Prezent la toate raliurile de macadam din calendar si la unele de asfalt, Dragos Dinu este o prezenta obisnuita in cadrul clasei 11, acolo unde concureaza pe un Mitsubishi Lancer alaturi de Sorin Vlascu. Fair-play, spectaculos si rapid in foarte multe situatii, Dragos a acceptat propunerea noastra si a raspuns unor intrebari prin care am aflat mai multe detalii despre pilotul bucurestean.
RallyMax: Salutare, Dragos! Ne bucuram ca ai acceptat sa stai de vorba cu noi, in premiera pentru publicatiile media autohtone din Romania. Pentru cei care nu te cunosc atat de bine, poveste-le cine este Dragos Dinu si cum ai ajuns sa debutezi in lumea sportului cu motor.
Dragos Dinu: Salutare RallyMax.ro, este o bucurie foarte mare sa fiu intrebat despre pasiunea mea. Dragos Dinu este un ?om? pasionat de motorsport inca din anii copilariei. Debutul in motorsport a aparut mult mai tarziu, in anul 2004, cand am transformat o masina de strada intr-o asa zisa masina de raliu. Era masina cu care mergeam la cursa, faceam recunosterile si mergeam in concurs. In anul respectiv au fost 10 raliuri, chiar si la Baia Mare, eu fiind bucurestean, a fost un an superb. In anul urmator, 2005, am luat contact pentru prima data cu o masina integrala, ?Misubishi Lancer Evo V? – ex Romulus Preda – si am participat la Raliul Bucurestiului pe macadam. Atunci am fost contaminat de virusul ?macadam + masina integrala?.
RallyMax: Esti alaturi de Thomas Abraham unul dintre acei sportivi care indiferent de situatia in care se afla in cursa (clasare buna, probleme tehnice, iesire in decor) ramai mereu cu zambetul pe buze, ba mai mult, reusesti sa aduci de multe ori zambetul celor din jur prin felul tau de a fi. Totusi, in ce masura te intereseaza rezultatul sportiv si cat de mult conteaza felul in care te simti atunci cand iei startul intr-un raliu?
Dragos Dinu: Multumesc mult pentru apreciere; este adevarat, ?echipajul? nostru a dorit sa fie un echipaj ?independent? care sa nu depinda de sponsori, rezultate, bonusuri de performanta etc. Impreuna cu copilotul meu, Sorin Vlascu, finantam participarea la raliuri, unde ne face placere sa mergem alaturi de profesionisti. Este adevarat ca incerc sa merg cat mai bine pentru nivelul nostru de amatori iar masina sa fie bine pregatita. Vali Porcisteanu, Szabo Gergo si Jarkko Miettinen sunt prietenii mei profesionisti de la care incerc sa invat cat mai mult, dar cel mai important la un raliu este sa ne simtim bine si sa facem spectacol atat cat putem noi pentru fanii prezenti pe margine.
RallyMax: Daca tot suntem la capitolul amuzament, ne aducem aminte faptul ca in urma cu cativa ani ai fost cooptat intr-o echipa cu David Botka pentru ultima etapa a sezonului pe vremea aceea, Raliul Harghitei, iar la festivitatea de premiere ai avut un ?discurs? emotionant, fiind parte din echipa castigatoare a acelei intreceri. Iti mai aduci aminte acele momente?
Dragos Dinu: Da, am fost ?racolat? de catre David Botka in echipa lor intrucat Gergo Szabo a avut ceva probleme si nu a putut participa la acel raliu. Cum Botka a castigat raliul iar eu am reusit sa termin concursul, am castigat in clasamentul echipelor. A fost intereasat cum in dreapta si stanga noastra se aflau echipele cu adevarat profesioniste din Romania.
RallyMax: Lasam gluma la o parte si revenim la treburi mai serioase. 2018 a fost un sezon in care clasa 11, cea din care faci parte, a atras atentia multora aflati pe margine, Sebi Barbu, Thomas Abraham, Bogdan Nastase, Razvan Nechifor sau Adi Iliescu fiind doar cativa dintre cei cu care te-ai duelat pe probe. Daca in urma cu cateva sezoane favoritul era clar Danny Ungur, in ultimii 2-3 ani lupta s-a dus pana in ultima etapa, mentinand suspansul. Cum vezi evolutia clasei 11 in viitor, crezi ca pilotii de valoare din generatia 2000 (Titi Aur, Gergo Szabo, Bogdan Marisca, Dan Girtofan sau Marco Tempestini) ar trebui sa se alaturi ?gentlemanilor? deja prezenti in aceasta clasa?
Dragos Dinu: Anul 2018 a insemnat o evolutie enorma pentru clasa 11, fiind probabil unul dintre sezoanele de referinta ale acestei categorii. Sebastian Barbu impreuna cu campionul national Marc Banca au avut o evolutie foarte buna, reusind sa aiba un ritm foarte ridicat, fapt care ne-a pus in situatia ca si noi, restul echipajelor, sa marim ritmul. Avand in vedere noile reglementari FRAS pentru clasa 11 se poate ca piloti foarte experimentati sa participe cu masini ultra performante de tip WRC, fapt care cred eu ca ar ?revitaliza? raliurile din Romania. Cred ca pilotii din generatia 2000 se vor alatura acestei clase in urmatoarea perioada, lasandu-i pe cei tineri sa lupte ?in fata?.
RallyMax: Toate lumea se intreaba de ce nu participa Dragos Dinu si la etapele desfasurate pe asfalt?
Dragos Dinu: Avand in vedere ca nu avem nici o obligatie ?contractuala?, mai avem si de muncit si mergem doar la etapele unde ne face placere sa concuram. Am participat punctual si pe asfalt dar recunosc ca iubesc mai mult macadamul.
RallyMax: Desi participi doar la etapele de macadam, acolo unde reusesti sa ai un ritm constant, la ultima editie a Cotnari Rally Iasi ai avut parte de o iesire violenta in decor, fapt care nu te caracterizeaza. Ce s-a intamplat acolo si in ce stadiu se afla acum masina de concurs? Vei fi la startul primei curse pe macadam, Raliul Aradului?
Dragos Dinu: Asa este, la Cotnari Rally Iasi am avut o iesire violenta in decor aproape de sosirea pe proba Madarjac. Greseala a fost exclusiva a mea, fiind mult prea increzator pe un viraj. Masina a fost dauna totala, eu si Sorin fiind in afara oricarui pericol dupa acel eveniment. Noua masina de concurs este tot un Evo IX si este pregatita pentru noul sezon, unul in care vom fi prezenti la toate etapele de macadam, poate chiar si la unele de asfalt.
RallyMax: Dragos, iti multumim pentru raspunsurile acordate si speram sa ne vedem cu bine la startul etapelor din 2019, unul in care avem programate 8 etape. In final, ai cuvantul!
Dragos Dinu: Eu va multumesc si abia astept sa incepa campionatul, unul in care, din pacate, calendarul este destul de ?strans? pentru aceasta disciplina sportiva in Romania.
Doresc sa transmit salutari tuturor cititorilor RallyMax, cei pe care ii astept cu drag sa ne sustina de pe marginea probelor speciale.