Dupa ce Argesul si Aradul au fost gazdele primelor doua etape ale Campionatului National de Raliuri “Dunlop”, luna iunie duce caravana raliurilor in estul tarii, pentru prima din cele doua etape din Moldova. Cu probele speciale desfasurate in judetul Bacau, Raliul Moldovei se desfasoara in acest weekend pe drumurile de macadam de langa Moinesti si Bacau, dar si in Onesti, acolo unde este programata superspeciala cursei. Aflat la a noua editie, raliul va purta cele 55 de echipaje inscrise in cele trei campionate pe 13 probe speciale si aproximativ 106 kilometri cronometrati.
Cu startul festiv programat joi, in Piata Tricolorului din Bacau, Raliul Moldovei debuteaza vineri dimineata cu o sesiune de shakedown langa Moinesti, ca mai apoi echipajele sa parcurga trei speciale de macadam in zona municipiului. Cu doar o trecere pe “Runcu”, “Moinesti” si spectaculoasa “Vermesti”, prima zi va fi una in care anduranta va fi mai putin importanta, daca comparam cu anii anteriori, cand drumurile de macadam deveneau dure. Prima zi de concurs e incheiata de superspeciala din Onesti, cea care in 2018 a strans un numar foarte mare de fani entuziasmati pe marginea bulevardului din oras. Sambata, actiunea se muta in padurile de langa Bacau si Buhusi, cu trei treceri pe deja celebrele “Hemeius” si “Trebes”, dar si pe proba “Racova”, cea care se incheie cu o portiune de asfalt si care va conta ca Power Stage.
Cu 40 de echipaje inscrise in Campionatul National de Raliuri si inca trei in cel dedicat Vehiculelor Istorice, Raliul Moldovei porneste cu un numar mai redus de participanti si cu cateva absente majore. Simone Tempestini, lider in clasamentul provizoriu dupa doua raliuri in care a obtinut maximul, va fi absent la etapa de la Bacau, profitand de regula prin care se iau in calcul mai bune 6 rezultate din totalul de 8 competitii din acest sezon. Pe lista absentilor se numara si Bogdan Marisca, Andrei Girtofan sau Csongor Szabo, in timp ce marea revenire este reprezentata de Adrian Raspopa – pilotul va porni in cursa “de casa” pe o Skoda Fabia R5 alaturi de Cosmin Diacu.
In aceste conditii, Valentin Porcisteanu isi trece numele in fruntea listei favoritilor pentru Raliul Moldovei, liderul DTO Rally Team avand una din principalele sanse la victorie pe macadamul de langa Bacau, dupa o sesiune de teste efectuata recent. Dan Girtofan si Sebastian Barbu se vor inscrie, cu siguranta, in lupta pentru victorie in a treia etapa din 2019, in timp ce Cristi Dolofan, Catalin Grigoriu si Constantin Aur (alaturi de Toni Avram si la aceasta etapa) se vor lupta pentru locurile din topul 5, duel in care va fi implicat si Raspopa cu a sa noua masina.
In cadrul fostei clase 3, denumita in prezent RC2N, se vor alinia la start cinci masini. In absenta lui Girtofan junior, lupta se va da intre Razvan Trisnevschi, Cristi Timisica, Calin Bucur si Adrian Grigore, pe lista de inscrisi aparand si numele lui Stefano Marrini, pilot care a luat startul si in 2018 in Balkan Rally Trophy in etapa bacauana. In categoria masinilor cu 2 Roti Motrice lupta va fi, ca de obicei, stransa si de urmarit. Adrian Teslovan isi doreste o noua victorie dupa cele doua de la Arges si Arad, in timp ce Mihai Manole devine tot mai rapid la bordul Clio-ului R3, cei doi fiind insotiti in cadrul clasei RC3 de catre Enis Arif. Rapid si constant, Mihnea Muresan este principalul favorit la victoria in cadrul clasei RC4, urmand a fi implicat minim in lupta pentru podium in categoria masinilor cu tractiune fata. Cu doar trei masini la start, pentru victoria in fosta clasa 7 vor fi implicati si Alexandru Gheorghe si Eugen Caragui.
Cu 19 masini la start, clasa RC5 este, ca de obicei, cea mai numeroasa, cu Bogdan Vrabie, Norbert Maior si Danut Budai ca principali favoriti la victorie. Pilotul Napoca Rally Academy poate profita de traseul mai putin dur din acest an si obtine o noua victorie pe macadam, dupa cele din primele doua etape, in timp ce Vrabie si Budai vor tine si prima pagina a bataliei din Cupa Suzuki, cea in care vor fi implicati si Bogdan Talasman si Alex Ardelean. La fel ca la Arad, cupa monomarca are la start 6 echipaje, Andrei Georgescu si David Tarta fiind debutantii care iau startul cu modelul Swift Sport, in timp ce in Cupa Dacia principalii favoriti sunt Cristi Sugar, Andrei Mitre, Dragos Popa si Bogdan Gheorghiu, toti patru aratand viteza si constanta la primele doua curse ale sezonului.
In cadrul clasei 11 vor lua startul 4 masini, Bogdan Nastase fiind unul dintre favoriti dupa victoria de la Arad, dar cu siguranta Dragos Dinu si Razvan Nechifor ii vor pune probleme, cel din urma inscris al categoriei fiind Dan Iamandi, singurul pe un model Impreza WRX STI intr-o prezenta majoritara a modelelor Mitsubishi. Cu doar trei masini la start, Campionatul National pentru Vehicule Istorice va avea la start doua masini in cadrul clasei I2: Dorin Alexandrescu si Andrei Agapian pe doua modele VW Golf, in timp ce Lorincz Borbely va porni in cursa din Moldova pe un BMW 1602 de clasa I3.
In lipsa celor doi piloti din clasa RC2, Napoca Rally Academy se va baza in Raliul Moldovei pe juniorii echipei: Mihnea Muresan, Norbert Maior si Andrei Mitre, fapt care transforma DTO Rally Team in favorita in cursa bacauana. Echipa pitesteana se va baza pe Porcisteanu, Caragui, Nastase, Dolofan si Sugar in lupta gruparilor, in timp ce Sibiu Racing Team, la a doua etapa la care este inscrisa, are sansa unui rezultat excelent, cu Barbu varf de lance, Bucur in cadrul clasei RC2N si Ardelean si Georgescu pe modele de clasa 9.
In lipsa liderului Tempestini si a unuia dintre principalii protagonisti, Marisca, duelul pentru primul loc in Raliul Moldovei are sanse sa fie mai strans decat la primele doua curse, unde Simone a obtinut victorii categorice. Este posibil sa vedem o lupta stransa si nume noi pe podium, atat in clasamentul general, cat si in categoriile inferioare. Chiar daca numarul inscrisilor este mai mic, Raliul Moldovei se anunta interesant si de urmarit, organizatorul Adi Raspopa si echipa sa fiind recunoscuti pentru ospitalitate.