Dupa un sezon incomplet in 2016, Dan Nicoschi a luat startul in 2017 la un numar de 6 din totalul de 7 etape din Rally2, fiind constant implicat in lupta pentru victorie in clasamentul general. Impreuna cu Alexandra Jiman si “Broscuta”, Seat-ul Ibiza de clasa A1, echipajul si-a adjudecat titlul in cadrul clasei si a ocupat pozitia secunda in clasamentul general Rally2 la finalul sezonului, un abandon tehnic la ultima etapa, Raliul Sibiului, fortandu-i sa nu se lupte pentru titlul absolut.
RallyMax: Salut, Dan! Zvonurile spun ca te pregatesti intens pentru noul sezon de Rally2. Ce noutati aduci in noul sezon?
Dan Nicoschi: Salut, RallyMax si tuturor iubitorilor de raliuri. Vad ca tineti la curent toata suflarea din preajma acestui minunat sport si incercati sa aduceti ultimele vesti inainte de inceperea sezonului. Ma bucur ca va indreptati si spre Rally2, un campionat care deja devine o constanta in lumea raliurilor din Romania. Intr-adevar, ne pregatim pentru noul sezon cu o ?Broscuta? mai puternica, incadrata la ?clasa mare?, sa zic asa. Cred ca am reusit performanta sa atingem limitele masinii in mai multe situatii, astfel ca am luat hotararea sa crestem si materialul de concurs ca sa putem si noi evolua. Asadar, in 2018 vom veni cu un Seat Ibiza varianta 2.0 :), masina care o pregatim intens si speram sa o avem gata de start pentru Raliul Brasovului.
RallyMax: In 2017, la al doilea sezon de Rally2, ai reusit o serie de rezultate excelente alaturi de Alexandra. Ce consideri ca puteai face mai bine pe parcursul sezonului?
Dan Nicoschi: Sezonul 2017 a fost unul bun, dar care putea fi si mai bun. Cu siguranta puteam sa pregatesc mai bine masina de concurs, insa si acest aspect este strans legat de buget si timp. La Rally2, nu suntem putini cei care ne pregatim masinile in weekend-uri sau cand ne permite timpul, iar financiar, de cele mai multe ori, ne auto-sustinem. Practic, rezultatele noastre finale au fost influentate de doua abandonuri tehnice, unul la Arad, continuat totusi sub regulile super rally si unul la Sibiu, chiar la shakedown, care din pacate ne-a privat de posibilitatea si placerea totodata, de-a ne lupta pentru titlul absolut in acest campionat. La capitolul echipaj, ne intelegem din ce in ce mai bine, Ale face progrese tot mai mari in copilotaj, eu imi imbunatatesc dictarea si pilotajul, toate bune!
RallyMax: Cum ai vazut concurenta din 2017 de la Rally2 si cum crezi ca vor fi duelurile pe probele speciale in noul sezon?
Dan Nicoschi: Concurenta la Rally2 creste in fiecare an iar anul acesta nu va fi o exceptie, sunt sigur. In urma abandonului din ultima etapa de la Sibiu, am avut ocazia sa stau pe marginea probelor si sa culeg impresii ?la cald? din partea spectatorilor, pe seama evolutiei colegilor din Rally2. Am ramas foarte placut impresionat sa constat ca lumea de pe margine incepe sa astepte cu interes evolutia Rally2, in urma celor din CNR si CNRI, deoarece se merge din ce in ce mai tare si cu masini care schimba putin peisajul prin varietatea lor, zgomotul mai puternic, spectacolul care-l ofera. Ma bucura mult acest aspect, este si ceea ce-mi doresc eu de la acest campionat: sa devina ce-a fost grupa H acum cativa ani buni, adica o serie de piloti care vin la final cu masini care mai de care mai diferite si mai ?exotice? si care pe langa competitia in sine, mai lasa eventual si cateva secunde pe viraje pentru a culege cateva apaluze sau zambete de pe margine.
In noul sezon sunt convins ca vor fi la start si mai multe echipaje decat in anii anteriori si vor veni cu masini mai performante. Totodata sunt convins ca 2018, va fi un an de referinta in raliurile din Romania, cu multi campioni la start, revenirea lui Titi Aur, participarea lui Vali Porcisteanu cu un model R5, animarea cupei Suzuki si altii care au urcat o treapta sau mai multe din punct de vedere al materialului competitional, toate acestea vor aduce un mare plus in spectacolul oferit fanilor acestui sport.
RallyMax: Dupa titlul de campion al clasei A1 si de vicecampion national Rally2, ce va propuneti in 2018?
Dan Nicoschi: Ne propunem sa nu ne imbatam cu apa rece, sa luam totul pas cu pas, sa acumulam din ce in ce mai multa experienta si de ce sa nu recunoastem, sa ne luptam cat mai sus, ca de-aia mergem la curse!
RallyMax: In 2017, Danny Ungur Racing a incercat promovarea Rally2-ului prin inscrierea singurei echipe din campionat. Ce beneficii crezi ca a adus acest lucru pentru imaginea campionatului? Crezi ca in 2018 vor exista mai multe echipe la start?
Dan Nicoschi: In primul rand, echipa Danny Ungur Racing este ca o familie. Da, am incercat sa motivam si restul concurentilor sa se mobilizeze in acest sens, dar pana acum nu am reusit. Nu ne pierdem insa speranta si in cele din urma sunt convins ca vor aparea si alti concurenti care se vor aduna sub culorile unei alte echipe. Tin sa mentionez ca facem asta doar pentru a dezvolta o noua competitie si a creste nivelul acestui campionat, nu pentru a crea o rivalitate stupida! Este din ce in ce mai cunoscut faptul ca atmosfera din acest campionat este una extraordinara, suntem o gasca de ?nebuni frumosi? si sper din tot sufletul sa ramanem asa. Pe langa motivul financiar, aceasta atmosfera este cu siguranta celalalt aspect care ma tine sa nu fac, deocamdata, pasul in CNR.
RallyMax: Dupa ce in 2017 ai fost prezent la aproape toate etapele din calendar, ce ai apreciat cel mai mult din punct de vedere organizatoric la raliurile la care ai fost prezent? Ce ti-a displacut si ai dori sa fie imbunatatit?
Dan Nicoschi: Mi-a placut ca s-au facut unele progrese, organizatorii s-au obisnuit si cu prezenta celor de la Rally2, regulamentele s-au adaptat, suntem pe drumul bun. La nivel de campionat, ne-am dori mai multe etape de macadam, suprafata noastra preferata.
Ce mi-a displacut? Hmm?as vrea ca organizatorii sa dea o atentie sporita timpilor de etapa celor din Rally2, atunci cand traseul difera de CNR si sa incerce sa compacteze formatul raliurilor. Multa lume nu stie pe ce perioada se desfasoara efectiv un raliu, cat timp este necesar a fi alocat pentru recunoasteri, inscrieri, verificari, etc., partea cu actiune fiind doar la sfarsit de saptamana. Nu suntem niste sportivi profesionisti, in adevaratul sens al cuvantului, si aici nu ma refer doar la Rally2. Suntem niste oameni obisnuiti care au diferite job-uri in timpul saptamanii si care fac eforturi mari sa poata pleca aproape o saptamana de la munca, de langa familie, pentru un sport frumos, o pasiune si o doza de adrenalina. Pentru mine, personal, acesta este un sacrificiu mai mare decat cel financiar.
RallyMax: Dan, multumim pentru raspunsuri! Iti dorim mult succes in 2018 si speram sa ai parte de progres si rezultate bune!
Dan Nicoschi: Multumesc si eu, RallyMax. Multumim ca sunteti alaturi si de cei din Rally2, promitem ca vom incerca sa aducem zambete si entuziasm pe probe si in 2018.