Au trecut 4 etape din WRC, iar clasamentul la varf este mai strans ca niciodata in ultimii ani. Sebastien Ogier, Ott Tanak si Thierry Neuville continua, umar la umar, lupta pe care au dus-o in 2018. Sa ne uitam putin cum stateau lucrurile anul trecut in aceeasi faza a competitiei.
Ogier conducea detasat cu 84 de puncte, urmat de Neuville cu 67 de puncte si Tanak cu 45 de puncte. Ceea ce s-a intamplat dupa etapa a patra confirma egalitatea de forte dintre cei trei. Pana la finalul sezonului Tanak a mai plusat cu 136 de puncte, Ogier cu 135 de puncte, iar Neuville cu 134 de puncte, francezul castigand astfel al 6-lea titlu de campion mondial absolut.
Matematica sezonului 2019 ne releva niste cifre putin diferite. Ogier, Tanak si Neuville sunt practic umar-la-umar in clasament in acest moment, diferenta dintre locul 1 si locul 3 fiind de numai 5 puncte. In prezent, conduce Neuville cu 82 de puncte, urmat de Ogier cu 80 de puncte si Tanak cu 77 de puncte, progresul ultimului fata de sezonul anterior fiind spectaculos: +35 de puncte dupa 4 etape. Un progres la fel de spectaculos are si Evans, care detine cu 25 de puncte mai mult decat zestrea stransa in 2018.
Cine va fi campion in 2019?
In cazul in care am avea un sezon la indigo cu cel anterior, vom avea un nou campion mondial. Tanak va fi si anul acesta pe ultima treapta a podiumului daca in a doua parte a sezonului va puncta la fel ca anul precedent. Astfel va ajunge la un total de 213 puncte (77 de puncte in prezent plus cele 136 de puncte adunate in partea a doua a sezonului in 2018).
Ogier, cu numai 2 puncte in fata lui Tanak, va acumula 215 puncte daca isi va pastra parcursul de anul trecut. Acest lucru este greu de crezut, avand in vedere ca, dintre toti pilotii aflati in lupta pentru titlul mondial, Ogier este singurul care a acumulat in primele 4 etape puncte mai putine decat in 2018 in aceeasi faza a competitiei.
Noul campion va fi Neuville cu, atentie, 216 puncte!
Neuville are in prezent 82 de puncte si conduce in clasamentul general al WRC. In 2018 el a acumulat alte 134 de puncte dupa primele 4 etape, iar daca ar castiga aceste puncte si in acest an, si-ar adjudecat primul titlu mondial, cu numai 1 punct in fata rivalului Ogier.
Un singur amendament, pentru ca nici matematica nu este perfecta, dar este perfectibila. Anul acesta sezonul este format din 14 etape, cu una mai mult decat in 2018. Rally Chile face parte din noul format al Campionatului Mondial de Raliuri si cum calculele ne arata diferente minime intre cei trei piloti, putem concluziona ca lupta se va da pe probele din statul sudamerican.
Gabi Red