Dupa debutul de sezon de pe Transfagarasan, unde echipajele din Campionatul National de Raliuri au concurat la inceputul lunii mai, caravana raliurilor s-a mutat in vestul tarii, in judetul Arad, acolo unde s-a desfasurat prima etapa de macadam din 2019. Raliul Aradului a programat 9 probe speciale si a fost una dintre cele mai dificile competitii din ultimele sezoane din cauza suprafetei alunecoase, a noroiului de pe traseul de concurs, dar si a duritatii unor sectiuni cronometrate.
DTO Rally Team s-a aliniat la start cu aceeasi componenta puternica, echipa fiind dornica de o noua clasare pe primul loc pe macadamul aradean, dupa ce in 2018 gruparea a reusit prima victorie in clasamentul echipelor la acest eveniment. Chiar daca rezultatele obtinute nu au fost pe masura celor vizate, echipajele au dovedit la Arad ca sunt rapide, au dominat clasamente si au demonstrat ca lupta cu secundele va fi una stransa in acest an, in care echipa puncteaza in aproape toate categoriile.
Cele cinci echipaje ale echipei au avut de luptat, de-a lungul weekend-ului, cu o suprafata alunecoasa, noroiul din abundenta si schimbarea aderentei fiind cuvintele cel mai des rostite. In ciuda vremii neprietenoase, spectatorii s-au aflat in numar mare la startul festiv de joi seara, dar si la superspeciala din centrul Aradului, acolo unde aplauzele au insotit evolutiile spectaculoase.
Vali Porcisteanu si Dan Dobre s-au luptat cu conditiile dificile de-a lungul celor 9 probe speciale ale Raliului Aradului, reusind la final locul trei in clasamentul general, la doar 0,6 secunde de pozitia secunda. Cei doi au fost foarte aproape de o noua clasare pe locul secund, dar atingerea unei sicane pe prima proba a adus o penalizare de 3 secunde, care i-a indepartat de un nou rezultat excelent cu Citroen-ul C3R5 care s-a comportat exemplar pe probele speciale.
?A fost o cursa extrem de grea, unde nu ma asteptam sa avem parte de atat de mult noroi. Aderenta a fost diferita, schimbatoare, acomodarea noastra cu masina pe macadam fiind, in conditiile acestea, mai dificila. Ne-am dat seama ca e important sa gestionam bine fiecare viraj, deoarece masina s-a comportat excelent in toate situatiile. Am avut un timp foarte bun pe Power Stage, ritmul pe aceasta proba fiind foarte aproape de cel pe care ni-l dorim pentru restul sezonului. Avem astfel incredere ca putem fi mai rapizi, fiind multumiti de masina si de anvelope, detaliul unde mai trebuie sa lucram este increderea noastra.?
a spus Vali la finalul cursei aradene.
Pentru Cristi Dolofan si Mihai Sandu, Peugeot-ul 208 R5 a fost materialul de curse perfect pentru primul macadam al sezonului. Echipajul a acumulat experienta importanta, a crescut ritmul constant si a adus puncte importante pentru DTO Rally Team prin ocuparea pozitiei cu numarul 7 in clasamentul general la finalul Raliului Aradului. Desi au avut parte de un incident care i-a costat secunde pretioase, cand au iesit larg in afara drumului, cei doi au revenit si au reusit sa continue cursa, dovedind prezenta de spirit si determinare.
In cadrul clasei 11, Bogdan Nastase si Delia Nastase au avut un ritm excelent de-a lungul Raliului Aradului, fiind singurul echipaj care a adus maximul de puncte pentru echipa. Cu masina de curse avariata la Raliul Argesului, cei doi au revenit intr-o forma de zile mari pe macadam, au dominat cursa de la inceput pana la final, reusind sa se impuna cu un avans de peste 4 minute.
?Venind dupa abandonul de la Arges, Aradul a fost un raliu excelent, in care am avut un ritm in crestere, foarte bun, reusind si un loc opt in clasamentul general open. Sunt foarte multumit de evolutia si de viteza noastra, de ceea ce am reusit si de faptul ca incepem sa cunoastem masina tot mai bine. Le multumesc mecanicilor, care au facut posibila reconstructia masinii dupa incidentul de la Pitesti, colegilor de echipa si tuturor celor care ne sustin. Suntem o echipa fericita si ma mandresc cu asta.?
a declarat Bogdan la finalul Raliului Aradului.
Pentru Eugen Caragui si Robert Fus, a doua etapa CNR 2019 a reprezentat primul raliu al echipajului pe macadam cu noul Peugeot 208 R2. Desi au avut unele probleme tehnice in timpul competitiei, echipa de asistenta tehnica le-a rezolvat rapid, iar Eugen si Robert au avut parte de o adaptare rapida la macadamul alunecos din judetul Arad, reusind un loc patru in cadrul clasei RC4. Cu locul secund excelent obtinut la Raliul Argesului, echipajul se afla in prezent pe locul doi al categoriei dupa cele doua raliuri desfasurate in sezonul 2019.
Dupa victoria din Cupa Dacia de la Raliul Argesului, Cristi Sugar si Vlad Colceriu au inceput Raliul Aradului cu acelasi ritm excelent, conducand in cadrul cupei monomarca dupa prima zi de concurs. Porniti in a doua zi a raliului cu obiectivul de a conserva rezultatul, echipajul a fost nevoit sa se retraga din motive tehnice, cauzate de duritatea trasului de concurs. Un suport de cutie de viteze rupt a cauzat daune modelului Dacia Sandero cu care juniorii echipei concureaza, iar, in ciuda eforturilor celor doi de a continua, competitia s-a incheiat cand mai erau doar 3 probe speciale de desfasurat.
In sezonul 2019, DTO Rally Team are alaturi o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur, Hidro Gaz Pipe si Total Lubricants Romania.
Credit foto: RallyZoom.ro