In al treilea sezon de cand se organizeaza, Rally2-ul a strans la raliul de debut al sezonului 2018 un numar mare de inscrisi. Dupa o lupta frumoasa pe probele speciale, cu schimbari de lider si de podium, cu 3 echipaje pe locurile 2-4 intr-un ecart de doar 6 secunde, invingator la Tess Rally 2018 in Rally2 a fost Vlad Teodor. Pilotul care concureaza pe un BMW a concurat alaturi de Bogdan Craciun, avand un ritm constant pe speciale si fortand in ziua secunda, cand s-a instalat in postura de lider, obtinand victoria pe toate specialele de duminica. Am povestit cu Vlad despre participarea sa la Brasov, despre trecerea sa de la Viteza in Coasta la raliuri, dar si despre participarile urmatoare.
RallyMax: Salut, Vlad! In primul rand, dorim sa te felicitam pentru rezultatul din Rally2 de la Raliul Brasovului, unde te-ai impus in clasamentul general. Cum a fost aceasta cursa pentru tine, cu conditii meteo diverse si aderenta scazuta, considerand ca iei startul cu un model cu tractiune spate?
Vlad Teodor: Salutare, RallyMax! Va multumesc! A fost un raliu la care eu si Bogdan Craciun, copilotul meu, am visat sa participam inca din copilarie. Desi am ajuns sa facem acest lucru destul de tarziu, am fost foarte incantati in special pentru ca am avut posibilitatea de a participa cu o masina RWD, cat si pentru faptul ca ne-am bucurat de conditiile specifice Raliului Brasovului. In acelasi timp am fost scutiti de problemele tehnice de anul trecut. Toate aceste lucruri, cat si dorinta noastra de a castiga acasa, au dus la un rezultat bun atat pentru noi cat si pentru ceilalti colegi de echipa: Ionut Ienasel-Tudor Lomanariu care au reusit sa se impuna la A1 si Alex Lascu-Mihaela Balint, care m-au urmat pe podiumul clasei A2 si al clasamentului general. Pot spune ca am avut parte de conditii meteo la care am sperat inca de cand am decis participarea noastra la acest raliu. Chiar daca aceste conditii ne-au facut sa muncim in plus. Faptul ca am putut imbina mersul eficient cu cel spectaculos ne-a incantat! Noi numim acest tip de vreme, ?vreme BMW?.
RallyMax: Cum ti s-a parut lupta de pe probele speciale, care, de pe margine, s-a vazut foarte stransa? Cum vezi concurenta in Rally2 in acest an?
Vlad Teodor: Am avut parte de o lupta foarte frumoasa cu cei de la Rally 2 pe care as vrea sa ii felicit pentru felul in care au mers cat si pentru fair play. In prima zi am parcurs probele cu un set de anvelope semislick, alegere care nu s-a dovedit a fi neaparat gresita, dar care ne-a impus un ritm mai scazut. Am facut aceasta alegere ca sa protejam anvelopele intermediare pentru restul anului avand in vedere ca aveam patru parcurgeri fara service si ca bugetul nostru nu ne permitea achizitonarea altora. In ziua de duminica am decis sa marim un pic ritmul si am reusit sa castigam toate probele. Pe langa lupta frumoasa cu Bogdan Moldovan, care ne-a stat in fata in ziua 1, cat si cu Dan Nicoschi care a fost mereu aproape de noi, am avut un duel interesant si asteptat cu colegul de echipa Alex Lascu, care a participat de asemenea pe o masina cu tractiune spate. Cu siguranta la viitoarele etape vom avea parte de o concurenta puternica.
RallyMax: Crezi ca, brasovean fiind, ai avut un avantaj pe probele speciale ale Tess Rally? Cum ti se pare venirea din CNVC in Rally: cat de dificila a fost adaptarea si care sunt principalele diferente pe care le-ai simtit?
Vlad Teodor: Cu siguranta pot spune ca am avut un avantaj fiind acasa. In acelasi timp nu pot spune ca beneficiez de un material de concurs foarte competitiv in ciuda faptului ca platforma BMW este pretabila motorsportului. Dupa atatia ani de coasta, trecerea la raliu a insemnat adaptarea cu stilul de pilotaj in care nu poti ?juca totul pe o carte?. Raliul se castiga printr-un mers constant. De asemenea adaptarea la mersul dupa dictare nu mi-a fost foarte usoara desi inca nu am parcurs un raliu pe care sa nu il cunosc deloc. Marturisesc ca in prima faza, anul trecut nu am fost foarte incantat de faptul ca nu puteam parcurge probele intr-un ritm foarte alert, ca pe traseele de coasta, in special datorita virajelor care ma puteau surprinde din punct de vedere a aderentei, dar o data cu acomodarea si cu parcurgerea mai multor kilometri de proba speciala am inceput sa apreciez aceasta disciplina. Faptul ca parcurg probe si la vale, ma incanta enorm. Consider ca reprezinta o ocazie in care ai posibilitatea sa te afirmi ca pilot, iar marea noastra problema ( materialul de concurs) devine oarecum compensabila. Raliul este o forma foarte complexa de motorsport si consider ca participarea in aceasta disciplina ma formeaza ca pilot.
RallyMax: Ce planuri ai pentru 2018? Vei lua startul la mai multe etape? Iti propui anumite rezultate?
Vlad Teodor: Planurile SDS-ICEteam, echipa din care fac parte, implica participarea la etapele de asfalt. Pentru toti, anul competitional 2018 reprezinta un an de acomodare si invatare, dar ne-am propus sa fim cat se poate de competitivi si vom incerca sa ne luptam pentru titlu. Totodata nu vom uita de spectatori si vom face si spectacol.
RallyMax: Cum ti se pare atmosfera in Rally2? Ce modificari crezi ca s-ar putea face, astfel incat campionatul sa fie mai accesibil sportivilor si mai popular pentru fani?
Vlad Teodor: Campionatul de Rally 2 mi se pare la ora actuala cea mai ieftina forma de motorsport in Romania. Avand in vedere numarul de kilometri parcursi si complexitatea evenimentelor, taxele aferente sunt absolut decente. Tin sa ii felicit pe cei ce s-au ocupat de acest campionat pentru felul in care a fost organizat, unul dintre acestia fiind si Alex Lascu. Lipsa de mediatizare a motorsportului este inca prezenta si aici ma refer la aspectul general si nu doar la campionatul de Rally 2, dar eforturi in directia buna se pot observa. Din punctul meu de vedere acest campionat ar trebui sa reprezinte rampa de lansare in campionatul mare, dar in acelasi timp regulamentul sa protejeze pe cat posibil posibilitatea de afirmare a pilotilor si nu a materialului de concurs. Poate ca furnizarea aceluiasi tip de anvelope pentru toti participantii, de catre un sponsor, ar sustine ceea ce am mentionat mai devreme. Nu sunt cel mai in masura sa propun modificari in regulamentul de rally 2, dar pot vorbi din experienta si pot spune ca trebuie sa existe conditii cat se poate de egale, cel putin in perioada de inceput a carierei pilotilor, ca acestia sa se poata afirma si ca sa putem avea parte de un campionat puternic si spectaculos.
RallyMax: Ce asteptari ai de la etapele viitoare, de la traseele noi de concurs si de la probele diversificate pe care le vei intalni?
Vlad Teodor: In primul rand imi doresc sa invat cat mai mult. Astept sa vad cum ma descurc pe probe pe care nu le-am mai parcurs niciodata. Asa cum v-am spus mai am de lucru la capitolul dictare, asa ca probabil aceasta va fi cea mai mare provocare. Consider intreaga experienta a raliului, incepand cu recunoasterea, probelor pana la concursul efectiv, o aventura si imi propun sa ma bucur de fiecare moment. Stiu ca de cele mai multe ori nu va fi usor avand in vedere ca apare in discutie si bugetul redus, dar ma voi bucura pana la capat de faptul ca particip cu o masina tractiune spate. Nu am ales aceasta tractiune in necunostinta de cauza. Mi-a placut din totdeauna, iar pilotajul cu aceasta masina mi se pare natural si pur.
RallyMax: Iti multumim pentru raspunsuri si iti uram multa bafta la urmatoarele raliuri! In final, ai cuvantul!
Vlad Teodor: Si eu va multumesc si apreciez faptul ca sustineti motorsportul prin articolele voastre. De asemenea ma consider binecuvantat pentru faptul ca particip la curse alaturi de prieteni si familie. Am asistat de multi ani la batalii pe probe, dar si in culise, care de cele mai multe ori nu s-au incadrat in niste norme de bun simt si moralitate. As vrea sa incurajez pe aceasta cale mersul la curse si din ?inima? si nu doar din portofel.
RWD revolution si 6 PLIN!