarea dintre Rasnov si Poiana Brasov, ca mai apoi, seara, sa se desfasoare 2 probe speciale, printre care si superspeciala din centrul orasului Brasov – spectacol garantat pentru fani.
Sambata, raliul a programat 5 probe speciale, printre care si reginele ?Babarunca? si ?Cheia?, cele mai lungi speciale, in lungime de 25 de kilometri fiecare, desfasurate pe drumul dintre Sacele si Valenii de Munte, unde s-au decis castigatorii. Intre toate aceste speciale cronometrate, echipajul a revenit la Coresi Shopping Resort, unde a fost amplasat parcul de service al raliului, dar si festivitatea de premiere de final.
Csongor Szabo si Rares Fetean au luat startul cu Suzuki-ul Swift in cadrul clasei 9, hotarati sa obtina un rezultat bun. Cu o suprafata alunecoasa la testele oficiale ale raliului, masina de concurs a avut de suferit din pricina unei usoare iesiri in decor, dar echipa tehnica a rezolvat rapid problema si Csongor si Rares au putut incheia testele cu succes.
Pe prima proba speciala a raliului, echipajul a pornit cu un ritm bun dar sigur, dorind sa testeze aderenta si anvelopele. Cu al doilea timp in cadrul clasei 9, Csongor si Rares s-au aliniat la startul superspecialei spectacol din centrul orasului Brasov, sub privirile a mii de spectatori. Cu un start excelent pe superspeciala, echipajul se indrepta spre un rezultat excelent, dar ruperea unei planetare l-a facut sa piarda 18 secunde pe finalul probei speciale. ?Am avut o zi dificila, cu probleme de la shakedown si ruperea planetarei de la superspeciala. Din pacate, toate aceste probleme ne-au facut sa pierdem mult timp si sa nu avem startul pe care ni l-am dorit. Maine e o alta zi si o sa incercam sa recuperam timpul pierdut azi? a declarat Csongor la finalul primei zile de concurs.
Ziua secunda de concurs a debutat cu o speciala in coborare, unde Csongor si Rares au obtinut al treilea timp al clasei, iar apoi au decis sa mareasca ritmul, reusind a doilea timp al clasei pe speciala cu numarul 4. Daca la finalul primei zile de concurs se afla pe locul 4 din cauza problemelor avute, echipajul a urcat pana pe podium dupa primele doua speciale de sambata. Pe probele lungi ale raliului, Csongor si Rares au avut un ritm foarte bun si au obtinut de fiecare data al doilea timp, reusind sa urce inca o pozitie in clasamentul general al clasei 9, pana pe locul secund. Din pacate, timpul pierdut in prima zi i-a scos din cursa pentru victorie si, astfel, cei doi au decis sa abordeze ultima proba a raliului, Power Stage ?Poiana Brasov? fara riscuri inutile, reusind al treilea timp al clasei si adjudecand inca 3 puncte suplimentare in clasamentul general.
La finalul celor 7 probe speciale, echipajul a incheiat Raliul Brasovului pe locul secund in cadrul clasei 9, dupa doua zile la extreme, pline de probleme dar si de evolutii foarte bune, dupa o lupta frumoasa de revenire si mentinere pe podium. ?Am avut un weekend cu de toate: am inceput cu probleme la teste, iar apoi, cand ne intram in ritm, am avut parte de o defectiune technica, cea care ne-a scos din lupta pentru prima pozitie. Ziua secunda a fost una de revenire, cand am incercat sa avem un ritm rapid, sa avem viteza pe probe, dar in acelasi timp sa nu riscam nimic inutil. La final, suntem multumiti de rezultat in conditiile date? a spus Csongor la finalul Raliului Brasovului.
Cu 21 de puncte stranse in clasament, pentru echipaj urmeaza Transilvania Rally, care se desfasoara la Cluj-Napoca in luna mai, raliu care se anunta interesant datorita numarului mare de kilometri de proba speciala si de concurenti. ?Am inceput sezonul bine, desi ne-ar fi placut sa ne impunem la Brasov. Urmeaza o alta etapa interesanta unde lupta va fi stransa, la Cluj, unde mergem clar cu dorinta de a ne impune in cadrul clasei? a incheiat Csongor.
In 2017, echipajul Csongor Szabo – Rares Fetean este sustinut de Ferroli Romania, Zarah Moden, New Fashion, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Transilvania Broker, Amanet Nova, Gother Service si partenerii media Observatorul de Covasna si RallyMax.ro.