Seria interviurilor premergatoare etapei de la Teliu continua cu Robert Barabas, un tanar pilot-inginer din Brasov, care este unul din oamenii de baza din echipa Cyclon Motorsport. Cum a aparut acest proiect dar si despre proiectele de viitor puteti afla in interviul de mai jos.
RallyMax: Salutare Robert! Ne bucuram sa stam de vorba cu unul din oamenii principali din echipa Cyclon Motorsport. Povesteste-ne te rugam cum a pornit acest proiect si cine sunteti mai exact, pentru cei care nu va cunosc atat de bine.
Robert Barabas: Salut! Proiectul a aparut dupa multe documentari si dorinta de a construi ceva deosebit. Intr-o seara urmarind filmuletele de pe Youtube mi-a venit ideea de a construi un Fiat Proto. A doua zi am prezentat ideea tatalui meu, iar el a zis : Da , hai sa vedem daca reusim! Dupa aceasta fraza, au urmat multe zile de lucru, multe nopti nedormite, multe documentatii citite si iata rezultatul.
RallyMax: De ceva vreme ati inceput sa construiti masini de curse, multe din ele fiind extrem de spectaculoase, cum ar fi Audi-ul cu motor Hemi sau Fiat-ul 126, masini care au atras simpatia multor oameni. Cat de greu este sa construiesti o masina de curse adevarata de la 0?
Robert Barabas: Nu e usor, dar nici greu. Conditia de baza este ca sa ai o echipa bine inchegata si priceputa, care sa-ti inteleaga ideile, sa cunoasca meserie si mai ales regulamentul dupa care se construieste o masina de curse. O alta conditie este sa uiti ce inseamna program, pentru ca de multe ori iti dai seama ca ai legat ziua de noapte si momentul in care plecam noaptea de la atelier ne salutam cu ?Ne vedem mai tarziu!?
RallyMax: Revenind la curse, mai precis la etapele de Viteza in Coasta, atat tu dar si tatal tau ati concurat in campionat la volanul a mai multor masini. Care a fost masina care ti-a lasat cea mai buna impresie, si de ce?
Robert Barabas: Toate masinile cu care m-am dat mi-au lasat impresii bune, deoarece fiecare masina a fost diferita decat cea de dinainte. Masinile de curse au personalitatea lor, comportamentul lor, trebuie sa intelegi masina si sa incerci sa fii una cu ea ca sa poti face performanta si sa alergi in curse, iar ca sa fii una cu masina inseamna multe ore, zile petrecute in masina, la volanul acesteia, sa simti si sa intelegi cum se comporta pe drum, sa stii ce poti cere de la ea.
RallyMax: Care ar fi planurile voastre de viitor, atat ca piloti dar mai ales ca si dezvoltare pe plan profesional in ceea ce priveste Cyclon Motorsport?
Raspuns: Planul principal este dezvoltarea in continuare al proiectului Fiat 126 Proto, unde mai sunt multe de facut, de modificat, de imbunatatit pentru a creste performantele acesteia, dar si antrenamente multe pentru a reusi sa ducem masina acolo unde o dorim!
RallyMax: Urmeaza Trofeul Teliu.Ce planuri are familia Barabas la aceasta etapa, una la care veti participa ambii cu masini cu care nu ati mai concurat?
Robert Barabas: La Trofeul Teliu amandoi mergem cu ceva nou! Eu cu Fiatul, iar tatal meu cu un Peugeot 306. Voi participa pentru prima data in cursa cu Fiatul. Pana acum am mers cu el numai la teste, si acum am considerat ca e timpul sa vad cum se comporta si in cursa. Tatal meu va participa cu Peugeotul achizitionat nu demult, masina la care s-a lucrat nonstop in ultima luna pentru o aduce la standardele regulamentului tehnic FRAS. Deocamdata propulsia a ramas standard, de serie, dar la Teliu, avem sansa sa vedem comportamentul masinii, urmand ca la iarna sa incepem modificarile la motor si la cutia de viteze. Cursa de la Teliu va fi o cursa de teste si pentru mine si pentru tatal meu unde speram sa ne simtim bine si sa ne distram cum se cuvine! Va multumim!