Inceputa dupa ora 18 in Romania si desfasurata pana tarziu in noapte, cu ultima superspeciala incheiata in jurul orei 4:00, prima zi a Rally Mexico 2019 a purtat echipajele pe opt probe speciale dificile, tehnice, care au adus multe surprize pentru fani si echipe. La fel ca in fiecare an, macadamul dur din America Centrala a facut multe victime, clasamentul suferind numeroase rasturnari de situatie si abandonuri surprinzatoare.
Ziua a inceput cu cea mai lunga proba de vineri, “El Chocolate”, pe care Andreas Mikkelsen s-a impus in fata lui Sebastien Ogier, preluand astfel conducerea in fata campionului en-titre si in fata coechipierului sau, Dani Sordo. Cu inca o victorie pe speciala pe strazile din Leon, norvegianul de la Hyundai se afla dupa prima bucla de probe la conducere, urmat de Ogier (care isi adjudeca o proba) si de Sordo, intr-o lupta frumoasa pentru pozita de lider.
Prima bucla a adus si primul abandon din Mexic: Teemu Suninen loveste Ford-ul Fiesta pe proba de deschidere, ramane fara o roata si e nevoit sa spuna stop dupa doar 7 kilometri cronometrati. Cu o pana pe PS2, Neuville nu este capabil sa tina pasul cu pilotii care iau startul in urma sa pe probele speciale si se afla ultimul in clasamentul WRC, in timp ce Tanak, in ciuda faptului ca se afla primul pe ordinea de start, reuseste timpi mai buni decat belgianul.
Probele de dupa-masa au adus si mai multe probleme pentru echipajele aflate la start in Rally Mexico 2019: Andreas Mikkelsen abandoneaza din pozitia de lider al raliului cu probleme la suspensia Hyundai-ului i20, dupa ce o lovitura suferita la contactul cu un bolovan aduce daune majore masinii de concurs. Aflat pe pozitia secunda si cu sanse mari sa devina lider dupa o pana a lui Ogier, Dani Sordo este nevoit sa se retraga pe drumul de legatura cu probleme la alternatorul masinii, in timp ce Jari – Matti Latvala are probleme electrice la modelul Yaris si abandoneaza in zona de montare a luminilor suplimentare necesare parcurgerii superspecialelor de seara.
In aceste conditii, Sebastien Ogier se mentine in postura de lider, in ciuda unei pene pe PS7, urmat in clasament de Elfyn Evans, care cu un ritm constant si profitand de problemele adversarilor sai, se afla la mai putin de 15 secunde de lider. Cu masina plina de praf pe fiecare proba speciala din bucla secunda si cu vizibilitate scazuta, Kris Meeke se afla pe un bine-meritat loc trei, la 21 de secunde de Ogier, in timp ce Ott Tanak, primul pilot pe drum, se afla pe un incredibil loc patru la finalul primei zile de concurs! Depasit de catre estonian pe superspecialele care au incheiat ziua, Esapekka Lappi a avut parte de o rasucire si un usor contact cu un copac, fiind dezamagit de evolutia sa si de pozitia a cincea ocupata la finalulul zilei, in fata belgianului Neuville.
In WRC2, surprinzatorul lider Marco Bulacia se afla pe locul 7 in clasamentul general, profitand de problemele lui Benito Guerra si Alberto Heller, cei doi piloti care il urmeaza in WRC2. Pe 10 in clasamentul general, pilotul mexican Ricardo Trivino are, probabil, parte de cursa vietii, in timp ce favoritii categoriei WRC2, Lukas Pieniazek si Pedro Heller, au avut parte de probleme.
Cu un total de 139 de kilometri, cele noua probe de astazi debuteaza la ora 16:23 in Romania, ultima speciala fiind programata la 03:51 la noapte, ziua de sambata fiind cea mai lunga a raliului. Doua bucle identice a catre trei probe speciale dure vor aduce noi surprize pentru fani, ca mai apoi echipajele sa se indrepte din nou catre traseele – spectacol de pe circuitul auto din Leon, cat si de pe cel stradal.
1. | Ogier S. – Ingrassia J. | 1:18:33.8 |
2. | Evans Elfyn – Martin Scott | +14.8 |
3. | Meeke Kris – Marshall S. | +21.1 |
4. | T?nak Ott – J?rveoja M. | +37.1 |
5. | Lappi Esapekka – Ferm Janne | +39.1 |
6. | Neuville T. – Gilsoul N. | +1:00.7 |
7. | Bulacia Wilkinson M. – Cretu F. | +5:16.1 |
8. | Guerra jr. B. – Zapata Ortega J. | +5:25.9 |
9. | Heller Alberto – D?az J. | +6:31.5 |
10. | Trivi?o R. – Mart? M. | +9:07.2 |