Dupa numerosi ani in care Raliul Brasovului a deschis “balul” in Campionatul National de Raliuri, sezonul 2019 debuteaza abia in luna mai cu Raliul Argesului. Revenita dupa o pauza de 9 ani, competitia este organizata in acest sezon de DTO Rally, urmand a fi o noutate pentru majoritatea echipajelor care vor porni in cursa ce are loc in perioada 2-4 mai.
Raliul Argesului 2019 va avea comandamentul in Pitesti, acolo unde sunt amplasate parcul de service, superspeciala si parcul inchis al raliului. Cu service-ul si startul festiv in punctul zero al municipiului de resedinta al judetului Arges, pe strada pietonala Victoriei, atentia localnicilor va fi, cu siguranta, indreptata catre concurenti, masinile de concurs si echipele tehnice. Unul dintre punctele de interes ale competitiei este superspeciala din Pitesti, care va avea loc vineri, 3 mai, incepand cu ora 17:00 pentru Rally2 si aproximativ 18:00 pentru CNRD si CNRDIV. Inspirata din fostul traseu de viteza pe circuit din Pitesti, cu o lungime de aproape 8 kilometri, proba-spectacol va avea loc in jurul Stadionului Nicolae Dobrin si va oferi fanilor sansa sa vada trei masini de concurs evoluand in acelasi timp.
Cu o lungime competitiva de doar putin peste 100 de kilometri, Raliul Argesului se concentreaza pe doua zone: Curtea de Arges – vineri si Transfagarasan – sambata. Noutatea absoluta a raliului, speciala “Curtea de Arges”, in lungime de putin peste 5 kilometri, va fi parcursa de doua ori vineri, virajele rapide, inselatoare, capetele de pod si drumul ingust urmand a fi principalele ingredient ale unei probe care se anunta interesanta atat pentru echipaje, cat si pentru fani.
Sambata, raliul are loc pe cel mai cunoscut drum din Romania. Transfagarasanul este gazda Raliului Argesului, la fel ca in 2010 – echipajele vor avea de urcat de la Cetatea Poenari pana in dreptul Conacului Ursului pe 3 probe speciale, printre care si mai lunga a raliului, “Vidraru”, in lungime de 27 de kilometri. Dupa o regrupare aproape de zona alpina a Muntilor Fagaras, echipajele vor porni pe coborarea spre Barajul VIdraru, pe doua probe: Piscul Negru, in lungime de 10 kilometri, si Power Stage-ul Vidraru – o noua parcurgere a reginei de 27 de kilometri.
Inainte de a povesti despre lupta de pe probele speciale, trebuie mentionat faptul ca sezonul 2019 aduce schimbari in categoriile in care sunt incadrate masinile. Dupa adoptarea divizarilor din WRC, clasa 2 devine RC2, in timp ce fosta clasa 3 va fi numita RC2N. Masinile inscrise in clasele 5 si 6 vor puncta in cadrul RC3, in timp ce modelele R2 (clasa 7) vor fi incadrate in RC4 si masinile incadrate in fosta clasa 9 vor puncta in RC5.
Concentrandu-ne pe lupta in varful clasamentului, sezonul 2019 se anunta unul interesant: atat campionul en-titre, Simone Tempestini, cat si cel de-al doilea clasat al sezonului trecut, Vali Porcisteanu, au schimbat masinile de concurs si arata determinare inaintea startului. Pilotul Napoca Rally Academy a luat deja startul cu noul Hyundai i20 R5 in doua raliuri, in timp ce liderul DTO Rally Team si al sau Citroen C3 R5 au debutat in Trofeul Rasnov intr-un test incheiat cu victoria la categorie. Pe langa cei doi, Bogdan Marisca si Dan Girtofan vor fi cu siguranta rapizi si se vor implica in lupta pentru victorie, experienta celor doi piloti urmand a conta, ambii avand cate o victorie pe asfaltul argesean in editiile trecute.
Cu modele R5 se vor afla la start si Sebastian Barbu, la debutul pe o masina de top, o Skoda Fabia, dar si Titi Aur care isi propune maximum attack in 2019. Cristi Dolofan a facut trecerea catre clasa cea mai importanta din Romania si va lua startul cu un Peugeot 208 R5, Costel Casuneanu revine la bordul Skodei Fabia, in timp ce Catalin Grigoriu continua la bordul Fiestei cu care se simte atat de bine pe probele speciale. Categoria RC2N, fosta clasa 3, este slab populata la Raliul Argesului, Andrei Girtofan aflandu-se la start cu noua sa masina de concurs, un Subaru Impreza STi, in timp ce Adrian Grigore se va alinia cu un Mitsubishi Lancer EVO. Desi se confrunta cu probleme cu bugetul, Razvan Trisnevschi se va afla la start la bordul lui “Fulgerica”, in timp ce Cristi Timisica isi face debutul pe o masina integrala la Raliul Argesului, un Mitsubishi Lancer EVO.
In categoria masinilor cu doua roti motrice, concurentii inscrisi in RC3 si RC4 vor avea prima sansa, numarul mare de participanti anuntand o lupta interesanta. Mihai Manole a lasat Fiesta-ul R5 de anul trecut pentru un Renault Clio R3 cu care-i va pune probleme lui Adrian Teslovan (Citroen DS3 R3T), cei doi fiind principalii favoriti la victorie. In cadrul RC3 va lua startul si Enis Arif, cu a sa Honda Civic R3, pilotul constantean avand in plan participarea integrala in acest an. Mai numeroasa decat la majoritatea raliurilor din 2018, categoria RC4 are la start un numar de 5 echipaje, printre care si castigatorul de anul trecut, Csongor Szabo, pe Alexandru Gheorghe, intr-o crestere constanta de forma, sau pe Mihnea Muresan, pilotul care va concura alaturi de Marc Banca pe un model R2 intreg sezonul 2019, sub culorile NRA. Desigur, in lupta pentru victoria in cadrul clasei se vor implica si Eugen Caragui si Andrei Coreanu, ambii cu modele 208 R2.
La fel de numeroasa ca intotdeauna, fosta clasa 9 va avea la start piloti rapizi care garanteaza spectacol. Desi avea in plan startul in Cupa Suzuki, Norbert Maior va concura in 2019 tot cu Peugeot-ul 106 cu care a “alergat” anul trecut, absenta lui Badiu urmand a-i oferi pilotului NRA prima sansa in categoria RC5. Bogdan Vrabie, Bogdan Talasman si Danut Budai vor fi principalii pretendenti ai Cupei Suzuki si se vor lupta pentru victorie in cadrul fostei clase 9, in timp ce Andrei Mitre, Cristi Sugar si Dragos Popa sunt priviti ca favoriti in cadul Cupei Dacia, toti trei concurand pe modele Sandero. In cupele monomarca vor lua startul si alte nume sonore, printre care David Tarta, Dan Albut, Cristiana Oprea sau Bogdan Gheorghiu.
Spectaculoasa, interesanta, deseori cu o lupta stransa pentru victorie, clasa 11 ii va avea la start pe carismaticul Thomas Abraham, Florin Tincescu cu o noua masina, un Subaru Impreza cu care in trecut a concurat Vlad Cosma, dar si pe pilotul DTO Bogdan Nastase. Pe lista de inscrieri se afla si Adrian Minea, Adrian Iliescu, Dragos Dinu si Dan Iamandi. In cadrul clasei 12, pe masini cu 2 roti motrice vor concura Remus Cotut, Mihai Beldie, Dan Turcanu si Dan Necula, intr-o categorie mai populata decat de obicei si implicit cu o lupta care se anunta interesanta.
Cu cinci masini la start, Campionatul National de Raliuri pentru Vehicule Istorice va aduce un strop de istorie pe probele speciale ale Raliului Argesului, fanii urmand a vedea masini celebre si carismatice. Gunther Graef si Lorincz Borbely vor lua startul pe doua superbe BMW 2002, Dorin Alexandrescu si Andrei Agapian pe doua modele VW Golf, in timp ce Catalin Ghigea se aliniaza la start cu o Alfa Romeo Alfetta GTV. Stati cu ochii pe “istorici”, sunetul motoarelor si frumusetea masinilor merita aplauzele fanilor!
In conditiile unui numar mare de inscrisi, 55 in CNR si 5 in CNRIV, Raliul Argesului reprezinta un debut excelent al sezonului 2019. Desi un raliu nou, cu un numar redus de kilometri proba speciala, competitia se anunta una interesanta pentru fani, cu multiple dispute care vor avea loc in clasamentul general, in cadrul claselor si a cupelor monomarca. Este, cu siguranta, un raliu care nu trebuie ratat.