Cu o noua masina incepand cu etapa de debut a CNR 2012, Raliul Brasovului, echipajul Adrian Dragan/Valentin Bradateanu ocupa prima pozitie a Clasei 6 dupa un loc trei la Timis Rally si o victorie de etapa la Raliul Moldovei Bacau, fiind singurii care au reusit sa incheie etapa moldava.
RallyMax:?Felicitari pentru evolutia de la Raliul Moldovei Bacau, unde ati terminat pe prima pozitie a clasei 6, dupa abandonul lui Vlad Cosma. Cum a fost primul raliu pe macadam cu noua masina, Citroen C2?
Adrian Dragan:?Multumesc, dar este un rezultat ca sa spun asa mai putin meritat. Ne-a fost clar de la inceput ca nu putem tine pasul cu Vlad, un pilot despre care cred ca se poate bate inca de pe acum la titlul national cu o masina potrivita. Dar ghinionul lui a fost norocul nostru, iar punctele obtinute aici ne tin in lupta pentru podiumul final la Clasa 6, ceea ce ne-am propus pentru acest an. Sigur ca ne-am asteptat sa fim mai competitivi, dar nu am reusit. Am pierdut foarte mult timp in prima zi, masina fiind foarte ?nervoasa?. Pana intr-un final am reusit sa gasim o setare mai buna a suspensiei spate si am inceput sa atacam, dar o rasucire pe prima trecere pe Moinesti ne-a intarziat din nou. Dupa care, desi am atacat si am imbunatatit timpii pe toate probele nu a mai fost suficient pentru a urca mai mult in clasamentul 2RM. Oricum, masina s-a comportat impecabil, acesta a fost de altfel si primul raliu fara nicio problema de natura tehnica si este clar ca nu am putut mai mult doar din cauza noastra. Iar asta in principal din lipsa kilometrilor cu aceasta masina pe macadam. Si chiar vreau sa multumesc echipei Napoca Rally Academy si tehnicienilor sai pentru tot efortul depus la acest raliu si pentru cat de bine s-a comportat masina. Primul macadam a fost greu, si clar am fost poate prea precaut pe anumite zone unde se putea forta mai mult. Insa mai avem de invatat!
RallyMax:?Acest rezultat vine ca o confirmare a cresterii in evolutie, dupa ce ati ocupat pozitia a treia la aceeasi clasa la Timis Rally, clasandu-va in spatele unor piloti cu mai multa experienta pe C2: Vlad Cosma si Laszlo Bako. Cum a decurs raliul din Banat?
Adrian Dragan:?Raliul Moldovei a fost ca sa spun asa un nou inceput. In afara de faptul ca suntem acum mai familiarizati cu comezile masinii, insa greseli mai apar, in rest totul a fost nou. De altfel cel mai bine am mers pe SuperSpeciala unde daca nu urmaream sa facem spectacol puteam face un timp similar cu Vlad. Pe de alta parte, sa concurezi impotriva unor piloti mult mai buni sau mai experimentati pe aceasta masina este un lucru foarte bun pentru noi si da, simt cum evoluam de la o proba la alta si de la un raliu la?altul. Mai ales ca a trebuit sa ne punem la punct mult mai bine si cu dictarea, atat ca mod de scriere cat si ca ritm, ceea ce nu a fost simplu avand in vedere lipsa unor teste extinse. Dar cu ajutorul lui Bogdan Marisca si al lui Sebi Itu, Vali si-a gasit repede noul ritm. Chiar am fost foarte fericiti cand, verificand notitele, Sebi Itu ne-a spus ca ar fi putut sa mearga dupa ele fara nicio problema. De altfel, de ritmul mai lent de la inceputul raliului eu sunt singurul vinovat, masina era foarte nervoasa si nu mi-a dat foarte mare incredere, mai ales pe noroiul de pe probelele impadurite, unde sunt sigur ca am pierdut mult timp. Dar ne-am propus sa imbunatatim timpii pe fiecare trecere ceea ce ne-a reusit. Spre exemplu intre prima si ultima trecere pe Trebes am coborat cu 40 de secunde mai bine. Deci clar mai este foarte mult loc si foarte mult de munca pentru a merge la adevaratul potential al masinii. O singura problema, pneurile pe care am rulat tot raliul au fost ceva mai tari decat ar fi trebuit si de aici pierderi permanente de aderenta.?
RallyMax:?Cum v-ati adaptat la schimbarea materialului de concurs dupa trei etape de CNR si una de Slalom Paralel, tinand cont ca C2 este o masina mai dificil de controlat decat Logan-ul?
Adrian Dragan:?Citroenul C2R2Max este prima masina adevarata de raliu pe care o pilotez, dupa experientele avute anterior cu Renault 5 Alpine, Dacia Sport, Daewoo Cielo, Seat Ibiza Cupra diesel si Dacia Logan. Experiente care desi nu au insemant prea mult din punctul de vedere al rezultatelor, mi-au infleuntat negativ felul in care pilotez, obisnuindu-ma sa fiu mai atent la masina si problemele ei decat la traseu. O meteahna de care imi este greu sa scap si care ma deconcentreaza de multe ori. C2 este o masina de raliu construita cu acest scop, ceea ce inseamna ca reactioneaza la orice input al pilotului sau la cel mai fin reglaj al tinutei de drum. Si este in acelasi timp o masina foarte rapida, dar usor de controlat la limita. Diferenta intre C2 sau intre o astfel de masina si una modificata sau trasformata ?dupa ureche? este ca iti da foarte mare incredere si nu iti da o puternica senzatie de viteza, ceea ce te ajuta sa te concetrezi asupra pilotajului. O paralela cu Logan nici nu poate fi facuta din punct de vedere tehnic, dar din punctul de vedere al pilotajului clar ca a trebuit sa ne concentram mai mult, chiar si efortul fizic este mai mare, totul se intampla mai repede, motiv pentru care si noi trebuie sa ne adaptam la ea. Sigur avem o problema cand vine vorba de set-up, unde trebuie sa mergem pe mana inginerilor Napoca, noi neavand timpul si posibilitatile de a face teste suficiente. In plus eu nu sunt inginer ca formatie si chiar am nevoie de cineva care sa imi puna masina la punct. De altfel sunt convins si s-a vazut ca daca masina merge si sta pe drum, urcam rapid in clasament.
RallyMax:?Dupa ce ati evoluat pe ambele suprafete (asfalt si macadam) la bordul Citroen-ului, pe care o preferati?
Adrian Dragan:?Acum inca prefer asfaltul, pentru ca simt ca pot fi mai rapid, dar un macadam bun, poate oferi o placere mai mare. Mai trebuie insa sa lucram putin la spatiile de franare cam lungi si sa fim mai hotarati pe anumite viraje.?
RallyMax:?Deocamdata ati atins obiectivele stabilite la inceputul sezonului, de a termina cat de des posibil pe podium. Ocupand in acest moment prima pozitie a clasei 6, cum credeti ca va evolua clasamentul in restul sezonului?
Adrian Dragan:?Adevarul este ca nu au trecut decat trei etape si mai este mult pana putem trage linie. Este un an greu pentru noi, pe de o parte avem nevoie de aceste rezultate, pe de alta nu suntem inca pregatiti sa fortam mai tare. Si trebuie gasit un compromis. Suntem constienti ca la Bacau a fost simplu, lipsind ungurii din ecuatie, dar printr-o strategie inteligenta ne putem atinge pana in final obiectivul de a incheia pe podium la Clasa 6. Oricum va fi din ce in ce mai greu, iar asta e cea mai mica problema.
RallyMax:?Urmeaza Transilvania Rally, caracterizat de probe rapide, murdare si foarte tehnice. Care sunt asteptarile de la acest raliu la clasa 6, dar si la 2RM?
Adrian Dragan:?Este un raliu care imi place foarte mult, mai ales in aceasta configuratie si sigur ne dorim podium la Clasa 6 si cat mai multe puncte la 2 RM, unde este suficient loc de progress. Cel mai mult imi doresc sa nu avem probleme tehnice si sa incheiem raliul, mai ales ca sunt convins ca va fi si foarte cald.
RallyMax:?Multumim pentru timpul acordat! Va dorim evolutii cat mai bune in toate competitiile!?
Adrian Dragan:?Multumesc si va asteptam pe probe!