Aflat la jumatatea sezonului 2017 al Campionatului National de Raliuri ?Dunlop?, Raliul Moldovei s-a desfasurat in perioada 16-17 iunie pe probele speciale de macadam din judetul Bacau. Cu 17 sectiuni cronometrate programate pe drumurile din jurul oraselor Bacau si Moinesti, raliul se anunta de la bun inceput a fi unul dur si dificil pentru echipaje.
Dupa incheierea recunoasterilor, Csongor Szabo si Rares Fetean au luat parte la shakedown-ul raliului, sesiunea de teste oficiala, unde totul s-a comportat excelent si masina a fost in stare perfecta pentru startul raliului, dupa problemele avute la Arad cu cutia de viteze. Joi seara s-a desfasurat in centrul orasului Bacau, in compania a mii de spectatori, sesiunea de autografe si startul festiv al raliului. Fanii din oras au povestit cu echipajele, au facut poze cu pilotii si copilotii si au promis ca vor reveni vineri seara la superspeciala din oras.
Cu 9 probe speciale programate in prima zi de concurs, Raliul Moldovei incepea in forta cu o bucla de 4 speciale, printre care si cea mai lunga a raliului, in lungime de aproape 15 kilometri cronometrati. Probele speciale de vineri se anuntau a fi dure pentru masinile de concurs si riscul de pana era mare, pe langa faptul ca suspensile urmau sa aiba de suferit. Cu un start bun pe prima speciala, Csongor Szabo si Rares Fetean au avut probleme in a intelege comportamentul Suzuki-ului Swift Sport. La finalul probei echipajul a descoperit ca o pana lenta era cauza, iar deoarece nu a fost timp suficient sa schimbe roata inaintea celei de-a doua probe speciale, au decis sa ia startul asa pe ?Bolatau? cu o abordare precauta pentru a conserva cauciucul cu problema. Ghinionul echipajului si-a facut simtita prezenta dupa a doua proba, cand cricul masinii a cedat si roata nu a putut fi schimbata.
Astfel, Csongor si Rares au decis sa continue toata bucla in aceleasi conditii si au reusit timpi pe podimul clasei 9 in conditile unei roti desumflate care nu s-a agravat in pana completa pana la intrarea in parcul de service: ?Am inceput cu un ghinion. Pe prima proba nu intelegeam de ce masina se comporta ciudat, ca mai apoi sa descoperim ca avem o pana lenta. Timpii de etapa fiind foarte scurti, a trebuit sa luam startul asa pe a doua speciala, dar marea problema a fost cricul care nu a putut ridica complet masina de la sol. Am riscat si am luat decizia sa continuam cu roata stanga fata cu presiune insuficienta si sa speram ca roata nu se va desumfla complet. Am reusit sa terminam prima bucla cu bine si ne aflam in lupta pentru podiumul clasei 9″ a spus Csongor la mijlocul primei zile de concurs.
A doua bucla a zilei a programat a doua trecere pe cele 4 speciale: Csongor si Rares au pornit cu mai multa determinare, reusind sa gaseasca un ritm bun si sa obtina timpi tot mai buni pe probele speciale. Traseul dur si-a spus cuvantul si un amortizor al Suzuki-ului Swift a avut de suferit pe a doua parcurgere a celei mai lungi probe, dar echipajul a continuat, cu speranta ca suspensia masinii va rezista pana la final. Hotarati sa mentina ritmul, in ciuda problemelor cu amortizorul, Csongor Szabo si Rares Fetean au pornit foarte rapid pe ultima speciala a buclei, dar un brat a cedat si au fost nevoiti sa abandoneze. “Ne revenisem dupa prima bucla, incepusem sa crestem ritmul si ne aflam pe podiumul clasei 9. Din pacate, nu a avut rost nici sa luam startul a doua zi in Rally2 (fostul SuperRally) deoarece eram nevoiti sa concuram cu suspensia de asfalt. E frustrant ca in doi ani consecutivi am abandonat la Bacau din acelasi motiv.” a spus Csongor dupa abandonul de pe PS8.
Raliul Moldovei se incheie fara puncte pentru Csongor Szabo si Rares Fetean, echipajul urmand sa participe la urmatorul raliu in iulie, Harghita Rally,
care va avea comandamentul in Odorheiul Secuiesc. “O sa revenim cu forte noi la Raliul Harghitei. E un raliu pe asfalt care imi place mult si o sa ne asiguram ca abandonul de aici nu ne va afecta atat de mult in clasament la final de an” a incheiat Csongor Szabo.
Pentru Rares, raliul va ramane o amintire care spera sa nu se repete din nou in acest sezon: “Abandonurile fac parte din motorsport si se pot intampla oricand. Am sperat ca o sa reusim un sezon fara abandon, dar deja m-am impacat cu ideea ca acesta va fi rezultatul care se va scadea la finalul sezonului prin regula “n-1″. Mi-ar fi placut sa avem sansa sa ne luptam si a doua zi, dar vom reveni la Harghita cu mai multa determinare” a spus Rares.
In 2017, echipajul Csongor Szabo – Rares Fetean este sustinut de Ferroli Romania, Zarah Moden, New Fashion, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Alisca Vending, Gother Service si partenerii media Observatorul de Covasna si RallyMax.ro.