Cu 16 echipaje inscrise la Raliul Argesului, etapa de debut a sezonului, ca mai apoi 12 masini sa se afle pe lista de inscrieri a Raliului Aradului in Rally2, competitia arata o crestere de forma, mai ales daca luam in considerare faptul ca numarul participantilor era, intotdeauna, mai redus pe macadam. In campionatul secund, Raliul Aradului a programat 6 probe speciale, diferenta fata de CNR fiind neincluderea primei bucle de sambata (“Conop” – “Nadas” – “Sistarovat”).
A doua etapa Rally2 2019 a inceput cu “Frumuseni”, speciala pe care echipajul Dan & Alexandra Nicoschi se impune cu un avans de 0,4 secunde in fata lui Roland Csato si Sandor Csikos, in timp ce George Marinescu si Arnold Caitanu obtin al treilea timp pe proba in lungime de aproape 13 kilometri. Pe a doua speciala, tehnica “Sistarovat”, echipajul Nicoschi obtine o noua victorie, de aceasta data in fata lui Samuil Mircea si Romain Gilles, distantandu-se astfel in fruntea clasamentului provizoriu. Surpriza vine pe PS3, cand din cauza unor probleme cu alimentarea, Nicoschi pierde aproape 3 minute, Csato se impune si trece astfel in fruntea clasamentului, cu un avans de 16 secunde in fata lui Samuil Mircea.
O noua rasturnare de situatie are loc pe superspeciala din Arad, desfasurata tarziu in noapte din cauza intarzierilor: echipajul Mircea/Gilles se impune si urca in postura de lider la finalul primei zile de concurs, George Marinescu si Arnold Caitanu (Dacia Logan) incheie pe locul secund cele 4 probe speciale de vineri, in timp ce Claudiu Albut si Alexandru Ursu, cu un ritm constant de-a lungul zilei, se afla pe trei, la 25 de secunde de lider.
Cu doua speciale incluse in program, ziua secunda incepe cu victoria pe “Conop” a lui Claudiu Albut, urmat de Nicoschi si Marinescu, podiumul general provizoriu fiind, din nou, schimbat inaintea Power Stage-ului. Ultima proba a Raliului Aradului, cea mai dura si cea mai lunga a programului, aduce o noua victorie pentru Albut si Ursu, cei doi reusind astfel victoria in al doilea raliu al sezonului, cu un avans de peste 30 de secunde in fata lui George Marinescu & Arnold Caitanu, cei care au avut un ritm constant si bun intreaga competitie. Pe locul trei s-a clasat, la bordul unui Suzuki Ignis, echipajul Roland Csato si Sandor Csikos, in timp ce Samuil Mircea si Romain Gilles, la bordul unui Audi A3, incheie cursa pe locul al patrulea, avand dificultati din cauza duritatii traseului de concurs in a doua zi.
In clasamentul clasei A1, singurul participant a fost echipajul Csato/Csikos, care s-a impus in clasamentul categoriei, in timp ce clasa A2 i-a avut invingatori pe Samuil Mircea si Romain Gilles, urmati de Joanan Nagel/Ruben Nagel, la bordul unui Subaru Impreza cu tractiune fata. Cu toate echipajele ajunse la finalul cursei, clasa A3 i-a avut invingatori pe Claudiu Albut & Alexandru Ursu, urmati de George Marinescu si Arnold Caitanu, in timp ce ultima treapta a podiumului a fost ocupata de Cristi Melczer si Sergiu Rogozan (Dacia Logan). Locurile patru – cinci au fost adjudecate de juniorii competitiei: Aurelian Malutan & Dorian Fazacas si Paul Popa & Bogdan Gligor.
La capitolul incidente de-a lungul cursei trebuie sa mentionam echipajul Peter Havrilla & Iulian Marcus, care a rupt roata Daciei Logan pe PS3 si a fost nevoit sa se retraga, pe Paul Popa, care impreuna cu Bogdan Gligor a iesit usor in decor pe aceeasi speciala cu numarul trei, ramanand blocati intr-un mal de pamant, dar reusind intr-un final sa revina si sa termine. De abandonuri au avut parte Dan & Alexandra Nicoschi, cu probleme la motor si o usoara iesire in decor pe PowerStage, dar si echipajul Cosmin Salistean & Stefan Raita, care a avut probleme cu ambreiajul Renault-ului Clio dupa PS1.
La final, mentionam ca echipajul Emanuel Resiga & Denisa Draghici nu a mai luat startul in Rally2 in Raliul Aradului din motive tehnice, evoluand ca forlighter inaintea echipajelor din CNR, acesta fiind motivul pentru care nu se afla in niciun clasament.
Credit foto: Liana Toma