In 2019, Danut Budai continua participarile in Campionatul National de Raliuri alaturi de tatal sau, Andrei Lucian, si de Suzuki-ul Swift Sport cu care cei doi concureaza in Cupa Suzuki. Echipajul a obtinut, in urma unei lupte stranse, locul secund in cadrul cupei monomarca la Raliul Argesului, dar si ultima treapta a podiumului in clasamentul clasei 9/RC5. Cu planuri mari pentru prima etapa de macadam, Raliul Aradului, care are loc in perioada 23-24 mai, si unde Danut isi doreste victoria in Cupa Suzuki, echipajul se va lupta de-a lungul sezonului pentru titlul cupei.
RallyMax: Salut, Danut! 2018 a fost al doilea sezon in care ai luat startul integral pe modelul Swift Sport. Spune-ne cum consideri ca ai progresat la bordul Suzuki-ului si cat de rapid te consideri in acest moment pe acest model?
Danut Budai: Salut, RallyMax! La sfarsitul anului 2016 am luat decizia de a lua startul intr-o cupa monomarca pentru a avea un termen de comparatie, pentru a evolua si a aduna experienta ca pilot intr-un mediu competitiv. Consider ca am progresat mult, consider ca am invatat multe, am devenit mult mai constant si consider ca perioada aceasta la bordul Suzuki-ului Swift a fost si, desigur, este benefica pentru mine. Mai sunt de parere ca un pilot are zile bune si zile mai putin bune; sau hai sa nu le spunem asa, sa le spunem zile creative si zile mai putin creative. Consider ca sunt rapid, dar inca mai am multe lucruri de invatat pana voi ajunge sa spun ca nu mai e nimic ce sa ma surprinda sau sa ma depaseasca.
RallyMax: Raliul Argesului 2019 s-a incheiat cu un loc secund in Cupa Suzuki pentru tine si tatal tau. Cum ti s-a parut cursa din punct de vedere a luptei pentru podiumul cupei si al clasei 9? Crezi ca puteai sa fi mai rapid de atat?
Danut Budai: Lupta pentru podiumul ambelor clase a fost intotdeauna acerba si da, cred si sunt 100% sigur ca pot fi cu mult mai rapid decat atat. Raliul Argesului a insemnat punctul de plecare in campionatul de anul acesta, mai sunt 7 raliuri anul acesta si trebuie sa ne concentram pentru a aduna cat mai multe puncte la finalul sezonului.
RallyMax: Etapa argeseana a revenit in calendar dupa 9 ani de absenta. Stim deja ca nu ai mai concurat aici niciodata, astfel incat suntem curiosi cum ti s-a parut organizarea, ce parere ai de probele speciale si daca iti doresti ca raliul sa mai fie inclus in calendar in anii urmatori.
Danut Budai: Da, aveti dreptate, nu am mai concurat aici, dar pot spune ca m-am simtit bine. Mi-a displacut distanta destul de mare de la parcul de service pana la probe, dar specialele au fost interesante si peisajul este minunat. In afara de proba speciala “Cetatea Poenari” care a fost spectaculoasa, din punctul meu de vedere, doar pentru fotografi, restul probelor au reprezentat, fiecare in parte, o provocare pentru piloti (de exemplu prima si a doua proba).
RallyMax: Ce parere ai despre echipajele prezente in Cupa Suzuki? Cum vezi lupta din acest an si ce planuri ai pentru acest clasament, cat si pentru cel al clasei 9?
Danut Budai: Din cate am vazut la Raliul Argesului, lupta va fi una destul de echilibrata, deoarece timpii au fost destul de apropiati. Sper si sunt aproape sigur ca va fi o lupta frumoasa si corecta in care o sa fim toti implicati, pana la finalul sezonului.
RallyMax: In calendar urmeaza Raliul Aradului, etapa ?de casa? pentru tine, unde ai fost intotdeauna rapid. Iti propui victoria pe macadam?
Danut Budai: Normal ca imi propun acest lucru, dar vreau sa imi si iasa. Anul trecut am pornit cu stangul in ambele zile, iar acum doi ani am dus acasa o victorie. Da, imi doresc sa pot duce si anul acesta acasa un rezultat bun, de ce nu, si o victorie obtinuta pe probele macadam de pe langa frumosul Arad.
RallyMax: Ce parere ai de calendarul CNR 2019 si de includerea a 8 raliuri in acest sezon? Cum ar arata, din punctul tau de vedere, un sezon ideal din punct de vedere al programului?
Danut Budai: Un sezon ideal pentru mine ca pilot ar fi un sezon plin in CNR, prin participarea noastra la toate etapele si suplimentar cu o participare la cat mai multe alte curse. Ar fi frumos sa iesim sa concuram si in afara tarii. Ar fi si mai frumos sa avem parte de antrenamente organizate oficial, inaintea inceperii sezonului competitional. Pentru a ne apropia de normalitate si pentru a creste sansa de a participa la toate etapele, ar fi ideal sa avem un campionat care incepe prin martie, aprilie in zone unde nu e riscul sa ninga, si sa continuam pana in octombrie, noiembrie. E destul de problematic sa primesti atat de multe zile de concediu intr-o perioada atat de scurta sau zile de concediu in avans, presupunand ca lucrezi la un angajator si nu ai propria firma. In plus, pentru cei dintre noi care ne pregatim singuri masinile, timpul e limitat; aproape ca nu mai ai timp de a desfasura si alte activitati.
RallyMax: Danut, iti multumim pentru raspunsuri si timpul acordat. Multa bafta la Arad si la urmatoarele raliuri! In final, ai cuvantul!
Danut Budai: Multumesc RallyMax pentru colaborare! La finalul interviului, vreau sa multumesc partenerilor nostri pentru sustinerea continua: Mk Lighting, Mk Illumination, Integral Chinciu, EMC Compresoare, ELRA.RO. Multumesc prietenilor care sunt de fiecare data alaturi de noi si multumesc tuturor iubitorilor acestui sport care stau pe probe, pe vreme rea sau buna, sa ne sustina! Respect!