Raliul Aradului, etapa a doua din Campionatul National de Raliuri, a fost primul raliu pe macadam pentru Sebastian Barbu si Bogdan Iancu, copilotul sau, cu modelul Skoda Fabia R5. Dupa 9 probe speciale, cu o lungime de 134,5 km, echipajul sibian s-a clasat pe locul 4 in clasamentul general.
Dupa debutul pe asfalt, la Raliul Argesului, cu modelul Skoda Fabia R5, Raliul Aradului a fost prima etapa pe macadam cu noua masina cu care Sebastian Barbu concureaza in acest sezon din Campionatul National de Raliuri.
Avandu-l in dreapta pe copilotul Bogdan Iancu, pilotul sibian a abordat etapa a doua din Campionatul National de Raliuri pas cu pas si a incercat sa se acomodeze cu noua masina pe macadam si sa adune cat mai multe informatii pentru etapele viitoare din campionat.
Programat in acest weekend, Raliul Aradului a avut 9 probe speciale cu o lungime totala de 134,5 km. Dupa shakedown, unde a obtinut cel de-al treilea timp, Sebastian Barbu a inceput etapa de la Arad intr-o forma excelenta si dupa primele patru probe speciale se afla pe pozitia a treia in clasamentul general.
?Totul a decurs perfect la teste si la shakedown, iar prima zi nu a fost atat de dificila cum am crezut. Pe primele probe am fost destul de aproape de timpii adversarilor nostri si totul parea sa functioneze bine. Pentru super speciala am avut un set-up pefect, am ales bine pneurile si acest lucru s-a vazut in timpul obtinut, unul mai slab cu doar opt zecimi decat cel al lui Simone Tempestini, liderul raliului?
a spus Sebastian Barbu, dupa prima zi din Raliul Aradului.
Ziua a doua nu a fost la fel de buna pentru Sebastian Barbu si Bogdan Iancu, dar, cu toate problemele aparute, echipajul a terminat restul de cinci probe speciale de fiecare data in top 5.
?Am ales gresit anvelopele in prima parte a zilei, dupa care am avut o problema tehnica la masina, defectiune care facea masina sa derapeze foarte tare. Practic, in loc sa atac, am mers din ce in ce mai incet. Puteam sa negociez altfel cursa, insa regulile sunt reguli pentru toata lumea. Eu am decis sa nu folosesc cauciucuri de noroi pentru ca aveau omologarea expirata, cu toate ca, pe parcursul zilei de sambata, au fost alte echipaje care au mers doar cu cauciucuri cu omologare expirata pe masina de concurs. Din pacate, oficiali nu au “observat” aceasta problema si nu s-a luat nicio masura. Nu sunt adeptul contestatiilor, dar mi-ar placea ca toata lumea sa respecte regulamentul. Este clar ca acum s-au batut cap in cap doua regulamente si este posibil ca pentru oficiali sa fie prea complicat sa gestioneze o astfel de etapa, cu o competitie nationala si una internationala. Imi asum acest rezultat?,
a continuat Sebastian Barbu.
Cu cele 26,4 puncte obtinute pentru locul 4 de la Arad, Sebastian Barbu se afla pe locul patru si in clasamentul general din Campionatul National de Raliuri.
?Sunt multumit cu evolutia noastra pe macadam si sunt increzator ca putem sa ne atingem obiectivul stabilit pentru sezonul acesta. Le multumesc partenerilor, echipei tehnice si tuturor celor care sunt alaturi de noi. Ne vedem la urmatoarea etapa?,
a mai spus Sebastian Barbu.
Dupa etapa de la Arad, sezonul va continua cu Raliul Moldovei, etapa programata in perioada 21 ? 22 iunie. Cea de-a doua etapa pe macadam din 2019 are 13 probe speciale cu o lungime de aproximativ 106 km.
?Sper ca informatiile acumulate in aceasta etapa sa ne ajute pe probele din Raliul Moldovei. Rezultatele obtinute in primele doua raliuri cu noul model Skoda Fabia R5 ne motiveaza si sunt sigur ca vom avea un ritm si mai bun dupa tot ce am invatat despre masina in etapa de la Arad?,
a spus si Bogdan Iancu, copilotul echipajului.
Echipajul Sebastian Barbu / Bogdan Iancu este sustinut in sezonul 2019 de urmatorii parteneri: vinurile Gorgandin, Yiippi Mango Lifestyle Energy Drink, Indsoft, Geometrica Architects, Eglo Romania, Sorcani Sibiu, D&D Arad, P1, Hankook Tire prin Bucur Tuning si Kron-Tour Lufthansa City Center.