Transilvania Rally, a patra etapa a Campionatului National de Raliuri ?Dunlop?, se va desfasura la Cluj, in perioada 21-23 iunie 2012. Competitia are programate 10 probe speciale, insumand 124,65 kilometri, in timp ce lungimea totala a traseului masoara 435,7 kilometri. Startul oficial se va da vineri, 22 iunie, la ora 17,31, in Piata Unirii, iar sosirea este programata sambata, 23 iunie, la ora 18,42, la Polus Center, in timp ce joi, 21 iunie, de la ora 20, fanii sunt asteptati in Piata Unirii pentru o intalnire cu pilotii si masinile de concurs in cadrul unei prezentari a echipajelor care iau startul in Transilvania Rally.
Dupa aproape patru decenii, traditia circuitului de viteza din Cluj revine in Piata Unirii, unde intre anii 1970-1980 avea loc una dintre celebrele curse din Romania. Acum, in 2012, pe circuitul stradal din inima orasului se va alerga in cadrul unei superspeciale, organizata pentru publicul dornic de spectacol. Traseul va inconjura Catedrala din Piata Unirii, pilotii urmand sa alerge pe laturile estice, vestice si sudice ale pietei din centrul Clujului. Organizatorii celei de-a patra etape a Campionatului National de Raliuri ?Dunlop?, editia 2012, si-au dorit aceasta superspeciala din doua motive: atat pentru spectacolul total pe care il vor oferi clujenilor, cat si pentru ca circuitul din centrul orasului a reprezentat punctul de plecare pentru istoria automobilistica de exceptie a Clujului, istorie la care si Transilvania Rally vrea sa-si declare apartenenta.
?Vineri avem o zi mai putin solicitanta pentru sportivi, dar foarte interesanta pentru spectatori. Ne-am concentrat pe probe din imediata apropiere a orasului sau chiar in centru, incercand sa readucem in atentia publicului probe de legenda. Proba “Faget” este o proba mixta, macadam-asfalt, ceea ce este o premiera pentru un raliu de asfalt in Romania. Apoi, dupa mai bine de 30 de ani, avem o proba speciala in centrul orasului, in Piata Unirii, pe o parte din circuitul stradal pe care se alerga in anii ?70. Urmeaza a doua trecere pe ?Faget?, o proba de noapte, ceea ce reprezinta o alta premiera pentru Cluj.“ a spus Horatiu Calugar, unul dintre organizatori, la conferinta premergatoare Transilvania Rally.
Liderul la zi al clasamentului general, Valentin Porcisteanu revine la clasa 2 si la masina cu care a castigat primele doua etape, Mitsubishi Lancer Evo X R4 in timp ce ocupantii locurilor al doilea si al treilea, Csaba Spitzmuller si Dan Gartofan vor incerca sa obtina un maxim de puncte pe meleaguri clujene. Francezul Francois Delecour (locul 4 la general) figureaza pe lista de inscrieri din nou cu o masina de clasa 3, Renault Megane RS, desi anuntase ca va continua tot sezonul cu Peugeotul 207 S 2000 cu care a obtinut victoria luna trecuta la Bacau.
Bogdan Marisca, intotdeauna favorit in raliul ?de casa?, a decis sa revina la Mitsubishi EVO 9 de clasa 3 incepand cu aceasta etapa, dupa ce, chinuit de probleme tehnice cu Subaru R4, a adunat doar opt puncte in primele trei raliuri ale sezonului. ?Sincer, nu am sperat ca autoritatile locale sa accepte sa organizam o proba in Piata Unirii. Toata lumea ne-a sprijinit, asa cum nu am fi crezut ca se poate? Fara acest sprijin nu am fi reusit in acest demers. Speram ca si publicul sa guste spectacolul de vineri seara. Pentru tot acest raliu, nu doar pentru ziua de vineri, am incercat sa repunem in aplicare retete de succes din anii ?70-?80-?90. Speram ca aceasta manifestare sa devina una de traditie si sa ne amintim candva de aceasta prima editie?, a declarat Bogdan la conferinta de presa a Transilvania Rally, din postura de organizator.
Sambata, 23 iunie, sunt programate probele dificile, care vor face cu siguranta diferenta: clasicele probe de asfalt “Tarnita” si “Dangau”, dar si o speciala noua, “Calatele”, practic coborarea de la Dealu Negru la Calatele, o adevarata proba de curaj pentru concurenti. ?Sambata intram in ?zona? sportiva a competitiei, cu deja clasica “Tarnita” cu start de pe al treilea baraj si sosirea sus in Marisel, o proba foarte tehnica, binecunoscuta. Urmeaza o proba complet noua, “Calatele”, cu startul din Dealu Negru si stopul la intrarea in Calatele, o proba de aproape 9 kilometri desfasurata in totalitate in coborare! O proba rapida, pe un asfalt denivelat in care tupeul pilotului va face diferenta! Dupa care va veni, din punctul meu de vedere, proba de asfalt regina a campionatului, “Dangaul” in coborare! Rapid, tehnic, ingust, inselator, cu variatii de aderenta, toate ingredientele care ii stau bine unei ?regine? a probelor?, a detaliat Bogdan.
Seara, spectacolul se muta in parcarea Polus Center, unde, de la ora 18,25 se va desfasura o noua proba super-speciala care va si inchide raliul, iar festivitatea de premiere va avea loc tot in parcarea mall-ului, de la ora 21,30, in cadrul unui concert sustinut de trupa ?Sistem?.