Dupa Raliul Brasovului si dupa un loc 2 in cadrul clasei 5 si categoriei masinilor cu 2 Roti Motrice, Adrian Teslovan se indreapta catre Transilvania Rally cu un feeling bun si cu dorinta de progres. Am povestit cu pilotul care concureaza alaturi de Cseh Imre despre sezonul 2017, despre planurile lor pentru etapele din Campionatul National de Raliuri “Dunlop”, dar si despre atmosfera din noua echipa Omega Rally Team.
RallyMax: Salut Adi! Prima etapa din 2017, cursa de la Brasov a venit cu multe noutati pentru echipajul Adi Teslovan-Cseh Imre: masina cu imbunatatiri, parteneri noi si o noua echipa. Povesteste-ne, te rugam, cum ati pregatit acest sezon?
Adrian Teslovan: Salutari voua si tuturor fanilor acestui sport. Am asteptat cu nerabdare inceperea noului sezon, a trecut destul de greu pauza dintre sezoane. Suntem extrem de bucurosi si onorati in acelasi timp pentru faptul ca s-a alaturat proiectului nostru un nou partener puternic si anume UniCredit Leasing. Alaturi de UniCredit Leasing sunt si in acest an cu noi partenerii nostrii deja traditionali: Borsec, Mobil1- prin Star Lubricants, Defi, Cipi, Set Prod-Com, Pigna carora le multumim pentru sprijinul acordat. In perioada dintre sezoane masina de concurs a primit un upgrade, kit-ul Max, exceptie facand cutia de viteze pe care o sa o ?upgradam? in cursul anului. Am muncit mult in perioada dintre sezoane pentru a putea lua startul in 2017, nu a fost usor, dar faptul ca am ajuns aici si putem participa si in acest sezon compenseaza orice obstacol, dezamagire sau greutate intampinata pe parcurs.
RallyMax: Tess Rally Brasov 2017 s-a terminat pentru voi cu un loc second atat la clasa 5, cat si in cadrul masinilor cu doua roti motrice. Cum ai analiza cursa aceasta si cat de multumiti sunteti de rezultatul obtinut?
Adrian Teslovan: Rezultatul obtinut la Brasov credem ca este un rezultat mai mult decat multumitor avand in vedere situatiile cu care ne-am confruntat in ultimele 2 saptamani inainte de debutul campionatului. Locul 2 in clasamentul masinilor cu doua roti mortice si locul 2 la Clasa 5, credem ca sunt rezultate multumitoare avand in vedere faptul ca nu am putut efectua niciun kilometru de teste cu cu masina, situatie datorata furnizorului de piese Citroen Racing, care a intarziat livrarea componentelor pana cu o zi inainte de inceperea primei etape. Practic, vineri la shakedown am facut primii kilometri cu masina de concurs, dupa sezonul trecut. Doresc sa ii multumesc lui Sebi Barbu pentru ajutorul dat in incercarea noastra de a compensa sincopele in relatia cu furnizorul de piese.
RallyMax: A fost un raliu cu multe grade, dar de data aceasta, fata de alti ani, cu plus si mult mult soare! Cat de mult ti-a placut aceasta editie a raliului din punct de vedere meteo si a organizarii?
Adrian Teslovan: Desfasurata la Brasov intr-un cadru superb, cu public numeros si cu o vreme perfecta au fost ingredientele care au condimentat prima etapa a Campionatului National de raliuri al Romaniei. Raliul Brasovului a devenit deja o etapa clasica in calendar, nu imi place sa imi dau cu parerea despre modul de organziare al evenimentelor/etapelor, sunt convins ca fiecare organizator incearca sa le faca cat mai bine. Cred ca pentru 2018 n-ar strica sa vedem un Raliu al Brasovului reinventat, binenteles daca se poate.
RallyMax: Ce ne puteti spune despre planurile voastre pentru acest sezon? Ce va propuneti, cat de dificil crezi ca va fi si ce parere ai de concurenta?
Adrian Teslovan: Asa cum am mai spus-o, ne dorim sa crestem ritmul de la etapa la etapa, sa ne clasam cat mai bine, dar este un drum lung si care presupune multa munca si multi kilometri cu automobilul de concurs. Referitor la concurenta, pot spune doar ca sunt piloti extrem de rapizi si cu o bogata experienta, deci concurenta avem. Clasa automobilelor cu 2 roti motrice este extrem de ?populata?, intr-adevar cu putine masini in configuratie R2 si R3 dar cred ca numarul acestora va creste de la an an pentru ca reprezinta cea mai buna solutie buget vs performante sportive. Pentru a obtine un rezultat bun la sfarsitul anului este foarte important sa avem si putin noroc, ceea ce nu putem spune despre sezonul trecut.
RallyMax: Urmeaza etapa de la Cluj, care va face parte din Tour European Rally, un nou campionat care va aduce la raliul clujean o serie de piloti renumiti din strainatate. Care sunt planurile pentru aceasta etapa si ce parere ai despre acest eveniment?
Adrian Teslovan: Asteptam cu nerabdare etapa de la Cluj, intr-adevar o etapa care promite foarte multe atat din punct de vedere al organizarii cat si al participantilor. Includerea intr-un calendar international este clar un plus adus acestui eveniment. Planurile noastre sunt destul de clare, si anume: ne dorim sa parcurgem cat mai multi kilometri si sa ne bucuram de aceasta masina extraordinara. Chiar discutam acum zilele trecute cu Adi Raspopa despre greutatile pe care le intampinam in relatia cu furnizorul de piese Citroen Racing ? un partener extrem de neserios din punct de vedere al timingului, al relatiei cu clientii si de faptul ca uiti foarte repede toate aceste expriente neplacute in momentul in care te sui la volan, esti in masina si o pilotezi, iti da niste senzatii extraordinare. Pentru Cluj tintim un loc pe podium.
RallyMax: In cadrul echipajului il putem mentiona si pe managerul tehnic din acest an, Mihai Leu. Cum ati ajuns la aceasta colaborare?
Adrian Teslovan: Asocierea in acest proiect a lui Mihai Leu din postura de manager tehnic al echipajului nostru si organizator al Raliului Sibiului eveniment sustinut tot de Unicredit Leasing ne obliga la o prestatie buna din toate punctele de vedere. Mihai este un invingator, experienta lui din sportul de inalta performanta atat din box cat si din motorsport este un plus incontestabil.
RallyMax: Ce detalii ne poti da despre Omega Rally Team, echipa care continua participarea cu echipajele BCR Rally Team din 2016? Care e atmosfera in cadrul echipei si cum crezi ca vor evolua duelurile in acest clasament pe parcursul sezonului?
Adrian Teslovan: Avand la baza relatiile de prietenie care s-au legat pe parcursul anilor petrecuti impreuna in vechea echipa si din respect pentru sport si fanii acestuia, am hotarat ca este important sa continuam in aceeasi formula. A fost destul de simplu sa coagulam in jurul ideii, scanteia a venit de la Tomi, raspunsurile au venit pe loc de la aproape fiecare component al fostei echipe.
Asa cum am mai spus-o, punctul forte al team-ului este prietenia si coeziunea umana dintre sportivi, pe de o parte, precum si dintre acestia si echipele tehnice ale fiecarui echipaj. Nu in ultimul rand fair-play-ul si sportivitatea sunt elemente de maxim interes pentru componentii acestei echipe.
Obiectivul principal pentru sezonul 2017 este relativ greu de definit pe partea sportiva, insa e sigur ca pe partea umana pilotii si copilotii isi doresc sa fie cat mai aproape de fanii motorsportului atat prin evolutiile de pe probe cat si prin deschiderea spre o interactiune cat mai deschisa.
RallyMax: Multumim pentru implicare si va dorim mult succes in viitor!