Dupa multe sezoane pe masini cu 2 Roti Motrice si participari ocazionale cu masini integrale, sezonul 2017 a insemnat startul unei noi etape pentru Vlad Cosma. Pilotul Napoca Rally Academy a luat startul pe un Subaru Impreza de clasa 11, alaturi de Francesca Maior, reusind o victorie in categoria lor la Raliul Sibiului, etapa care a incheiat sezonul. Pentru Vlad, 2018 continua, cel mai probabil, cu aceeasi masina, dar cu un nou copilot; am aflat detalii de la pilotul clujean in interviul de mai jos.
RallyMax: Salutare Vlad! Dupa o lunga perioada de pauza, iata ca stam de vorba. Sezonul 2017 a insemnat pentru tine trecerea pe un model cu tractiune integrala si un nou navigator. Cat de repede ai reusit sa te adaptezi la cele doua noutati majore?
Vlad Cosma: Salutare din nou, ma bucur sa ne revedem. Adaptarea la o masina integrala si turbo nu este deloc grea, mai ales ca este o placere sa conduci o astfel de masina, si pentru mine oricum nu era prima oara. Cu putina vointa, nu iti trebuie mai mult de o proba speciala sa intelegi ce se intampla. Cat despre copilot, este simplu, ca in viata, atata timp cat trebuie sa te obisnuiesti cu ceva bun, este foarte natural si usor. Insa din puctul asta de vedere, eu pot spune ca am avut noroc doar de copiloti buni.
RallyMax: Desi la inceputul sezonului ai avut parte de cateva probleme tehnice, la ultima etapa, Raliul Sibiului, ai obtinut niste timpi foarte buni, de multe ori chiar in top 5 general. A fost acel raliu unul dintre cele mai bune pentru tine din punct de vedere sportiv?
Vlad Cosma: Vorba vine inceputul sezonului 🙂 . Chiar si cu probleme tehnice, si la Iasi am mers bine, chiar mai bine decat la Sibiu as spune. La Sibiu trebuia neaparat sa ajungem la final, asa ca nu se poate pune problema despre o evolutie sportiva notabila. Dar da, am mers bine, insa cu foarte mari rezerve! Daca e sa ma gandesc la cel mai bun raliu din punct de vedere sportiv, sunt intre Raliul Aradului 2013 (Logan) si Transilvania Rally 2016 (Evo 9).
RallyMax: Cat de dificila este trecerea de la o masina cu 2RM la un automobil cu tractiune integrala, care ar fi avantajele dar si eventualele dezavantaje intr-o astfel de ecuatie?
Vlad Cosma: O masina 2RM este mai dificil de pilotat la limita (din cate imi amintesc, ca nu am mai facut-o de mult). Asa pot spune ca este usor sa faci pasul. Avantajele ar fi puterea si tractiunea care te ajuta sa gestionezi mai usor unele situatii, dezavantaje in cazul unei masini derivata din serie sunt greutatea mare si sensibilitatea unor repere.
RallyMax: Se pare ca sezonul 2018 aduce o noutate in dreapta ta. Despre cine este vorba?
Vlad Cosma: Avand in vedere ca Francesca a ales un drum, sper eu, mai rapid, am ramas pentru scurt timp fara copilot, dar cand spun scurt, ma refer la foarte scurt. Cand am primit telefonul Francescai, eram impreuna cu colegul meu Ionut Muresan (Sageata pentru prieteni) si nu au trecut doua secunde pana mi-a spus ?ma dau eu cu tine fraierman?. Asa am si batut palma si sper sa faca repede trecerea de la undite, mulinete, momeli si scaunul din barca, la roadbook, caiet de dictare, ceas si scaun de curse.
RallyMax: Ce planuri concrete iti propui inaintea startului in sezonul 2018? Vei incerca sa obtii laurii clasei 11?
Vlad Cosma: Inca nu stiu 100% ce voi face in 2018, dar nu tin neaparat sa fac foarte multe planuri, si cu siguranta nu imi doresc sa merg dupa titluri sau cupite. Atat cat voi merge, voi incerca sa merg cat de tare si frumos se poate.
RallyMax: Vlad, iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult succes in 2018. In final, ai cuvantul!
Vlad Cosma: Va multumesc pentru interesul acordat, ma bucur ca faceti treaba asta frumoasa si sper ca in 2018 sa ne vedem cat mai des, si cat mai multi!