Prima zi a Rally Chile 2019, cea mai lunga a competitiei, s-a desfasurat pe 6 speciale alunecoase, cu multe provocari pentru echipaje. Cu cinci speciale pe macadamul din padurile din jurul orasului Concepcion, dar si cu o superspeciala pe asfaltul din oras la final, prima zi competitiva s-a desfasurat cu multe necunoscute pentru concurenti. Dupa parcurgerea primei speciale, pe care echipajele au trecut o singura data, Kris Meeke si Jari-Matti Latvala obtin timpi identici, urmati de Elfyn Evans pe podiumul specialei, toti trei descurcandu-se excelent in conditiile foarte alunecoase. Singurele momente notabile au fost cele ale campionului mondial Ogier si a lui Tanak, ambii ratand un viraj dupa trecerea pe un pod ingust de lemn.
Pe a doua speciala Thierry Neuville primeste steagul rosu dupa aproximativ 4 kilometri si parcurge restul probei in regim de etapa, ca mai apoi celelalte echipaje sa evolueze pe cea mai lunga proba a raliului dupa cateva minute de pauza. PS2 este adjudecata de Tanak, urmat de Ogier la 3,2 secunde, toti ceilalti piloti reusind timpi mult mai slabi, in conditii foarte dificile. Decizia comisarilor sportivi a venit la scurt timp, Neuville primind un timp cu 6,6 secunde mai slab decat Tanak. Ultima proba a buclei a adus si prima victorie pentru belgian, care se afla altfel pe al treilea loc in clasamentul general provizoriu, dupa Tanak si Ogier.
Dupa un service in care inginerii Toyota i-au pregatit setari mai bune lui Tanak, pilotul estonian a ridicat ritmul si s-a impus pe cele doua speciale lungi din a doua bucla, marindu-si avansul in fruntea ierarhiei generale. “Inginerii au facut o treaba buna in service-ul de mijloc de zi. Sentimentul in masina e mult mai bun acum si avem si incredere sa fortam. Nu va fi usor maine, dar vom incerca sa ramanem concentrati si speram sa tinem acelasi ritm” a spus Tanak. Pentru ocupantul locului secund de-a lungul zilei, Ogier, a doua bucla a fost una buna, in care francezul a incercat maximul pe probele speciale dar nu a reusit sa tina pasul cu cel mai rapid pilot al Toyota, fiind nevoit sa se multumeasca cu pozitia secunda la finalul zilei.
Surpriza celei de-a doua jumatati de zi a fost Sebastien Loeb – pilotul Hyundai a reusit de doua ori cel mai bun timp pe probele lungi de dupa-masa, dar si o victorie pe superspeciala stradala din Concepcion. Astfel, Loeb urca in clasamentul general pana pe locul al saselea, punand presiune pe Kris Meeke, cel aflat pe pozitia cu numarul cinci. Desi a fost implicat in lupta pentru prima pozitie de dimineata, ziua de vineri nu a fost una buna pentru Thierry Neuville – belgianul a pierdut timp pe ultimele trei speciale ale zilei si podiumul, fiind pe locul al patrulea inaintea startului de sambata, la 0,7 secunde in spatele lui Latvala.
1. | T?nak Ott – J?rveoja M. | 1:24:12.8 | |
2. | Ogier S. – Ingrassia J. | 1:24:35.2 | +22.4 |
3. | Latvala J. – Anttila M. | 1:24:41.6 | +28.8 |
4. | Neuville T. – Gilsoul N. | 1:24:42.3 | +29.5 |
5. | Meeke Kris – Marshall S. | 1:24:59.3 | +46.5 |
6. | Loeb S?bastien – Elena D. | 1:25:01.5 | +48.7 |
7. | Evans Elfyn – Martin Scott | 1:25:14.2 | +1:01.4 |
8. | Mikkelsen A. – J?ger A. | 1:26:20.9 | +2:08.1 |
9. | Suninen Teemu – Salminen M. | 1:26:21.9 | +2:09.1 |
10. | Lappi Esapekka – Ferm Janne | 1:26:31.1 | +2:18.3 |
Credit foto: WRC