Sezonul 2018 a fost unul de succes pentru Sebastian Barbu – revenit pentru aproape toate etapele in Campionatul National de Raliuri, sibianul a concurat alaturi de Marc Banca pe un Mitsubishi Lancer de clasa 11, reusind prin viteza si constanta sa obtina titlul categoriei. In ultima perioada, zvonurile afirmau faptul ca Sebi va face trecerea catre un model de clasa 2 – astfel, am povestit cu Barbu cu cateva zile inaintea anuntului oficial despre posibilitatea participarii cu o masina R5. Intre timp, confirmarea a venit in comunicatul oficial transmis presei de catre pilot – Sebastian Barbu va lua startul in 2019 alaturi de Bogdan Iancu pe o Skoda Fabia R5.
Nota: Intrebarile pentru interviu au fost trimise inainte ca Sebastian Barbu sa faca anuntul oficial al trecerii pe un model R5.
RallyMax: Salut, Sebi! Incepem interviul in forta: zvonurile din ultima perioada afirma ca vei face, intr-un final, pasul catre cea mai importanta categorie din CNR: clasa 2. Cat de adevarate sunt aceste informatii si ce detalii ne poti da despre noua masina de concurs?
Sebastian Barbu: Da, intr-adevar, anul acesta voi concura cu o masina de clasa 2, iar modelul este Skoda Fabia R5. Masina este pregatita in Italia de echipa Delta Rally, de partea tehnica si logistica a echipajului se va ocupa fratele meu Alex Barbu si Stefano Ravanelli, iar ca mecanici am ales o echipa din Germania si Cehia. Pregatirile fizice, mentale si tehnice au inceput deja, iar la sfarsitul acestei luni vom face si o sesiune de teste cu masina. Abia astept sa inceapa sezonul, sa ma urc la volan si sa pilotez.
RallyMax: In conditiile in care copilotul tau din 2018 va face parte dintr-un alt echipaj, pe cine te-ai gandit sa-l ai in dreapta in acest an?
Sebastian Barbu: In dreapta mea anul acesta va fi Bogdan Iancu, un foarte bun prieten si un copilot experimentat cu care cred ca o sa reusesc sa imi indeplinesc obiectivele. Am mai participat cu Bogdan in multe alte raliuri si imi place mult cum am colaborat si sunt sigur ca putem obtine rezultate bune si in acest sezon.
RallyMax: Care sunt, in prezent, planurile tale pentru sezonul 2019? Ce iti propui din punct de vedere competitional si a rezultatelor? Consideri ca te poti implica in lupta pentru titlu in conditiile participarii la toate etapele din 2019?
Sebastian Barbu: Imi doresc sa reusesc sa iau startul la toate etapele si sa obtin rezultate cat mai bune. Mi-ar placea sa ma lupt pentru un loc pe podium la finalul sezonului, dar cel mai important este sa am un ritm bun si cat mai competitiv. Cred ca cel mai bine povestim dupa prima etapa si dupa ce vedem timpii de pe probele de la Pitesti.
RallyMax: Esti unul dintre pilotii care a luat startul in trecut in multiple competitii in Europa. Care este opinia ta in privinta directiei in care se indreapta FRAS cu actuala conducere? Consideri ca o schimbare era oportuna?
Sebastian Barbu: Eu personal ma concentrez acum doar pe partea sportiva si incerc sa fac asta cat mai bine. Pentru mine ca pilot imi doresc sa pot participa in orice campionat sub o singura licenta de sportiv.
RallyMax: Cunoastem cu totii viteza fratelui tau, atat pe schiuri, cat si la volanul masinilor de curse. Consideram ca nu va mai dura mult pana cand Alex va debuta in unul din campionatele de motorsport din Romania. Este aceasta o varianta pentru Alica atunci cand va ?agata? schiurile-n cui?
Sebastian Barbu: Da… probabil ca nu va mai fi mult pana cand Alex va pilota si el. Anul acesta el se va ocupa de partea tehnica si logistica a echipajului deci nu cred ca va avea timp sa urce si la volan. Sigur o sa facem niste curse intre noi, pe karturi, asa ca sa-l tin in priza pana cand va lua startul in CNR. Despre povestea cu schiurile trebuie sa povestiti voi cu el. Eu pot sa va spun ca l-am reprezentat cu onoare la doua editii ale Jocurilor Olimpice si ca a fost o onoare sa-i fiu alaturi intre cei mai buni schiori din lume.
RallyMax: Sebi, iti multumim pentru raspunsuri. Iti uram succes pe probele speciale si sa ai parte de viteza si rezultate pe masura talentului tau! In final, ai cuvantul!
Sebastian Barbu: Trebuie sa multumesc tuturor celor care fac posibila particparea noastra in CNR anul acesta, de la parintii mei, la prieteni, la fani si nu in ultimul rand partenerilor nostri de anul acesta: vinurile Gorgandin, Yippi Lifestyle Energy Drink, Hankook Tire prin Bucur Tuning, Indsoft, Eglo Romania, Sorcani Sibiu, D&D Arad si Geometrica Architects. Multumesc tuturor si sper sa ne vedem in numar cat mai mare pe probele speciale.