Implicat in lupta pentru podiumul clasei 11 la toate etapele din calendarul Campionatului National de Raliuri 2018, Razvan Nechifor a avut parte de o crestere semnificativa din punct de vedere a ritmului pe probele speciale si a rezultatelor in sezonul trecut. In 2019, pilotul iesean continua participarile intreg sezonul in CNR in cadrul clasei 11, acolo unde va lua startul cu acelasi Mitsubishi Lancer EVO. Spre deosebire de 2018, pentru noul sezon Razvan se lupta pentru materializarea unui proiect in care sa fie implicat alaturi de partenerii sai, prin care sa aduca un plus comunitatii din care face parte si orasului Iasi.
RallyMax: Salut Razvan! 2018 a insemnat pentru tine o serie de noutati, mai multe schimbari de navigatori, dar si mai important, trecerea la modelul Lancer Evo. Una peste alta, cat de multumit ai fost la finalul anului, unul in care ai fost foarte aproape de obtinerea unui loc pe podiumul general al clasei 11?
Razvan Nechifor: Well hello baieti si cititori RallyMax! Pentru mine 2018 a fost un an reusit zic eu, chiar daca la Sibiu am comis o eroare care m-a costat podiumul. Dar nu regret nici o secunda iesirea mea la ?picnic?, pentru ca de-a lungul sezonului am castigat mult mai multe decat o cupa la final de an: parteneri, prieteni, fani si o groaza de amintiri foarte placute. Evo este o masina senzationala. Poate nu cea mai rapida din campionat si cea mai high-tech, dar o masina care iti aduce aminte de vremurile deja apuse ale raliului in forma sa ?romantica? in care spectacolul prima, in detrimentul timpului. Eu am incercat sa merg cat de spectaculos am stiut, pentru ca am inteles ca nu intotdeauna timpul este cel mai important – ci oamenii care vin sa ne vada.
RallyMax: Desi mai multe saptamani de asteptat pana la prima etapa din CNRD 2019, ai evoluat deja in acest an la celebra cursa pe zapada, Winter Rally Covasna. Desi s-a desfasurat mai tarziu in comparatie cu anii precedenti, raliul a reprezentat un success din punct de vedere al fanilor prezenti pe margine. Cum a fost pentru tine aceasta editie?
Razvan Nechifor: Vreau sa incep prin a-mi cere scuze celor doi Andrei (Hicea si Mitre) carora le-am facut un ?tratament facial? cu zapada. Sorry guys! A fost foarte misto, cu public foarte numeros care se pare ca este in crestere de la an la an, dar si cu un numar din ce in ce mai mare de masini prezente la start. Singurul lucru unde trebuie sa recunosc ca am fost mai sceptic a fost superspeciala din oras, dar care pana la urma m-a surprins placut prin numarul mare de spectatori prezenti, atmosfera mult mai relaxata fata de o etapa normala si care a fost chiar foarte misto, una peste alta. Dar mai mult ca toate, pentru mine a fost primul loc 1 la clasa 11, ceea ce sper sa fie de bun augur pentru anul asta, avand in vedere ca e prima cursa din sezonul 2019.
RallyMax: In aceasta pauza competitionala s-au auzit mai multe zvonuri prin care ar urma sa aiba loc crearea unei echipe la Iasi, in jurul lui Titi Aur. Ce ne poti spune despre aceste noutati, mai mult sau mai putin adevarate si cat de mult ti-ai dori ca sa faci parte dintr-o echipa in care sa fie angrenati piloti doar din acea zona a tarii?
Razvan Nechifor: Da. Zvonurile au intotdeauna un sambure de adevar. La inceputul sezonului trecut am avut o discutie la Cotnari despre o posibila colaborare, dar nu am cazut la o intelegere pentru ca din pacate, sa spunem ca avem viziuni diferite. Probabil ca asta sta la baza acestor zvonuri. Pe tot parcursul anului am fost intrebat de un numar anormal de mare de oameni cand semnez cu ei, ca daca am semnat deja, daca sunt in discutii si de ce ascund acest lucru. Ba mai mult decat atat, unii chiar s-au hazardat in a ma plasa intr-o posibila echipa anul acesta, desi nu au avut loc nici un fel de discutii care sa ma fi inclus pe mine intr-o posibila colaborare. Deci raspunsul meu este unul extrem de simplu: NU. Nu au existat discutii, planuri, intelegeri semnate privind o colaborare intre mine si brand-ul iesean. Poate ca pentru multi din cei care ma cunosc este un paradox acest lucru, sa fii cel mai rapid pilot iesean si totusi sa nu fi semnat o intelegere cu ei, avand in vedere planurile mele ambitioase, dar deocamdata asa stau lucrurile. Ca sa conchid subiectul zvonuri, stiu ca a existat o propunere de intocmire a unei echipe din Moldova, dar nu stiu stadiul acesteia. Am spus de nenumarate ori ca mi-as dori o echipa in Moldova. Mi-ar fi placut sa fac parte dintr-o echipa 100% moldoveneasca, care sa aiba la baza un parteneriat cu acest brand, pentru ca ar fi fost definitoriu pentru zona noastra si pentru ca, sa recunoastem, ei ar fi fost printre putinii care ar fi putut sustine un astfel de proiect. Dar asa stau lucrurile acum.
RallyMax: Sezonul 2019 bate la usa, un numar de 8 etape fiind luate in calcul pentru acest an, noutatea fiind Raliul Argesului. Ce parere ai despre calendarul automobilistic si despre rezultatul alegerilor la sefia FRAS?
Razvan Nechifor: Repet ce am mai spus si cu alte ocazii. 8 etape sunt multe. Inteleg ca se doresc evenimente in zone diferite, insa sa le faci, doar de dragul de a le face, in capul meu nu prea are sens. Totul e la fel de la an la an. O chestie ciclica pe care, a la long, publicul o va respinge si in care vom deveni lipsiti de substanta, cum e de altfel si F1 acum. Cred ca ar trebui sa fie mai putine etape si sa existe concurenta intre organizatori pentru ca doar asa putem evolua. Concurenta, din punctul meu de vedere, e constructiva si sta la baza evolutiei, indiferent despre ce subiect discutam. Asa ca eu as prefera un Campionat cu un numar mai mic de etape in care organizatorii sa se zbata si ei ca si noi, sa atraga parteneri, iar cu acestia sa construiasca evenimente solide. Atunci probabil ca vom castiga si mediatizarea de care avem nevoie ca de aer, plus un interes sporit din partea partenerilor dar si a spectatorilor. Bun. Referitor la alegerile FRAS, am citit pledoariile ambelor echipe, dar am vazut si votul alegatorilor. Pe mine personal nu m-a intrebat nimeni nimic, asa ca de ce sa imi dau cu parerea? Majoritatea a ales. Poate au facut bine, poate au facut rau. Vom vedea. Pe mine unul m-ar incanta sa vad ca lucrurile merg bine si normal.
RallyMax: Poate este prea devreme sa intrebam acest lucru dar care ar urma sa fie planurile tale pentru 2019?
Razvan Nechifor: Niciodata nu e prea devreme sa faci planuri. Anul asta am un proiect care va fi public in curand, prin care sper sa aduc un plus de valoare comunitatii din care fac parte. Port discutii cu cateva companii locale si nationale pentru a gasi un buget, sper eu, consistent, care sa imi permita sa fac un sezon complet dar sa si fac cateva escapade ?afara?. Vedem. Deocamdata sunt discutii, planuri si toate acestea fac parte dintr-un program, putin mai complex, pe care l-am prezentat actualilor dar si viitorilor parteneri. Daca acest program va beneficia de sustinere, va fi un ?milestone? in cariera mea dar si pentru orasul pe care il reprezint.
RallyMax: Iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult succes in gasirea partenerilor necesari pentru alcatuirea unui buget suficient, care sa-ti poata oferi sansa unei lupte pentru podiumul clasei 11. In final, ai cuvantul!
Razvan Nechifor: Sa ne vedem sanatosi, asta in primul rand, pe probe, in parcul service si cat mai mult in preajma masinilor de curse. Sper sa gasesc bugetul necesar proiectului meu si sa demonstrez inca odata ca pasiunea, dedicarea si seriozitatea nu au limite si dau rezultate. Salutare!