Cu 51 de kilometri cronometrati, ultima zi de concurs a Raliului Suediei s-a concentrat pe lupta pentru pozitia secunda in clasamentul general, liderul Ott Tanak avand deja un avans considerabil care-i asigura de dimineata un parcurs lipsit de emotii. Cu un ritm excelent de-a lungul intregului raliu si cu o strategie perfecta, estonianul si-a adjudecat prima victorie pe zapada si a saptea din cariera, obtinand maximul de puncte in Rally Sweden: 25 de puncte pentru primul loc in clasamentul general si 5 puncte bonus pe Power Stage, acolo unde a fost surprinzator de rapid.
Pentru locul secund s-au luptat de-a lungul celor trei speciale de astazi un numar de patru piloti. Cu un Andreas Mikkelsen dezavantajat de lipsa anvelopelor noi si Elfyn Evans mai lent decat contracandidatii sai, amandoi fiind iesiti astfel din cursa pentru podium, adevarata lupta s-a dat intre Esapekka Lappi si Thierry Neuville. Cand toata lumea credea ca balanta se va inclina in directia belgianului, din cauza unor intermediari slabi ai finalndezului pe Power Stage, Lappi a revenit incredibil si si-a pastrat avansul in fata lui Neuville – 3 secunde au despartit cei doi piloti la finalul raliului. Astfel, pilotul Citroen obtine locul secund, in timp ce liderul echipei Hyundai se multumeste cu bronzul pe zapada din Suedia, dupa un podium in Monte-Carlo Rally.
Andreas Mikkelsen aduce puncte importante pentru constructorul korean, terminand raliul pe locul al patrulea, urmat de Elfyn Evans, Kris Meeke, la al doilea loc sase dupa cel din etapa de debut a sezonului 2019, si de Sebastien Loeb, francezul care nu a reusit de-a lungul weekend-ului sa se acomodeze cu Hyundai-ul i20 pe zapada si sa fie cu adevarat competitiv. Clasamentul care ofera puncte este completat de Pontus Tidemand pe locul 8, Ole Christian Veiby pe locul 9, norvegianul reusind victoria in WRC2, si de Janne Tuohino pe locul al zecelea.
In Junior WRC, Raul Badiu si Gabriel Lazar au concurat fara presiune pe ultimele trei probe ale raliului, reusind timpi foarte competitivi in clasamentul juniorilor. Dupa un loc 8 pe PS17, apoi un loc 5 pe PS18, Raul si Gabi obtin un excelent loc patru pe PowerStage, la doar 11 secunde de cel mai rapid timp al specialei. Cu un raliu dificil, cu timpi competitivi pe probe dar si greseli si ghinioane, echipajul roman incheie primul raliu din Junior WRC 2019 in afara punctelor.
Victorios in categoria modelelor R5 si in WRC2, Veiby confirma potentialul modelului Polo, intr-un top 3 dominat de Volkswagen, cu Emil Lindholm pe locul secund si de Johan Kristoffersson pe a treia treapta a podiumului WRC2. In clasamentul dedicat constructorilor, WRC2Pro, invingator este Mads Ostberg la bordul unui Citroen C3R5, urmat de Kalle Rovanpera si Gus Greensmith, ambii cu probleme sau incidente de-a lungul weekendului.
1. | T?nak Ott?-?J?rveoja Martin | 2:42:14.9 | 113.9 |
2. | Lappi Esapekka?-?Ferm Janne | 2:43:03.7 | +48.8 |
3. | Neuville Thierry?-?Gilsoul Nicolas | 2:43:08.1 | +53.2 |
4. | Mikkelsen Andreas?-?J?ger Anders | 2:43:12.3 | +57.4 |
5. | Evans Elfyn?-?Martin Scott | 2:43:18.7 | +1:03.8 |
6. | Meeke Kris?-?Marshall Sebastian | 2:43:48.5 | +1:33.6 |
7. | Loeb S?bastien?-?Elena Daniel | 2:43:57.7 | +1:42.8 |
8. | Tidemand Pontus?-?Fl?ene Ola | 2:45:39.7 | +3:24.8 |
9. | Veiby Ole Christian?-?Andersson J. | 2:48:17.4 | +6:02.5 |
10. | Tuohino Janne?-?Markkula Mikko | 2:50:15.4 | +8:00.5 |