Mihnea Muresan a pornit in sezonul 2017 al Campionatului National de Raliuri “Dunlop” cu dorinta de a acumula cat mai multa experienta si a creste ritmul in cadrul Cupei Dacia. Cu rezultate excelente la primele patru etape, pilotul din Cluj are prima sansa in cadrul unor titluri. Ii uram succes si speram sa continue progresul pe care l-a aratat intreg sezonul.
RallyMax: Salutare Mihnea! Iata ca ne aflam deja in cea de-a doua parte a campionatului, lucrurile mergand foarte bine pentru tine in acest sezon. Poveste-ne putin cum au decurs primele patru etape din CNRD 2017 pentru echipajul #416.
Mihnea Muresan: Salut! Ma bucur ca avem ocazia de a sta din nou de vorba. Sezonul 2017 a decurs pana acum exact asa cum ne-am dorit, reusind sa avem un ritm din ce in ce mai bun de la un raliu la altul. La Brasov am inceput putin mai lent, pana ne-am dezmortit dupa pauza competitionala, insa la Cluj am reusit sa ne regasim ritmul si sa facem o cursa buna in fata familiilor noastre si a prietenilor cu ocazia raliului de casa. Arad-ul a reprezentat primul nostru contact cu macadamul dupa o pauza de aproximativ 9 luni. In prima zi am avut o abordare mai precauta, pana m-am reobisnuit cu limitele masinii in aceste conditii. Acelasi lucru a fost valabil si la Bacau, pentru ca apoi, in ziua a doua, sa reusim sa crestem ritmul fara sa ne asumam riscuri majore. Acest lucru evidentiaza totodata importanta testelor, care din pacate ne-au cam lipsit pana acum.
RallyMax: Ai aratat un ritm si o constanta extrem de bine calculate, avand un ritm progresiv in majoritatea raliurilor. Au fost acestea o lectie invata in urma iesirii in decor de la Raliul Iasiului 2016?
Mihnea Muresan: Cu siguranta am avut multe de invatat din accidentul de la Iasi. Cel mai important este ca am reusit sa gasesc un ritm sigur, in care imi pot mentine concentrarea ridicata. Deconectarea datorita lipsei de experienta a fost pana la urma motivul principal al iesirii noastre in decor din sezonul trecut.
RallyMax: Desi nu ai luat startul decat la un raliu pe macadam inaintea sezonului 2017 si nu ai apucat sa faci nicio sesiune de teste, totusi ai avut o evolutie la fel de buna si pe aceasta suprafata ca si pe asfalt. In ce consta secretul acestei retete?
Mihnea Muresan: Nu cred ca exista niciun secret… Inca de la Iasi, de anul trecut, m-am simtit foarte bine pe aceasta suprafata. Acest lucru se datoreaza probabil in primul rand faptului ca imi place foarte mult sa intru in viraje cu oglinzile laterale, iar apoi cu restul masinii, cateodata poate chiar prea mult. Sezonul acesta am reusit sa folosesc experienta acumulata pentru a obtine, la Bacau cel mai bun rezultat de pana acum. Cel mai mult ma bucura insa faptul ca am reusit sa ma apropiu foarte mult de ritmul lui Norbert in cea de-a doua zi, chiar daca nu era obiectivul nostru.
RallyMax: Stim ca la ultima etapa, Raliul Moldovei Bacau, in dimineata zilei secunde ati avut parte de o intamplare mai bizara in urma careia te-ai accidentat destul de serios la mana dreapta. Poveste-ne mai precis ce s-a intamplat?
Mihnea Muresan: In urma unei iesiri in decor, am lovit partea dreapta a masinii, astfel am facut o pana lenta pe dreapta spate, iar bara fata s-a desprins, atarnand in partea dreapta. Cand ne-am oprit dupa proba sa reparam pe cat posibil daunele, in momentul in care am vrut sa rearanjez botul masinii, mi-am prins degetul intre bara si carenajul care s-a spart in momentul impactului. M-am taiat destul de tare, insa datorita Doamnei Iulia Opran, care e tot timpul draguta si ne ajuta cu tot ce e nevoie pe parte organizatorica si medicala in parcul service, am reusit sa continuam in acelasi ritm. Vreau sa ii multumesc din nou pe aceasta cale.
RallyMax: Ce parere ai despre organizarea evenimentelor la care ai luat startul in 2017. Ce ti-a placut si unde crezi ca ar fi trebuit sa mai fie imbunatatite lucrurile?
Mihnea Muresan: Este greu sa ma pronunt, pentru ca nu am inca foarte multa experienta si astfel nici termeni de comparatie, insa cred ca cel mai bine organizat a fost Transilvania Rally, fiind totodata prima etapa a Tour European Rally. Brasovul a iesit anul acesta negativ in evidenta prin numarul redus de kilometri de probe speciale, iar la Bacau s-ar fi putut incepe, din motive de siguranta, cu probele de viteza din zona Bacaului in prima zi, urmand a se concura pe probele tehnice si foarte abrazive de la Moinesti in cea de-a doua.
RallyMax: Facand un calcul, la urmatoarea etapa ce va avea loc in urmatorul weekend, Raliul Harghitei, aveti sansa de a va incununa campioni ai categoriei rezervata debutantilor cu doua etape inainte de finalul sezonului. Cum veti aborda aceasta cursa?
Mihnea Muresan: Nu ne vom gandi la acest lucru pana la finalul raliului. Vrem doar sa terminam raliul si totodata sa reusim in continuare sa crestem ritmul cu fiecare kilometru de proba speciala.
RallyMax: Mihnea, iti multumim pentru raspunsurile acordate si te felicitam pentru parcursul foarte bun reusit pana in acest moment!
Mihnea Muresan: Si eu va multumesc! O mare parte din merit ii revine copilotului meu, Andrei, cu care m-am inteles din ce in ce mai bine de la o proba la alta, avand astfel tot mai multa incredere unul in celalalt. As dori sa le multumesc familiei mele, care ma sustine la fiecare raliu, in special tatalui meu, care isi ia foarte in serios functia de manager si are grija ca totul sa decurga perfect la fiecare raliu, lui George Grigorescu si echipei sale de mecanici pentru ca ne pun la dispozitie o masina competitiva si lui Danny Ungur, care m-a invatat bazele acestui sport frumos si inca ma ajuta cu sfaturi la fiecare cursa. Nu in ultimul rand, le multumesc partenerilor nostri, Auto Flux, OMM Group, Vitrerom si PMA Invest pentru sprijinul acordat.
Astept sa ne revedem la Harghita si sper ca vom avea motive sa sarbatorim impreuna la final!