Cu un titlu de campion mondial in categoria juniorilor in 2016, Simone Tempestini a concurat in ultimele doua sezoane in WRC2 pe un Citroen DS3 R5, iar apoi pe modelul C3 R5, reusind un excelent podium in Marmaris Rally Turkey in septembrie anul trecut. Pauza competitionala a adus o schimbare majora pentru pilotul Napoca Rally Academy: o noua masina de concurs, atat pentru WRC, cat si pentru Campionatul National de Raliuri. Alaturi de Sergiu Itu, Tempestini jr. va concura in 2019 pe un Hyundai i20 R5, la bordul caruia echipajul a obtinut deja o prima victorie, in Rally dei Laghi, competitie desfasurata pe asfalt, in Italia. Dupa inca o sesiune de teste desfasurata duminica, Simone si Sergiu pornesc in acest weekend pe probele speciale din Turul Corsicii, concurs cunoscut drept “raliul celor 10.000 de viraje”.
RallyMax: Salut, Simone! 2019 a adus o schimbare majora pentru tine ? o noua masina de concurs, cu care vei lua startul in CNR si in WRC2. Primul contact cu Hyundai-ul i20 R5 a adus un prim rezultat excelent ? o victorie in Rally dei Laghi, in Italia. Cum te simti in masina de curse dupa o sesiune de teste si un raliu si cat mai ai de invatat/adaptat la noua masina?
Simone Tempestini: Inaintea raliului am efectuat o sesiune de teste adevarata, cu mai multe treceri pe acelasi drum, ca sa ne obisnuim cu masina si sa intelegem comportamentul ei. Mai departe, cel mai important test a fost cel din cursa, in care ne-am putut compara cu timpii obtinuti de alti concurenti, am inteles unde ne situam si care e nivelul. Ma simt tot mai bine in masina, imi place si simt ca pot pilota mai linistit si mai relaxat fata de C3. Urmeaza Turul Corsicii si acolo vom vedea cu adevarat cum ne simtim in masina cand vom incerca sa mergem la maxim.
Rezultatul din Rally dei Laghi a fost unul foarte frumos, care ne bucura mult, dar scopul acolo era sa ne obisnuim cu masina si sa gasim solutii bune pentru Corsica. Din pacate, vremea nu a fost ideala, iar probele virajate care trebuiau sa semene cu cele pe care le vom gasi in Corsica nu au fost pe masura asteptarilor ? aderenta nu a fost buna, iar cum in weekend se anunta vreme buna, mai avem de invatat.
RallyMax: Pentru tine si Sergiu urmeaza prima etapa WRC din acest sezon, in Corsica. Cat de dificil ti se pare acest raliu si cum va fi lupta, cu alti 15 adversari in categoria WRC2?
Simone Tempestini: Corsica este un raliu lung si cu multe particularitati, pe care initial, la primele participari, nu l-am prea apreciat. Avea portiuni care erau pe placul meu, dar nu m-am simtit niciodata foarte bine aici, sa privesc cu entuziasm o anumita proba pe care mi-as fi dorit foarte mult sa concurez. De ceva timp am inceput sa ma ?imbolnavesc?, sa inceapa sa-mi placa mai mult asfaltul, iar anul trecut la recunoasteri (nota: Simone si Sergiu au facut doar recunoasteri in 2018 in Turul Corsicii, Citroen-ul C3 nefiind gata de start), au inceput sa imi placa si mai mult probele. In plus, drumurile pe care am fost anul acesta pana in prezent, cele de vineri si sambata, imi plac, ultimele fiind foarte tehnice si specifice pentru Corsica. Aderenta va fi foarte schimbatoare, cu portiuni in care asfaltul e bun, altele in care e vechi, cu gropi sau denivelari si altele in care va fi dificil sa iti dai seama cata aderenta va fi din cauza ca suprafata e noua. In WRC2, lupta cu rivalii va fi una foarte interesanta pentru ca sunt foarte multi piloti care sunt rapizi. Noi ne dorim sa ne dam seama unde ne clasam si, desigur, sa ne luptam pentru primele locuri.
RallyMax: Ati anuntat anterior ca veti lua startul la mai multe curse in WRC2 in acest sezon. Care sunt raliurile pe care le aveti in plan in competitia mondiala?
Simone Tempestini: Momentan nu am clarificat foarte bine programul, dar vom incerca sa participam la cat mai multe raliuri din 2019. Portugalia este unul dintre raliurile mele preferate asa ca acolo vom fi, in principiu, prezenti. Anul trecut am participat pentru prima data in Sardinia, am avut timpi buni si competitivi pentru prima prezenta si ar merita sa mai mergem, in timp ce Germania a fost una din etapele mele preferate din anul in care am castigat Junior WRC si imi doresc sa ajung si acolo. La fel, Turcia mi-a placut mult si vrem sa fim prezenti, dar in principiu pana aici avem stabilit planul, urmand sa vedem ce se va intampla cu Wales si Spania, raliuri unde ne dorim sa fim prezenti. Programul pentru a doua parte a sezonului depinde de strategia pe care o vom aborda si de rezultatele obtinute.
RallyMax: Daca in CNR obiectivul vostru este unul clar, inca un titlu, ce va propuneti in WRC2 in 2019? Tintiti unul din locurile fruntase?
Simone Tempestini: Ne dorim inca un titlu in CNR si vom participa la cat mai multe etape pentru a obtine acest rezultat. In WRC2 ne dorim sa ne luptam pentru primele locuri, sa aratam un ritm cat mai bun. Imi doresc ca in 2019 sa termin raliurile mai multumit de ritmul meu, sa simt ca am ajuns la finalul cursei dupa ce am dat tot ce am putut. Evident, obiectivul e sa ajungem la finalul sezonului pe unul din locurile din frunte, sa ne luptam pentru podium.
RallyMax: Comparand cu experienta cu Ford sau Citroen, consideri ca puteti fi mai rapizi cu modelul i20 R5 in WRC, cat si in CNR?
Simone Tempestini: Cu toate modelele cu care am mers am invatat foarte multe, cu fiecare kilometru parcurs am putut sa fiu mai rapid de la un raliu la altul. Mai am multe de invatat si sper ca progresul meu sa nu fi ajuns la momentul in care doar masina conteaza. Cu siguranta anul acesta voi fi mai rapid si prin prisma experientelor pe care le-am avut in 2018. Sergiu va putea sa ma ajute dupa ce anul trecut a fost unul important pentru el, de debut in WRC, cand a invatat multe, asa ca vom fi din start un echipaj mai bun. Iar in CNR vom fi cu siguranta mai rapizi, folosindu-ne si de experienta din WRC. Momentan am facut putin peste 100 de kilometri cu Hyundai-ul, astfel incat doar dupa Corsica o sa putem spune mai multe despre cat de rapizi putem fi, dar cel mai important este cum reusesc eu, ca pilot, sa simt masina si sa merg cu ea.
RallyMax: Multumim pentru raspunsuri. Ce mesaj ai pentru fanii din Romania care va urmaresc fiecare evolutie din WRC?
Simone Tempestini: Multumesc frumos pentru interes! In primul rand, le multumesc pentru faptul ca urmaresc acest sport si pe noi, mi-as dori sa continue si sa o faca mai des. Sper sa-i tinem pe fani aproape si sa-i facem mai curiosi datorita rezultatelor noastre. Imi doresc sa-i intalnesc pe cat mai multi dintre ei pe probele speciale din Romania; stiu ca nu e usor, dar ar fi frumos ca la unul, doua raliuri sa ne urmareasca fizic evolutia, de pe marginea probelor, nu doar din fata calculatoarelor. Va multumesc din nou!