Raliul Moldovei 2018 s-a desfasurat weekend-ul trecut pe probele speciale de macadam din judetul Bacau, pe un numar de aproape 140 de kilometri cronometrati. Ca in ultimele sezoane, etapa din Moldova a fost una dificila pentru toate echipajele, cu schimbari de suprafata si de conditii meteo, cu un traseu care a reprezentat o provocare, dar si cu probleme tehnice care au rasturnat clasamente.
Pentru Csongor Szabo si Rares Fetean, Raliul Moldovei a inceput cu shakedown-ul de langa localitatea Lespezi, unde pilotul din Sfantu Gheorghe s-a acomodat cu Ford-ul Fiesta R2 in conditii foarte alunecoase, pe un macadam fin, noroios, in timpul unei ploi abundente. Cu un comportament bun al masinii de concurs gasit la teste, echipajul a luat parte la startul festiv si sesiunea de autografe din central orasului Bacau, acolo unde un numar mare de fani au venit sa vada masinile de concurs de aproape, sa ia autografe de la piloti si copiloti si sa faca poze cu acestia.
Prima zi de concurs a programat 9 probe speciale, atat rapide, cat si lente, pe o suprafata alunecoasa, dupa ce in prealabil ploile schimbasera conditiile intalnite la recunoasteri. Dupa multiple abandonuri in sezoanele trecute, strategia echipajului era foarte simpla: sa aiba un parcurs cu un ritm bun, dar fara sa riste nimic, sa conserve masina de concurs pe zonele dure ale traseului de concurs si sa se impuna in clasamentul clasei 7. Csongor si Rares incep primele probe ale Raliului Moldovei exact cum si-au propus, cu timpi in top-ul 5 al clasamentului masinilor cu tractiune fata si victorii in clasamentul clasei 7, in ciuda traseului de concurs alunecos, cu mult noroi pe alocuri. Dupa prima bucla de concurs, echipajul se afla pe locul 3 in clasamentul 2RM si in postura de lider al clasei 7.
Pe a doua si a treia bucla de vineri, Csongor Szabo si Rares Fetean ridica ritmul de la o proba la alta, isi imbunatatesc timpii si fac o cursa perfecta de mentinere, strategia de acasa dand roade. In ciuda unui moment la limita pe speciala ?Trebes?, cand masina derapeaza usor in sant intr-o zona cu mult noroi, si a specialei ?Valea Budului?, unde lupta cu noroiul a fost una intensa si lunga, echipajul termina cele 8 probe de vineri cu succes si ia startul pe superspeciala din ?Onesti?, desfasurata sub privirile unui public numeros. Astfel, prima zi de concurs se incheie pentru echipajul Sonic Motorsport cu primul loc in cadrul clasei 7 si podiumul in clasamentul masinilor cu tractiune fata.
?Am avut o prima zi buna, chiar daca nu a fost spectaculoasa si chiar daca nu am avut cel mai rapid ritm. Puteam fi mai rapizi, dar am dorit sa mergem safe, fara sa riscam nimic, deoarece ne dorim cel mai mult sa ajungem la finalul acestui raliu. Suntem multumiti de rezultat pana acum, de timpii de pe probe, iar maine o sa continuam in acelasi ritm. Specialele de maine sunt mult mai dure si mai casante, iar noi va trebui sa acordam o atentie suplimentara conservarii masinii? a spus Csongor la finalul primei zile de concurs.
Ziua de sambata a programat alte 8 probe speciale, printre care si ?Vermesti?, transmisa live pe TVR3 si TVR Iasi, o speciala spectaculoasa si urmarita indeaproape de fani. Pe prima proba a zilei, o conducta de frana este partial sectionata, dar echipajul incheie speciala fara o pierdere prea mare de timp. Csongor reuseste sa minimizeze pierderea lichidului de frana si echipajul decide sa continue, in ciuda faptului ca frana Ford-ului Fiesta R2 putea sa cedeze complet in orice secunda. Folosind preponderent doar frana de mana, echipajul incheie urmatoarele 2 probe si ajunge in service, unde problema tehnica este rezolvata rapid. Astfel, Csongor si Rares isi continua parcursul cu aceeasi strategie, parcurgand urmatoarele 5 speciale cu un ritm bun, care i-a mentinut in fruntea clasei 7, pe care si-o adjudeca la final. Din cauza unui abandon al altui echipaj, echipajul Sonic Motorsport reuseste un rezultat mai mult decat sperat in clasamentul masinilor cu tractiune fata: locul second.
?Am reusit! Am terminat Raliul Moldovei, cel mai dur raliu din calendar de cativa ani incoace si un raliu pe care nu l-am mai terminat din 2014. E un sentiment excelent de multumire acum, la final, deoarece rezultatul a fost mai bun decat m-as fi putut astepta. Raliurile se joaca pana in ultimul control orar iar strategia noastra se pare ca a dat roade aici. Ne-am propus sa ne ferim de proleme tehnice si sa avem intentionat un ritm mai lent si se pare ca am procedat corect. Chiar daca am avut si noi parte de probleme tehnice, este foarte satisfacator ca am reusit sa ajungem in service fara frane si ca echipa tehnica s-a miscat repede pentru a rezolva problema.? a spus Csongor la finalul Raliului Moldovei.
?Pentru noi, a fost un raliu bun, in care lucrurile au mers bine. Multumesc tuturor pentru ajutor, mai ales echipei tehnice pentru o masina pregatita excelent. Acum ne concentram pe urmatoarea etapa, Raliul Harghitei, un raliu care ne place foarte mult si care va fi superb cu R2-ul. Acolo ne propunem din nou sa fim rapizi si sa mergem mai tare? a completat Csongor, care a inceput deja antrenamentul pentru urmatorul raliu de asfalt, participand la o etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta2, acolo unde s-a impus chiar duminica, la o zi dupa incheierea Raliului Moldovei.
In 2018, echipajul Csongor Szabo ? Rares Fetean este sustinut de Ferroli Romania,, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Auto – Bogyo, Gother Service si partenerii media RallyMax, We Radio si Observatorul de Covasna.