Transilvania Rally 2012 debuteaza astazi, de la ora 19:14 cu proba speciala mixta “Faget”, cu o prima jumatate ce se desfasoara pe macadam in zona deschisa cu multe posibilitati de parcare pentru spectatori si vizibilitate foarte buna si o a doua jumatate ce are loc pe asfalt, pe o coborare rapida prin padure. Pe proba exista cateva zone interesante pentru spectatori: la 300 de metri de la start se afla o serpuire lenta cu vizibilitate foarte buna pe un intreg platou, in timp ce la aproximativ 2 kilometri de la start spectatorii pot vedea “tupeul” echipajelor pe o serpuire rapida pe varfuri de panta, tot intr-o zona deschisa. La trecerea de pe macadam pe asfalt, la aproximativ 4 kilometri de la start va fi organizata o zona speciala pentru spectatori cu posibilitate de alimentatie. Aceasta locatie poate fi accesata fie dinspre Ciurila, fie pe un drum de macadam ce porneste din localitatea Feleac. A doua trecere pe “Faget” incepe la ora 22:05, fiind alergata la lumina farurilor. De mentionat ca la ambele treceri pilotii vor fi obligati sa foloseasca cauciucuri de asfalt.
Sambata Transilvania Rally incepe cu o trecere pe “Tarnita”, de la ora 10:56, unde pilotii vor avea de infruntat o proba foarte tehnica. In prima parte a probei sunt foarte putine locuri deschise unde se pot vedea mai mult de 2 viraje, iar locurile de parcare sunt limitate. La mijlocul probei in zona hidrocentralei exista mult loc pentru parcare si spatii deschise cu vizibilitate buna, in timp ce ultimii 2 kilometri ai probei se desfasoara in spatii cu vizibilitate buna, cu un ac de par si o succesiune de viraje lente inainte de sosire. Recomandarea noastra este fie zona hidrocentralei fie virajele de la finalul probei. A doua trecere pe “Tarnita” incepe la 15:13, cu mentiunea ca drumul va fi deschis circulatiei publice intre 13:00 si 13:45.
Proba noua inclusa in program, “Calatele”, presupune o coborare spectaculoasa cu viraje rapide si mascate pe un asfalt denivelat, unde curajul echipajului va face diferenta. Posibilitatile de parcare si zonele deschise sunt extrem de limitate.
“Dangaul”, despre care Bogdan Marisca a declarat ca “este cea mai tehnica proba de asfalt din campionat”, este desfasurata in mare parte in coborare. Primii 3-4 kilometrii se desfasoara pe un asfalt denivelat cu cateva capcane, ca apoi sa se intre pe Dangaul “clasic”, care este foarte rapid, ingust si cu multe portiuni inselatoare si de mare viteza, culminand cu ultima treime a probei, cu 6-7 kilometri de coborare prin padure. In primii 3,5 kilometri ai probei, pana la intersectia din Rasca, exista multe locuri de parcare. In intersectie se poate ajunge de pe drumul Belis-Huedin urmand indicatorul “Manasitrea Rasca Transilvana”, apoi directia Rasca. In dreptul localitatii Dangaul Mic exista din nou multe posibilitati de parcare si locuri interesante de vizionat. Dupa satul Agarbiciu, in dreptul a doua ace de par spectaculoase exista locuri de parcare multiple. Prima trecere pe “Dangau” incepe la 12:52, in timp ce prima masina va lua startul pe a doua trecere la 17:09, drumul fiind deschis circulatiei publice intre 15:00 si 15:50.
Trebuie luat in considerare faptul ca circulatia publica pe drumurile pe care se desfasoara Transilvania Rally va fi inchisa cu o ora si jumatate inaintea startului primei masini.
Harta generala a raliului: