Dupa patru raliuri desfasurate in campania 2019 a Campionatului Mondial de Raliuri, caravana WRC se muta din nou pe continentul american – de aceasta data Argentina va fi gazda luptei pentru victorie. Cu doar 5 puncte intre cei trei piloti de pe podium, raliul sud-american deschide o serie de cinci raliuri care au loc pe macadam, suprafata dominanta a campionatului. Dupa victoria dramatica din Corsica, obtinuta pe Power Stage, Thierry Neuville se afla la conducerea clasamentului provizoriu, cu doar doua puncte in fata campionului en-titre, Sebastien Ogier, in timp ce liderul anterior, Ott Tanak, se afla pe locul trei inaintea cursei care are loc in acest weekend.
Programat in perioada 25 – 28 aprilie, Rally Argentina se desfasoara pe un total de 347,5 kilometri cronometrati, cu un total de 1300 de kilometri ce vor fi parcursi de echipaje de-a lungul celor patru zile de concurs. Cu diferente minore fata de editiile anterioare, raliul are comandamentul in statiunea Villa Carlos Paz, aproape de localitatea Cordoba si la aproximativ 700 de kilometri nord-vest de Buenos Aires. Raliul debuteaza cu o superspeciala joi seara (vineri, ora 01:00 RO), urmata vineri de doua bucle cu probe rapide, nisipoase. Sambata, actiunea se muta in nord-vestul orasului-gazda pentru doua bucle identice a cate trei speciale, printre care si “Cuchilla Nevada – Characato”, cea mai lunga a raliului, de 33,65 kilometri. Ultima zi de concurs va duce echipajele pe “El Condor”, cea mai cunoscuta proba a raliului, care va fi parcursa in urcare in acest an, contand si ca Power Stage la a doua trecere, dupa ce se va desfasura o alta proba care are sensul schimbat: “Mina Clavero – Giulio Cesare”.
Lider in clasamentul provizoriu, Thierry Neuville va lua startul primul pe probele speciale de vineri, avand ca obiectiv un balans intre conservare si atac: “Fiind unul dintre cele mai dure raliuri ale sezonului, necesita o abordare precauta. Pe de-o parte, trebuie sa conservam masina, dar pe de alta parte sunt cateva sectiuni unde poti ataca. Vom face un echilibru intre cele doua” a spus belgianul. Surprinzator, multiplul campion mondial Sebastien Ogier nu s-a impus in Argentina niciodata. Dar francezul are drept scop schimbarea statisticilor si este motivat sa incheie primul la finalul weekendului.
Pe de alta parte, Ott Tanak a obtinut in 2018 prima victorie la bordul modelului Yaris in Argentina: “Nu ne asteptam la mai putin in acest an. Cred ca vom putea fi, din nou, rapizi in Argentina, drumurile rapide si suprafata fiind potrivte pentru masina noastra” a spus estonianul. Toyota se va baza, ca de obicei, pe experienta finlandezului Jari-Matti Latvala care, daca prinde un weekend bun, se implica in lupta pentru podium, dar si pe constanta si viteza lui Kris Meeke. Britanicul a demonstrat in Turul Corsicii ca a incheiat acomodarea cu modelul Yaris si poate obtine victoria, o pana de cauciuc si problemele tehnice privandu-l de un rezultat bun pe asfaltul din Franta.
Nu uitati de concursul nostru de pronosticuri – desfasurat pe Facebook, pentru a participa e nevoie doar de un comentariu cu top-ul 10 in clasamentul general. Check it out!
Trecuti in postura de lideri in clasamentul constructorilor dupa victoria din Corsica, Hyundai Motorsport se va baza pe Dani Sordo si Andreas Mikkelsen, norvegianul revenind la volan dupa ce la etapa trecuta a fost “tras pe dreapta” drept atentionare pentru rezultatele slabe din 2018 si de la inceputul sezonului. Cu doua podiumuri consecutive si o victorie ratata dupa o greseala personala in Corsica, Elfyn Evans nu poate sa isi doreasca decat un rezultat similar si in Argentina – cel mai rapid pilot M-Sport se va lupta, cu siguranta, pentru primele locuri, in timp ce Teemu Suninen, la doar a doua prezenta in raliul sud-american, va adopta tactica acumularii de experienta si de puncte importante pentru echipa. In final, Citroen WRT il va avea la start, pe langa campionul en-titre, pe talentatul Esapekka Lappi, aflat si el la doar al doilea start pe macadamul argentinean.
Lista de inscrisi este una semnificativ de redusa, un lucru obisnuit pentru etapele care au loc in afara Europei. Zece masini WRC se vor afla la start, diferenta fata de Corsica fiind revenirea lui Andreas Mikkelsen pe modelul i20 in locul lui Sebastien Loeb, in timp ce trei piloti vor concura in WRC2Pro: Gus Greensmith pentru M-Sport, Mads Ostberg pentru Citroen si Marco Bulacia pentru Skoda Motorsport, bolivianul terminand Rally Mexico 2019 pe locul 7 in clasamentul general si pe cel secund in WRC2. In WRC2, un numar de sase piloti se vor afla pe lista de start: printre localnicii Benito Guerra, fratii Alberto si Pedro Heller si Paulo Nobre sunt si Kajetan Kajetanowicz (Polo GTI) si Takamoto Katsuta (Ford Fiesta).
Cum ploile au fost prezente in zilele dinaintea startului, exte prrobabil ca probele speciale sa fie mai putin dure decat in anii precedenti, existand sansa ca suprafata sa fie moale, iar trecerile prin rauri sa fie mai dificile. Cine va castiga? Vom afla duminica!