La fiecare inceput de an, atentia motorsportului autohton se concentraza pe un eveniment unic in Romania: Winter Rally Covasna. Desfasurat pe probele speciale de zapada si gheata din zona Covasna – Comandau, raliul este anual prima competitie care are loc in tara, fiind organizat sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv. Spre deosebire de anii trecuti, calendarul competitional al Campionatului National de Raliuri a inclus intr-o prima propunere etapa din judetul Covasna, ca mai apoi aceasta sa fie retrasa de pe lista raliurilor din 2019 in urma unei precizari a Biroului Executiv FRAS.
O atractie pentru fani si echipaje prin prisma caracterului unic si a probelor speciale superbe, mai ales cand zapada este din belsug, Winter Rally Covasna se desfasoara in acest an in perioada 1-3 februarie, avand un total de 100 de kilometri competitivi grupati in 8 probe speciale. Cu o atmosfera speciala, cu spectacol oferit de echipaje, cu peisaje frumoase si aer curat, Winter Rally este una din recomandarile noastre pentru un weekend excelent la munte, intr-o zona pitoreasca a tarii, condimentat cu motorsport: evolutii notabile, masini spectaculoase, inclusiv doua modele WRC, R5 si numeroase R2-uri sau masini de clasa 11.
Spre deosebire de anii trecuti, prezenta echipajelor este deocamdata mai putin numeroasa, cu 24 de masini la start. Deoarece inscrierile se incheie doar luni, este de asteptat ca lista actuala sa fie completata. Intotdeauna spectaculosi pe zapada, Vali Porcisteanu si Dan Dobre vor deschide balul, fiind forlighteri la bordul EVO-ului 9 al DTO Tellur Rally Team, in timp ce trei modele R5 din CNR vor fi la start, pilotate de Dan Girtofan & Tudor Marza, Titi Aur & Silviu Moraru si Catalin Grigoriu & Bogdan Rotaru. Castigatorul din 2018, Antal Kovacs, va fi prezent pe o Fiesta R5, in timp ce Zoltan Lencse va completa lista modelelor de clasa 2 inscrise pana in acest moment.
Prezenta din Romania este numeroasa si interesanta, pe lista de start aflandu-se Gergo Szabo, alaturi de Lila Szabo, pe un Mitsubishi Lancer EVO 9, Razvan Nechior si Levente Mag pe EVO-ul 5 cu care au concurat in CNR 2018, dar si Raul Badiu, care alaturi de Gabriel Lazar incepe pregatirea sezonului JWRC2019: echipajul va fi la start pe Renault-ul Clio R3T preparat de TTH Motorsport. Andrei Girtofan si Doru Vraja debuteaza pe o masina integrala, urmand sa concureze cu un Subaru Impreza N14, in timp ce localnicii Bedo Barna si Molnar Laszlo vor lua startul pe fosta masina a lui Nechifor, o Skoda Octavia de clasa 11.
Notabila este prezenta a doua modele WRC la start, un Subaru Impreza WRC S8 (echipaj Zoltan & Zsuzsanna Csik), si un Mitsubishi Lancer WRC (echipaj Roland Javorka & Viktor Ban), o replica a modelului produs de constructorul japonez. Lista echipajelor care concureaza in Romania este completata de concurentul din Cupa Suzuki, Bogdan Vrabie, care va lua startul alaturi de Cosmin Diacu pe modelul Swift Sport, Gabriel Stoian & Mihaita Lazarescu (Suzuki Swift Sport), Mihai Dumitrescu & Adrian Iliescu (Ford Fiesta ST), dar si de Cristian Angheluta & Ioana Stan (Dacia Logan). Clasa 7 va fi una din cele mai populate in concurs, 5 masini fiind la start, printre care si 3 modele C2R2 Max (Attila Hajos, Szabolcs Soos si Viktor Vitek), dar si Fiesta R2 a lui Csongor Szabo, cu care va concura preparatorul tehnic Attila Bodnar.
Primul moment important pentru spectatori are loc vineri, incepand cu ora 17:00, cand in centrul orasului Covasna are loc startul festiv, urmat la scurt timp de Superspeciala care se va desfasura pe strazile din oras, incepand cu ora 17:13. De mentionat este faptul ca aceasta prima speciala nu va conta in clasamentul final al raliului; totusi prezenta este obligatorie si echipajele sunt asteptate sa faca spectacol pentru fanii prezenti, fara presiunea cronometrului.
Sambata actiunea se muta pe probele cu zapada din zona montana, debutand cu urcarea de 12 kilometri dintre Covasna si Comandau, pe una din cele mai celebre probe din zona. Dupa o vizita in service-ul din Comandau, echipajele vor parcurge bucla formata din “Mica Siriu” si “Korpas”, in lungime de 20, respectiv 9 kilometri, acestea fiind doua dintre cele mai interesante probe pentru echipaje, cu sectiuni de viteza, dar si tehnice, cu capcane, unde increderea si concentrarea sunt vitale. Ziua se incheie cu inca o bucla formata din alte 2 speciale, “Transylvania Hunter Ciresu” si a doua trecere pe “Korpas”, desfasurandu-se pe aceleasi drumuri, dar in sens invers fata de dimineata.
Ultima zi de concurs este mai scurta, avand programate doar doua speciale, “Harboca” si “Paraul Halom”, care au fost parcurse si de catre concurentii care au luat startul in Historic Winter Rally in urma cu o saptamana. Dupa parcurgerea celor aproape 32 de kilometri cronometrati de duminica, echipajele se vor indrepta catre o ultima vizita in parcul de service din Comandau, ca mai apoi raliul sa se incheie in parcul inchis din Covasna, in timp ce festivitatea de premiere va avea loc la hotelul TTS Covasna, incepand cu ora 16:00.
Documentele competitiei:
Lista de inscrieri este disponibila in interiorul articolului.
Nr | Pilot/Copilot | Automobil | Nat. | Gr |
0 | Vali Porcisteanu/Dobre Dan | Mitsubishi Lancer Evo 9 | ||
1 | Dan Girtofan/Tudor Marza | Skoda Fabia R5 | RO/RO | 2 |
2 | Aur Constantin/Moraru Silviu | Skoda Fabia R5 | RO/RO | 2 |
3 | Lencse Zoltan/Dr. Kovacs Anna Maria | Ford Fiesta R5 | HU/HU | 2 |
4 | Kovacs Antal/Istovics Gergely | Ford Fiesta R5 | HU/HU | 2 |
5 | Csik Zoltan/Csik Zsuzsanna | Subaru Impresa WRC S8 | HU/HU | 11 |
6 | Nechifor Razvan/Mag Levente | Mitsubishi Lancer Evo 5 | RO/RO | 11 |
7 | Szabo Gergo/Szabo Lila | Mitsubishi Evo 9 | HU/HU | 11 |
8 | Badiu Raul/Lazar Gabriel | Renault Clio R3T | RO/RO | 5 |
9 | Georgi Yankov/Cvetan Baldjiev | Subaru Impreza | BG/BG | 11 |
10 | Girtofan Andrei/Doru Vraja | Subaru N14 STI | RO/RO | 3 |
11 | Dr. Forgacs Barnabas/Geczy Tamas | BMW E36 M3 SP | HU/HU | 11 |
12 | Stoian Gabriel/Lazarescu Mihaita | Suzuki Swift Sport | RO/RO | 9 |
13 | Hajjos Attila/Dinulescu Ioana Sergiu | Citroen C2 R2 MAX | RO/RO | 7 |
14 | Soos Szabolcs/Toth Zsolt | Citroen C2 R2 MAX | HU/HU | 7 |
15 | Vitek Viktor/ | Citroen C2 R2 MAX | HU/HU | 7 |
16 | Bodnar Attila/Hollo Barnabas | Ford Fiesta R2 | HU/HU | 7 |
17 | Javorka Roland/Ban Viktor | Mitsubishi Lancer WRC | HU/HU | 11 |
18 | Hervai Robert/Olah Szabolcs | BMW E36 M3 SP | HU/HU | 12 |
19 | Bedo Barna/Molnar Laszlo | Skoda Octavia | RO/RO | 11 |
20 | Roland Csato/Csikos Sandor | Suzuki Ignis | RO/RO | 11 |
21 | Dumitrescu Mihai/Iliescu Adrian | Ford Fiesta ST | RO/RO | 7 |
22 | Vrabie Bogdan/Diacu Cosmin | Suzuki Swift Sport | RO/RO | 9 |
23 | Szonyi Peter/Schmidt Adam | Suzuki Swift Sport | HU/HU | 9 |
24 | Angheluta Cristian/Stan Ioana | Dacia Logan | RO/RO | 9 |