Prezent in fiecare sezon la startul etapelor din Campionatul National de Raliuri, Florin Tincescu este unul dintre cei mai cunoscuti piloti din Romania. Trecand de la modelul Dacia Logan la Peugeot 208R2, Subaru Impreza N15 sau Mitsubishi Lancer EVO IX, Florin a concurat in 2018 cu o masina spectaculoasa, aflata in premiera pe probele speciale autohtone: un Fiat Abarth 124. Tot mai rapid de la o prezenta la alta, Tincescu a reusit, alaturi de Alina Bianca Pop, sa se impuna in categoria masinilor cu tractiune spate si sa incheie anul pe locul 7 in clasamentul general, dupa un podium in Raliul Perla Harghitei. Am povestit cu Florin despre experienta la bordul Fiat-ului de anul trecut, dar si despre planurile sale pentru 2019, in care va concura alaturi de Alina in cadrul clasei 11.
RallyMax: Salutare Florinel! 2018 a adus pentru tine o serie de modificari majore, cea mai importanta fiind trecerea la o masina cu tractiune spate, Fiat Abarth 124. Cat de dificila a fost trecerea pe un astfel de model, venind de la tractiune integrala, si cat de multumit esti de rezultatele obtinute?
Florin Tincescu: Salutare. Cand Marco Tempestini a venit cu oferta sa mergem cu 124 Abarth, i-am zis ca nu stiu daca este o ideea buna pentru mine deoarece eu nu am mai mers cu 2RWD si sigur imi va fi greu. Replica lui a fost scurta: hai si incearca ca sigur o sa iti placa. Datorita lui am mers cu 124 si-i multumesc pentru aceasta oportunitate. Trecerea la modelul Abarth 124 a fost o aventur? foarte frumoasa. La inceput eram reticient in ceea ce priveste rezultatele si modul in care o sa ma descurc, fiind prima data la volan unei masini cu tractiune spate. Am gresit si cheltuit multi bani ca pilot de-a lungul timpul, asa ca am decis ca este de ajuns iar acum vom face lucrurile ca la carte. Zis si facut: am inceput incet si am terminat repede. Suntem foarte multumiti de sezonul 2018 – ne-am indeplinit toate obiectivele si cu toate acestea ne-am simtit si foarte bine in masina.
RallyMax: In afara de masina de curse, in 2018 ai schimbat si navigatorul, locul lui Sergiu Itu fiind luat de catre Alina Bianca Pop, componenta la randul ei a Napoca Rally Academy. Cum a decurs acomodarea cu aceasta?
Florin Tincescu: Sergiu a mers acolo unde-i este locul, in Liga Mare. Dupa cum stiti, despartirea a fost de comun acord si ma bucur pentru el ca merge acolo sus, printre greii lumii. Eu sunt o persoana care se intelege foarte bine cu cei de langa mine. Caut tot timpul sa fie liniste si pace pentru buna desfasurare a lucrurilor. Asa ca acomodarea nu a fost deloc grea, pot spune chiar ca foarte usoara . Alina se pregateste temeinic inainte fiecarei curse cu tot ce e necesar pentru ca totul sa mearga perfect. Nivelul ei creste de la etapa la etapa si asta se vede odata prin rezultatele obtinute, cat si prin cerinta de a-i naviga si pe altii in campionate din afara tarii cand noi nu suntem la competitii. Si in 2019 vom forma un echipaj pe probele din Campionatul National de Raliuri pentru a continua seria rezultatelor foarte bune.
RallyMax: In 2019, pentru numele tau s-au vehiculat mai multe zvonuri, cel mai concludent fiind acela ca vei face trecerea la clasa 11, acolo unde va urma sa pilotezi o masina integrala sub noile reglementari tehnice ale FRAS. Ce ne poti spune despre aceste zvonuri?
Florin Tincescu: Pauza competitionala reprezinta probabil cea mai grea perioada. Pe de-o parte noi trebuie sa alergam dupa sponsori si parteneri, pe de alta parte fanii si concurentii lanseaza tot felul de zvonuri de care noi nici nu stim 🙂 . Acum ca mai avem 3 saptamani pana la start putem confirma ca vom lua startul la bordul unei masini de clasa 11 – un Subaru Impreza GC8 pus la dispozitie de echipa pentru care alerg inca de cand am aparut in Campionatul National de Raliuri, Napoca Rally Academy, si #Motorsport prin Vlad Cosma. Am luat startul pana acum la aproape toate clasele posibile in campionat. Ne-au mai ramas doua si anume clasa 11 si clasa 2. Cum nu avem buget de clasa 2 pentru anul acesta, mergem la clasa 11 sa facem show.
RallyMax: In ultima perioada, echipa tehnica Varu? Nicu Motorsport a inceput sa dezvolte si sa intretina diferite modele care participa in campionatele nationale din Romania. Curiozitatea noastra este insa, care dintre aceste masini este cea mai ?speciala? din punct de vedere tehnic si de ce?
Florin Tincescu: In Motorsport nu trebuie sa ai o ?preferata?, toate sunt speciale in felul lor. Impreuna cu echipa mea tehnica, #varunicumotorsport, ne dorim sa oferim servicii profesionale tehnice dar si de entertainment. Voia buna trebuie sa fie prezenta tot timpul iar lucrurile bune vin de la sine.
RallyMax: Nivelul organizatoric al etapelor din cadrul Campionatului National de Raliuri Dunlop este unul in crestere in ultimele sezoane. Din punctul tau de vedere, ca si sportiv sau inginer tehnic, care sunt capitolele la care se mai poate imbunatati semnificativ?
Florin Tincescu: Am fost la foarte multe etape, chiar si in Campionatul Mondial de Raliuri si in Campionatul European de Raliuri, asa ca am vazut multe aspecte, atat placute cat si neplacute. Este clar ca suntem in crescendo in ceea ce priveste imbunatatirea nivelului campionatului dar mai avem mult pana departe. Eu cred ca ar fi bine sa muncim cu totii pentru asta. Nu doar o persoana sau o structura; de la mecanici, presa, arbitri, piloti, manageri, pana la personalul Federatiei. Trebuie sa vrem sa mergem toti intr-o directie pentru a reusi.
RallyMax: Florinel, echipa RallyMax iti ureaza mult succes in acest sezon, iar in incheiere te rugam sa adresezi un mesaj fanilor motorsportului din Romania.
Florin Tincescu: Va multumesc pentru atentie si va asteptam in numar cat mai mare pe probele speciale. La teatru ai nevoie de public sa te aplaude cand termini piesa pentru a realiza ca totul a fost frumos. La fel si noi avem nevoie de sprijinul vostru pentru a “juca” frumos.