Dupa un Raliu al Brasovului unde a avut un start excelent, fiind implicat in lupta pentru podiumul categoriei 2 Roti Motrice, am povestit cu Remus Cotut despre evolutiile din trecut, despre raliul de debut al sezonului, dar si despre planurile pentru etapa de la Cluj.
RallyMax: Salutare Remus! Pana sa ne povestesti cum au decurs lucrurile la prima etapa a sezonului 2017, Tess Rally, suntem foarte curiosi de cum te-ai simtit la ATA Racing Show 2016, unde ai participat la comenzile unui superb Ford Fiesta R5.
Remus Cotut: Salutare Rally Max Cred ca cel mai bine as descrie experienta de la ATA ca si un vis devenit realitate. Fiesta R5 este o masina incredibila care te face sa o apreciezi inca de la primii kilometri. Desi am parcurs doar aproximativ 15 km cu masina in regim de concurs, evolutia a fost foarte buna pentru mine, reusind la fiecare tur sa cobor 2-3 secunde fata de turul anterior.
Ca si concluzie, sunt foarte bucuros ca am avut posibilitatea sa imi indeplinesc acest vis si doresc sa ii multumesc in primul rand sotiei mele pentru sustinere si pentru curajul de care a dat dovada, luand locul de copilot in ultima mansa de concurs.
RallyMax: In 2016 ai facut trecerea la un model cu motor supra-alimentat cu care te-ai imprietenit destul de repede. Ei bine, cum a fost evolutia echipajului Remus Cotut-Mircea Onofrei la Tess Rally si ce asteptari ai din punct de vedere al pilotajului in acest sezon?
Remus Cotut: Da, cu ?bijuteria? noastra cred ca mergem in directia buna si, dupa 3 raliuri la care am participat cu ea, rezultatele sunt mai mult decat multumitoare. Nu am avut niciun abandon sau vreo problema tehnica majora, iar la Tess Rally ne-am trezit in situatia in care dupa 4 probe speciale eram la 4 secunde de locul 3 la doua roti mortice. Din pacate, inainte de PS5, am facut o alegere neinspirata in ceea ce priveste placutele de frana fata si asta ne-a scos din lupta pentru podium la doua roti mortice, deoarece am parcurs PS5 si PS6, care insumau mai mult de 50% din raliu, in conditiile in care eficienta de franare pe rotile din fata era foarte aproape de 0. A fost totusi un plus de experienta sa parcurg mai bine de 50 km de proba speciala in aceste conditii, nu am riscat nimic si am reusit sa nu pierdem decat o pozitie la doua roti motrice in urma acestei situatii.
Relatia Remus Cotut ? Mircea Onofrei functioneaza foarte bine, iar la Brasov cred ca am facut un pas important in ceea ce priveste dictarea, lucru pentru care doresc sa ii multumesc lui Mircea, deoarece experienta lui isi spune clar cuvantul in acest aspect. In ceea ce priveste stilul de pilotaj imi doresc sa mai cresc putin ritmul, dar cred ca asta va venii odata cu kilometri de proba acumulati cu masina.
RallyMax: Urmeaza Transilvania Rally, o etapa care se anunta extrem de spectaculoasa din punct de vedere sportiv, la start anuntandu-si prezenta nume mari ale motorsportului European si un numar semnificativ de kilometri de proba speciala. Cum veti aborda acest raliu?
Remus Cotut: Ceea ce ma bucura foarte mult in ceea ce priveste Transilvania Rally este numarul de kilometri de proba. Neavand posibilitatea sa ma antrenez sau sa petrec timp in masina de raliu in timpul liber, este benefic pentru mine ca raliul sa fie cat de lung posibil, doar asa voi adauga experienta. Raliul il vom aborda cu o seriozitate si concentrare maxima in ceea ce priveste dictarea, iar in timpul raliului imi doresc sa mergem cat putem de tare, bineinteles fara a risca nimic si ca o invatatura de minte pentru ce s-a intamplat la Brasov, vom fi si atenti la deciziile pe care le vom lua pentru materialul de concurs.
RallyMax: Ne spuneai anul trecut ca, daca vei fi un pretendent la podiumul categoriei 2RM in etapele de asfalt si bugetul iti va permite, vei incerca sa aduci o imbunatatire materialului de concurs (cutie secventiala) pentru a fi si mai aproape de cei din fata.
Remus Cotut: Si asta parca face parte dintr-un vis deoarece nu am crezut ca vom ajunge asa repede in aceasta pozitie. Din pacate, la sfarsitul sezonului trecut, am facut o analiza de costuri in ceea ce priveste upgrade-ul la o cutie secventiala iar rezultatul e unul dezamagitor deoarece acest upgrade aduce costuri aproape la nivelul costului total pe care l-am investit in masina pana acum. Asa ca a trebuit sa alegem alte zone de dezvoltat iar cel mai important upgrade cred ca a fost electronica masinii, iar cu ajutorul celor de la A Team Performance Oradea (dealer REVO) am reusit sa obtinem un plus de 40 de cai si peste 70 de NM. Aici lucrurile se pot schimba daca vom reusi sa gasim un partener care sa ne sustina. Am inceput deja discutiile cu potentiali parteneri si exista sanse destul de mari ca unul din primii sustinatori sa fie alaturi de noi chiar incepand cu Transilvania Rally.
RallyMax: Daca tot suntem la capitolul material tehnic, te-am ruga sa ne faci o comparatie intre cele doua modele cu tractiune intergrala pe care le-ai pilotat pana in prezent, Mitsubishi Lancer Evo X R4 si Ford Fiesta R5.
Remus Cotut: Au fost cele mai frumoase doua experiente pe care le-am avut in cei 3 ani de motorsport. Comparatia de mai sus e ceva de genul frumoasa si bestia, cred ca e simplu de identificat Fiesta ca frumoasa iar Mitsu ca bestia. Nu am experienta in ceea ce priveste aceste masini dar va pot spune care e parerea mea.
Cele doua masini sunt complet diferite in ceea ce priveste puterea, greutatea, tinuta de drum, manevrabilitatea si nivelul de iertare. Incepem cu ?frumoasa? Fiesta R5 in care m-am simtit confortabil inca de la primul tur; pot trage concluzia ca masina e blanda si destul de usor de pilotat. Cu exceptia unui tur in care am rulat cu o planetara rupta, pot spune ca masina era foarte predicibila si foarte iertatoare. Chiar si in conditiile descrise mai sus pot sa va spun totusi ca masina merge tare, atat de tare incat prima limita pe care un pilot cu o experienta limitata o va avea este cea psihologica, bariera care in cazul meu era mult sub capabilitatile materialului de concurs.
Trecem la ?bestia? Mitsubishi Evo X R4, in care dupa doua ture de circuit in regim de concurs am avut nevoie de o ora pentru a decide daca continuam sau nu. Masina e atat de brutala chiar si pe linie dreapta incat e evident ca m-a socat/speriat si am avut nevoie de o perioada de acomodare de aproape o zi. Tin sa ii multumesc lui Danny care a stiut cum sa ma incurajeze sa nu renunt si care dupa o zi de vineri in care am inceput greu, dar cu ajutorul sfaturilor sale am ajuns seara in situatia in care puteam pilota masina. Ziua de sambata mi-a adus o satisfactie de neuitat fiind prima experienta in motorsport la un nivel atat de ridicat, iar eu am incheiat ziua cu zambetul pe buze.
RallyMax: Remus, ne bucuram si iti multumim ca ai reusit sa stai putin de vorba cu noi! Iti dorim mult succes in 2017.
Remus Cotut: Eu va multumesc RallyMax. E placut sa stau de vorba cu voi, mai ales ca imi readuceti o parte din amintirile frumoase pe care le am in motorsport. Mult success si voua in ceea ce va propuneti pentru 2017!