Cu o singura prezenta in Campionatul National de Raliuri in 2018, la Sibiu, dar un obisnuit al competitiilor de Super Rally, care a disputat trei etape anul trecut, Vlad Cosma a obtinut titlul de campion al clasei 1 in noul campionat FRAS. Desi in ultima perioada Vlad nu s-a aflat la start in postura de concurent la fel cum o facea in sezoanele trecute, activitatile clujeanului s-au mutat catre partea de service si pregatire a masinilor de curse. Vlad Cosma ne-a dezvaluit ca incepand cu 2019 porneste, alaturi de prietenul si copilotul sau, Ionut Muresan, furnizarea de servicii tehnice in zona de motorsport, in cadrul unei noi entitati, # Motorsport.
RallyMax: Salutare Vlad! Ne face mare placere sa stam de vorba cu tine la inceputul fiecarui sezon si nu numai. Ai debutat in ?liga mare? a automobilismului romanesc (Campionatul National de Raliuri) in anul 2006, din postura de navigator, ca mai apoi, incepand cu 2007 sa iei locul pe scaunul din stanga al masinii de concurs. Ai fost si esti pasionat de tehnica masinilor din totdeauna, fapt pentru care, prin intermediul RallyMax vei dezvalui astazi o noua surpriza.
Vlad Cosma: Salut, cum le stiti voi pe toate, aproape ca si Google 🙂 cu o mentiune, doar in 2008 am debutat ca si pilot in Campionatul National de Raliuri. Asa cum spuneati, am fost de mic copil pasionat de partea tehnica, deci oarecum trebuia inchis un cerc. Asa ca, incepand cu sezonul 2019, impreuna cu prietenul meu Ionut aka Sageata vom furniza servicii tehnice in zona de motorsport.
RallyMax: Ce te-a determinat sa faci acest pas din punct de vedere profesional? Odata cu inceperea activitatilor in cadrul # Motorsport vom mai avea ocazia sa te vedem la bordul masinii de concurs?
Vlad Cosma: De mult imi doream asa ceva si speram ca intr-o zi voi reusi. Acum am avut oportunitatea si chiar daca am stat mult pe ganduri, m-am gandit si razgandit de ?n-1? ori, am zis ca e momentul si iata, visul prinde contur.
Pana la urma asta fac de 4 ani sustinut de NRA, acum incercam pe fortele noastre. Din punct de vedere al volanului, lucrurile sper sa nu se schimbe, adica daca totul merge ok pe partea profesionala, voi fi la start la Super Rally (am un titlu de aparat) si probabil cateva etape de coasta si unu sau doua raliuri.
RallyMax: Ce masini se afla deja sau se vor afla in garajul # Motorsport in sezonul 2019?
Vlad Cosma: Din acest punct de vedere incepem sezonul cu fruntea sus: vom avea de lucru la un Peugeot 208, un Suzuki Swift, o Dacia Sandero si Subaru Impreza N8, plus cele mostenite de anul trecut, un Logan si celebrul 106.
RallyMax: Pentru curiosi si pentru cei care poate inca nu au avut parte de o echipa de service profesionista, detaliaza-ne putin, ce presupune pentru o echipa tehnica pregatirea unei masini de concurs, atat inaintea cursei cat si in parcurile de service.
Vlad Cosma: Teoria noastra este ca daca masina este bine pregatita de acasa, in service-urile de la raliuri trebuie doar curatata. Asta daca nu apar situatii neprevazute, iar acolo inventivitatea si geniul baietilor fac minuni.
Inainte de cursa masina se demonteaza aproape integral din punct de vedere mecanic si se verifica toate elementele, apoi se monteaza la loc in stare perfecta. Pare simplu la prima vedere, dar e nevoie de ochi de vultur de multe ori.
RallyMax: Ai construit deja un Subaru Impreza de clasa 11 in sezoanele trecute. Pentru viitorul apropiat, ai in plan construirea altor masini destinate competitiilor automobilistice din Romania?
Vlad Cosma: Proiectul Subaru a pornit de la o idee abandonata, dar reinviata de o sclipire a lui Marco, si a ajuns sa fie proiectul meu de suflet! Cu siguranta sa construiesti o masina este senzational de provocator, dar sa incropesti o masina din piese ramase de la 5-6 masini, iar apoi sa si mearga, asta e deja un fel de SF. Si ca sa si raspund la intrebare, daca voi mai avea ocazia cu siguranta o voi face cu placere.
RallyMax: Stim ca ti-ai dorit de multa vreme sa pilotezi o masina din categoria R5, spuneai mai de mult chiar ca in momentul in care vei lua startul cu o astfel de masina vei fi un pilot implinit. Ne-am bucurat enorm in momentul in care s-a afisat lista de inscrieri la ultima etapa de Super Rally, Trofeul Bucuresti. Poveste-ne mai pe larg cum s-a desfasurat defapt ?filmul? acelui weekend.
Vlad Cosma: Dupa startul ?ratat? de la Craiova, unde masina a avut o problema si nu ar fi rezistat sa o impart cu Bogdan, la Bucuresti nu imi doream neaparat sa iau startul cu R5 pentru ca eram super entuziasmat pentru cum mergea Subaru si eram convins ca pot merge mult mai bine cu el (nimic mai gresit). Din ?fericire?, problema care a dus la abandonul de la Sibiu s-a dovedit mult mai complexa si vineri dimineata inainte sa plecam la Bucuresti a trebuit sa gasim o solutie de avarie. Astfel am ajuns sa fiu nevoit sa aleg intre Fiesta R5 si Fabia R5; asa avarii sa tot am, as putea zice. De aici incolo stiti cum s-au desfasurat lucrurile – puteam sa fiu si mai rapid, dar pentru prima experienta un lucru clar este ca R5-ul este o maisna seznationala, isi justifica si ultimul cent pe care il platesti pentru fiecare centimetru mers cu ea.
RallyMax: Vlad, iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult succes in noua ta activitate. In final, ai cuvantul!
Vlad Cosma: Multumesc pentru ca sunteti alaturi de motorsport, faceti o treaba minunata.
# Motorsport va incerca din 2019 sa ridice stacheta in ceea ce priveste servicile tehnice si logistice si sa devina o echipa tehnica de referinta in motorsportul auohton si de ce nu si European.
Multumim celor care au avut incredere in noi de la inceput, cu siguranta vom face o echipa buna! Multumim si baietilor care au decis sa riste si sa vina in echipa noastra: Adi, Alex, Marius, Paul, Razvan, Remus, Sorin.