Dupa o prima zi dificila pentru echipaje, cu probe speciale alunecoase, unde lupta cu aderenta a fost primordiala, cea de-a doua zi din Rally Chile programa doua bucle identice, cu cate trei speciale incluse: “Rio Lia”, de 20 de kilometri, urmata de “Maria Las Cruces”, in lungime de 23 de kilometri, ca mai apoi “Pelun”, de aproape 17 kilometri, sa fie ultima speciala din seria de trei. Ott Tanak pornea in postura de lider, urmat de Sebastien Ogier pe locul secund si de Jari-Matti Latvala pe ultima treapta a podiumului, la doar cateva zecimi de secunda in fata lui Thierry Neuville.
Pe prima speciala a zilei belgianul Neuville se impune si urca pe podium, la doar 1,4 secunde de campionul en-titre, ziua anuntandu-se interesanta si cu lupte numai bune de urmarit. Pentru Kris Meeke, dupa o victorie de speciala in deschiderea raliului, competitia urma sa ia o turnura nefericita – britanicul iese in decor, se rastoarna si pierde peste 6 minute pe PS7. Cu daune majore la Toyota Yaris, Meeke continua fara parbriz si obtine de doua ori locul 4 pe PS8 si PS9, o performanta remarcata de catre fani si adversari.
Din pacate, pe a doua proba de sambata are loc una din cele mai dure iesiri in decor din acest an – dupa o cocoasa, Thierry Neuville loveste un mal de pamant la viteza mare si se rostogoleste de minim 7 ori in aer, avand parte de socuri puternice cand loveste solul. Hyundai-ul i20 e complet distrus, echipajul coboara pe picioare din masina, dar o echipa medicala care se afla la fata locului decide ca Thierry si Nicolas au nevoie de cercetari amanuntite, echipajul fiind transportat la spital cu elicopterul pentru a confirma ca se afla in afara oricarui pericol.
Cu primul pilot Hyundai iesit din cursa, Sebastien Loeb iese la rampa si obtine doua victorii de proba si de alte trei ori al doilea timp, urcand gradual in clasament de-a lungul zilei, intr-un ritm incredibil prin care demonstreaza ca se simte excelent la volanul i20-ului. Un alt moment notabil il reprezinta abandonul lui Jari-Matti Latvala, finlandezul fiind nevoit sa spuna stop cursei din Chile pe ultima proba de sambata, un bolovan lovit fiind cauza problemelor la planetara modelului Yaris.
Astfel, dupa 12 probe speciale, Ott Tanak se afla la conducerea Rally Chile, cu un avans de putin peste 30 de secunde, urmat pe locul secund de Sebastien Ogier. Ambii piloti au pierdut semnificativ de mult timp in fata celui de-al treilea clasat, Sebastien Loeb, care se afla la doar 5,1 secunde de co-nationalul sau. Cu peste 30 de secunde in spate, Elfyn Evans ocupa locul al patrulea, urmat de Teemu Suninen si Esapekka Lappi, cei doi finlandezi urmand a avea un duel interesant duminica, doar 10 secunde aflandu-se intre ei inaintea celor 4 probe din ultima zi a raliului.
In WRC2Pro, Kalle Rovanpera a profitat de problemele lui Mads Ostberg si s-a instalat in postura de lider, finlandezul fiind la conducerea categoriei secunde cu aproximativ 36 de secunde, podiumul fiind incheiat de Gus Greensmith, britanicul care s-a confruntat cu probleme tehnice la servodirectie pe tot parcursul weekendului. Lupta pentru sefia in WRC2 a fost stransa de-a lungul celor doua zile de concurs desfasurate pana acum, Takamoto Katsuta fiind in prezent lider cu doar 6 secunde in fata favoritului local, Alberto Heller, care va forta duminica pentru o noua victorie in aceasta categorie, in timp ce Benito Guerra ocupa ultimul loc in clasamentul dedicat masinilor R5 pilotate de privati.
1. | 8 | T?nak Ott – J?rveoja Martin | 2:41:05.5 | 91.8 |
2. | 1 | Ogier S?bastien – Ingrassia Julien | 2:41:35.8 | +30.3 |
3. | 19 | Loeb S?bastien – Elena Daniel | 2:41:40.9 | +35.4 |
4. | 33 | Evans Elfyn – Martin Scott | 2:42:11.8 | +1:06.3 |
5. | 3 | Suninen Teemu – Salminen Marko | 2:44:08.5 | +3:03.0 |
6. | 4 | Lappi Esapekka – Ferm Janne | 2:44:18.8 | +3:13.3 |
7. | 89 | Mikkelsen Andreas – J?ger Anders | 2:44:48.9 | +3:43.4 |
8. | 22 | Rovanper? Kalle – Halttunen Jonne | 2:47:38.7 | +6:33.2 |
9. | 23 | ?stberg Mads – Eriksen Torstein | 2:48:14.8 | +7:09.3 |
10. | 5 | Meeke Kris – Marshall Sebastian | 2:48:27.4 | +7:21.9 |