Dupa o pauza competitionala destul de lunga, cea mai importanta stire pentru anul 2018 a reprezentat intoarcerea multiplului campion national de raliuri Constantin Aur. Chiar daca pilotul din Barlad a declarat ca revenirea in competitii se va intampla cat de curand, poate nimeni nu se astepta la prezenta lui cu un model R5 de ultima generatie. Astfel, sezonul trecut a reprezentat un an de acomodare cu modelul Fabia R5, urmand ca pentru 2019 obiectivul fiind acela de a lupta pentru pozitiile fruntase din clasament.
RallyMax: Buna! 2018 a fost un sezon important, cu o revenire la bordul unui model R5 in Campionatul National de Raliuri. Povesteam in septembrie despre o concluzie care poate fi trasa la finalul celor 7 etape din 2018. Care ar fi aceasta concluzie dupa un sezon si care ar fi strategia pentru 2019?
Titi Aur: Ma asteptam la o perioada necesara reintrarii in forma, dar acomodarea cu modelul R5 a fost mult mai grea decat am crezut. La finalul anului 2018, dar si la primele doua competitii din acest an (Winter Rally si Trofeul Serus) pot spune ca m-am acomodat cu masina. Drept urmare, pentru 2019 imi propun ?maximum attack?.
RallyMax: Dupa 7 ani fara a fi implicat competitional in Campionatul National de Raliuri, cum a parut la revenire ritmul, viteza concurentilor si lupta pentru primele locuri?
Titi Aur: In decembrie 2017, la conferinta de presa in care anuntam revenirea, am afirmat ca acum, in campionatul nostru, se piloteaza profesionist cu adevarat si se merge foarte tare. In timpul sezonului 2018, nu numai ca mi s-a confirmat, dar am si simtit asta pe propria piele. Lupta pentru primele locuri este si va fi in continuare foarte grea.
RallyMax: Ai sustinut, alaturi de Silviu, in mod deschis candidatura echipei Bogdan Militaru pentru sefia FRAS. Care consideri ca au fost avantajele echipei lui Bogdan si ce asteptari ai de la echipa lui Norris Mageanu in urmatorii 4 ani?
Titi Aur: Il cunosc pe Bogdan Militaru din 2001, il stiu un om echilibrat, un bun manager si, desi nu si-a dorit sa iasa foarte mult in prim plan, este un fin cunoscator al fenomenului automobilistic. Cred ca echipa pe care a propus-o ar fi putut sa faca lucruri bune, iar prezenta in echipa a lui Ioan Olaru si apropierea de ASN ar fi fost benefice pentru toti participantii din campionatele de automobilism.
De la echipa lui Norris, sper in primul rand sa aiba capacitatea de a pastra persoanele capabile, chiar daca nu au sustinut-o la alegeri, pentru ca polarizarea din societatea romaneasca pe criteriul ?cu cine votezi? nu cred ca isi are locul si in federatie.
RallyMax: Weekendul trecut ai luat startul in Trofeul Serus Rasnov, prima etapa CNVC din 2019, pentru a te acomoda cu regimul de concurs dupa o lunga pauza. Cum s-a simtit Skoda Fabia pe urcarea de pe Valea Cetatii si ce antrenamente veti mai face inaintea Raliului Argesului?
Titi Aur: M-am simtit foarte bine la Rasnov, pe un traseu frumos si super cunoscut, atat pentru mine, cat si pentru ceilalti concurenti, cu o organizare perfecta si cu spectatori foarte multi. Pentru mine a fost ultimul test inainte de Raliul Argesului. La fiecare urcare am schimbat cauciucuri sau diferite setari si rezultatele au fost pe masura asteptarilor. Este prima data cand, la o competitie, am simtit ca eu si masina alcatuim un pachet ca pe timpuri.
RallyMax: Care sunt obiectivele voastre in acest sezon, dupa unul de acomodare?
Titi Aur: Concurentii care se lupta pentru primele locuri sunt foarte buni si beneficiaza de masini performante. Este greu sa facem un pronostic sau sa stabilim un obiectiv apropo de clasarea la final de sezon. Cu siguranta, spre deosebire de anul trecut, cand am incercat sa simtim si sa intelegem masina, anul acesta vrem sa ne luptam pentru locurile din top.
RallyMax: Dupa ce am observant o multime de actiuni interesante in ultima perioada, suntem curiosi ce planuri si proiecte sunt in plan la Academia Titi Aur in viitorul apropiat?
Titi Aur: Principalul obiect de activitate la Academia Titi Aur este conducerea defensiva, asa ca ne dorim in continuare sa ajutam oamenii sa constientizeze riscurile la care se expun in trafic si care sunt abilitatile lor, ca soferi. Trebuie inteles ca in urma unui curs de conducere defensiva devii un sofer putin mai bun, dar cel mai important este ca intelegi mult mai bine anumite situatii cu care te poti confrunta in trafic, cum ar fi franari de urgenta, evitari de obstacol, derapajul masinii, si ce trebuie sa faci in aceste cazuri. Cursurile noastre sunt gandite in asa fel incat sa apara indirect si o autoevaluare a fiecarei persoane. Cand pui un om sa faca exercitii practice, el intelege ce i se poate intampla in situatii la limita, ce poate el sa faca si, astfel, apare aceasta autoevaluare, raporta atat la el, cat si la colegii prezenti la curs.
RallyMax: Multumim de raspunsuri! Multa bafta in 2019! In final, care ar fi cel mai important mesaj pe care ar trebui sa-l inteleaga fanii care vin la o cursa, fie ea raliu, viteza in coasta sau alta ramura a motorsportului?
Titi Aur: In primul rand trebuie sa inteleaga ca pilotajul sau mersul tare cu masina trebuie sa se faca doar la competitii organizate, nu in trafic. Mai trebuie sa inteleaga ca indicatiile organizatorilor trebuiesc respectate si aici ma refer la locurile unde sa stea pe probele speciale. Motorsportul este periculos, se poate iesi in decor oricand, la viteze mari, si spectatorii trebuie sa isi aleaga locurile de vizionare astfel incat sa fie in siguranta! In rest, ii asiguram ca noi, sportivii, vrem sa mergem foarte tare pentru a castiga, ceea ce duce la spectacol de fiecare data, acesta fiind unul dintre motivele pentru care facem in fiecare an eforturi financiare astfel incat sa avem masini cat mai performante.