Dupa debutul in raliuri in 2014, sezoanele parcurse pe Peugeot 106, Citroen Saxo sau Suzuki Swift Sport au reprezentat un progres excelent pentru Radu Necula, pana la performantele din 2017, cand, alaturi de Adrian Temes, pilotul a reusit titlul clasei 9 si cel al Cupei Suzuki. In 2018, Radu va continua participarea pe modelul Swift incadrat in cupa monomarca, unde are aceleasi planuri, dar isi doreste sa puna mai mult accent pe constanta pilotajului si imbunatatirea ritmului pe probele speciale.
RallyMax: Salut, Radu! Ne bucuram sa povestim inaintea startului in sezonul 2018 de raliuri. Cum ai descrie sezonul 2017, poate cel mai de success pentru tine, in care ai reusit 2 titluri, cel la Cupa Suzuki, si cel la clasa 9?
Radu Necula: Salut RallyMax si bine v-am gasit! In primul rand a fost de departe cel mai bun sezon de pana acum si din multe puncte de vedere rezultatul final a sters cu buretele o serie de greseli si ghinioane pe care le-am avut in ultimii ani. Dincolo de partea sportiva, am remarcat o crestere a seriozitatii cu care se trateaza anumite aspecte ce tin de organizare si de partea de verificari tehnice, atat in CNR cat si in CNVC. Raman alte probleme de rezolvat, cel mai probabil in 2019, dar vreau sa cred ca directia este pozitiva si ca numarul mare de inscrisi la prima etapa din CNR este un semn bun pentru sportul cu motor din Romania.
RallyMax: Stim ca in 2018 vei continua alaturi de Adi Temes pe acelasi Suzuki Swift Sport, in cupa monomarca in care vor lua startul multe echipaje. Cum vezi schimbarile din cadrul cupei si cat de dificila crezi ca va fi lupta pe probe in aceste conditii?
Radu Necula: Schimbarile din Cupa Suzuki sunt excelente, multumita in principal noului organizator al cupei, Calin Bucur, care a tinut cont de parerile noastre si a reusit sa transforme in realitate planurile pe care ni le-a propus anul trecut. Ca dovada, anul acesta va fi un record de participare in cadrul Cupei Suzuki, majoritatea concurentilor din 2017 se vor afla la start din nou iar nivelul de competitivitate nu poate decat sa creasca.
RallyMax: Dupa ce in 2017 ai obtinut probabil maximul pe durata sezonului, ce planuri si obiective ai pentru 2018?
Radu Necula: La nivel de rezultate a fost intradevar aproape de maximul posibil, m-am acomodat neasteptat de bine cu noua masina si am gasit un setup excelent, in special pentru asfalt. In prima jumatate de sezon am avut cateva probleme care ne-au scos din lupta pentru varful clasei, de la lipsa de concentrare pana la varii probleme tehnice. In schimb, in a doua jumatate a sezonului s-au aliniat stelele si rezultatele au fost bune. Pentru 2018 planurile sunt aceleasi ca in fiecare sezon, mai am multe lucruri de imbunatatit in ritmul si constanta pilotajului si vreau sa ajung in punctul in care pot sa dau maximul meu pe toata durata unui raliu. Sunt sigur ca pe parcurs vor fi si podiumuri, dar incerc sa nu ma mai gandesc la rezultate din prisma aceasta. Incerc? 🙂
RallyMax: Chiar daca masina este aceeasi, pregatesti alte noutati pentru etapele din calendarul CNR 2018 (acum sau pe parcursul sezonului)?
Radu Necula: O noutate pe care unii o vor observa la Brasov este ca pe langa partenerii traditionali din anii trecuti ? Bella Casa, ComexRo, Rombelt Trade ? avem un nou partener tehnic NOKA.ro, care se ocupa cu distributia accesoriilor si pieselor auto.
RallyMax: Existau zvonuri ca in acest sezon vei lua startul cu o masina R2 de clasa 7. De ce nu s-a concretizat acest plan? Ramane in continuare una din optiunile tale pentru viitor?
Radu Necula: Intradevar, am cochetat cu ideea schimbarii clasei, dar per total era un efort financiar prea mare pentru a sustine un sezon complet, iar situatia masinilor prezente la alte clase decat 9 si 2 era neclara la momentul respectiv. In plus, prefer o lupta crancena cu 10 alte masini de clasa 9, decat sa fim 2-3 echipaje care abia ne strangem de la o etapa la alta. Cu siguranta ca un R2 ramane una dintre optiunile pentru viitor, dar i-as spune mai degraba una dintre dorintele pentru viitor.
RallyMax: Dupa ce ai participat in paralel in CNR si in CNVC, ai acelasi plan si pentru noul sezon sau te vei concentra exclusiv pe raliuri?
Radu Necula: Ramane de vazut, in functie de timp si bugete.
RallyMax: Multumim, Radu! Iti uram bafta si, in final, ai cuvantul!
Radu Necula: Vreau sa va felicit pe voi pentru cum reusiti sa cresteti expunerea si vizibilitatea sportului cu motor de la an la an si salut cititorii RallyMax, atat pe cei angrenati direct in sport cat mai ales pe cei prezenti la etape care ne sustin de pe margine. Vreme buna la Brasov!