Dupa cateva sezoane la volanul unor masini cu doua roti motrice, pentru Bogdan Moldovan sezonul 2019 va reprezenta o schimbare importanta dar si indeplinirea unui vis inca din copilarie. Pilotul din Cluj-Napoca va participa in Campionatul National de Rally2, alaturi de copilotul Sergiu Rogozan, la volanul unei masini cu tractiune integrala: Mitsubishi Lancer Evo VII.
RallyMax: Salutare Bogdi! Dupa o pauza competitionala destul de lunga, debutul noului sezon se aproprie cu pasi repezi. Insa pana sa vorbim despre acest sezon, spune-ne te rugam cum ai caracteriza anul 2018, unul in care te-ai luptat pentru titlul Rally2 pana in ultima etapa?
Bogdan Moldovan: Salut RallyMax. Sezonul trecut a fost unul extrem de frumos si greu. Am condus clasamentul pana in ultima etapa, cand pe chiar ultima proba speciala s-a jucat titlul, pe care l-am pierdut pentru doar 9 secunde.
RallyMax: Anul 2019 se anunta unul cu schimbari pentru tine, ceea ce va reprezenta si un vis indeplinit inca din copilarie. Povesteste-ne te rugam despre ce este vorba?
Bogdan Moldovan: Da, am schimbat masina de concurs. Este masina la care visez din copilarie, de cand am inceput sa urmaresc raliurile – un Mitsubishi Lancer Evo. Astfel voi concura alaturi de Sergiu in cadrul grupei B din Rally2, unde sunt incadrate masinile integrale.
RallyMax: Care a fost primul feeling cu noua masina? Cat de repede crezi ca te vei acomoda cu acest model si vei putea lupta pentru pozitiile fruntase in cadrul clasei unde vei evolua?
Bogdan Moldovan: Primul feeling cu masina a fost unul scary. Este o masina mult mai puternica decat oricare alta cu care am concurat. Dar incet, incet, odata cu acumularea kilometrilor, incep sa ma obisnuiesc cu ea si cu comportamentul ei si sper sa ne intelegem. Odata cu schimbarea masinii, am schimbat automat si clasa. Datorita faptului ca masina nu este intr-o specificatie foarte avansata tehnic si datorita faptului ca imi lipseste experienta cu o astfel de masina cu tractiune integrala si motor turbo, care necesita si un buget foarte mare pentru intretinere si pregatire, am ales sa concurez in continuare in campionatul Rally 2, in cadrul grupei B. Este o grupa slab populata, dar speram ca cei care vom concura aici sa facem spectacol si sa bucuram spectatorii. De asemenea, ne dorim sa atragem catre aceasta grupa si alti concurenti, care ar putea scoate din garaj si aduce pe probe alte masini 4×4 mai low buget care astepta sa alerge.
RallyMax: Ai fost pilotul care a concurat inca de la inceput in Campionatul National de Rally2, un campionat care a crescut foarte mult in ultimii ani, fiind o atractie in plus pentru spectatorii care vin sa urmareasca acest sport. Cum vezi aceasta evolutie si de ce ai incuraja oamenii sa concureze in acest campionat?
Bogdan Moldovan: Asa este, sunt printre putinii piloti care au concurat inca din prima etapa Rally2 si am pus serios umarul la dezvoltarea acestui campionat, iar de anul acesta fac parte si din Subsomisia de Rally2 din cadrul FRAS. Este un campionat tot mai interesant, mai ales pentru cei care vor sa debuteze in raliuri sau cei cu bugete mai mici. Dar totodata este un campionat tot mai agreat de spectatori care asteapta sa vada pe probe masinile de la Rally2, masini mai vechi si mai ieftine, dar care merg tare si spectaculos. Este si o buna rampa de lansare pentru debutanti si juniori. De altfel, noi facem parte din echipa campioana Rally2 in ultimii 3 ani, Danny Ungur Racing. Sprijinim tinerele talente, anul trecut avandu-l in echipa pe David Tarta, un tanar pilot care a debutant in Rally2 la doar 17ani, iar anul acesta il vom avea in echipa noastra pe Aurelian Malutan, care de asemenea, a debutat in Rally2 tot la 17 ani.
RallyMax: Revenind la sezonul care va incepe in mai putin de o luna, care sunt planurile tale competitionale?
Bogdan Moldovan: Pentru anul acesta imi propun sa particip la cat mai multe etape, in limita bugetului, pentru ca, cum am spus mai sus, Mitshubishi-ul Evo VII este o masina mult mai scump de intretinut si speram sa reusim sa mai dezvoltam masina cat se poate si sa ne ferim de probleme si defecte. Bineinteles, ne dorim sa invatam si ne obisnuim cu masina, sa mergem tare, sa facem spectacol si, daca reusim, sa urcam si pe podium.
RallyMax: Recent a fost infintata sub-comisia de Rally2, unde esti unul dintre membri. Ce idei si planuri are comisia pana in prezent si ce plusuri vreti sa aduceti pentru concurenti si promovarea competitiei?
Bogdan Moldovan: Multumim Federatiei pentru ca ne da ocazia sa ne spunem parerile. Este de apreciat faptul ca propunerile noastre sunt luate in considerare, avand in vedere ca suntem sportivi activi in acest campionat si vedem cel mai bine din interior ce minusuri exista, ce se poate schimba si imbunatati. Unul dintre plusurile aduse este faptul ca la Rally2 nu se vor aplica coeficienti ca in raliurile CNR, dar vor mai fi si alte discutii cu ceilalti concurenti pentru a gasi noi solutii de crestere si dezvoltare a acestui campionat, dar si atragerea cat mai multor alti noi concurenti.
RallyMax: Bogdi, multumim pentru raspunsuri! In final, te rugam sa transmiti un mesaj pentru fanii care vin sa urmareasca echipajele Rally2.
Bogdan Moldovan: Multumesc RallyMax pentru acest interviu, multumesc copilotului si finului meu Sergiu Rogozan, aka Rogo, care e mereu alaturi de mine si se implica enorm in pregatirea masinii si a raliurilor, ajutandu-ma mereu neconditionat ca lucrurile sa mearga bine. Multumim partenerilor nostri Ferro Romania, fara de care nu puteam lua startul in acest sezon si nu puteam obtine rezultatele de pana acum. Multumim familiilor noastre care ne suporta mai mereu plecati de acasa. Ca oricum suntem putin ?plecati de acasa?, ca altfel nu practicam acest sport.
Si nu in ultimul rand multumim tuturor celor care ne sustin si ne urmaresc, de pe probe sau de acasa de pe telefoane si-i asteptam pe toti la Raliul Argesului saptamana viitoare in 2-4 mai sa ne vada evolutia pe probe cu noul nostru Mitsubishi Lancer Evo 7.